آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه با مشکلات خانوادگی کنار بیاییم

چگونه با مشکلات خانوادگی کنار بیاییم ؟

چگونه با مشکلات خانوادگی کنار بیاییم شاید برای خیلی از افرادی که دچار مسائلی در خانواده خود هستند، این سوال پیش آمده باشد. آنجا که پای مشکلات خانوادگی وسط می‌آید، جایی است که هیچ طوری نمیتوان از آن فرار کرد. دوره هایی چون رهایی از ترس، اصول گفتگو، رابطه بدون خیانت و سبک های فرزندپروری در خصوص موضوع مقاله می تواند شما را کمک کند.

اعضای خانواده زیباترین، قابل اعتمادترین و مفیدترین آدم‌ های روی کره زمین هستند. ممکن است با برخی از اعضای خانواده در برخی از موارد به مشکلاتی بربخوریم، اما باید مشکلات را تغییر داد نه همدیگر را! فراموش نکنید که وقتی پای مشکلات خانوادگی وسط می‌آید، این اساسی ‌ترین اصلی است که باید به آن وفادار بمانید.

بدانید مشکلات و درد ها موقتی هستند:

مهم نیست که مشکل شما چیست؟ مشکلات مالی، خانوادگی یا حتی شکست عشقی … در این شرایط آنچه اهمیت دارد این است که به یاد آورید مشکلات تان موقتی اند و شما بار دیگر رنگ خوشی را خواهید چشید. اگر سعی کنید با خودتان فکر کنید که هیچ مشکلی تا ابد دوام ندارد، آن را راحت تر تحمل خواهید کرد.

چگونه با مشکلات خانوادگی کنار بیاییم

چگونه با مشکلات خانوادگی کنار بیاییم ؟

باید بدانید که بزرگترین ترس‌ هایمان اصلا وجود ندارند :

وقتی زندگی سخت می‌ شود، دنبال کردن قلبمان و برداشتن یک گام دیگر کار سختی می‌ شود اما بدتر این است که اجازه دهیم دروغ‌ های ترس جلو ما را بگیرد. با اینکه ترس می‌ تواند وحشتناک باشد و بیشتر از هر نیروی دیگری در دنیا انسان‌ ها را شکست می‌ دهد، اما به آن اندازه که به نظر می‌ رسد هم قوی نیست. ترس فقط به همان اندازه که ذهن ما اجازه می دهد، قوی می‌ شود. هنوز هم می‌ توانیم کنترل اوضاع را به دست بگیریم.

رمز کار این است که ترسمان را شناخته و مستقیما با آن برخورد نماییم. برای به کرسی نشاندن حرفمان به او باید سخت تلاش کنیم. چون اگر اینکار را نکنیم، خودمان را دربرابر حملات آینده ترس قرار خواهیم داد. چون هیچوقت به درستی با حریفمان برخورد نکرده‌ ایم.

اگر با ترسمان روبه‌ رو شویم می‌ توانیم به آن ضربه بزنیم. شجاع باشیم! و یادمان باشد که شجاعت به این معنی نیست که نترسیم، شجاعت یعنی اجازه ندهیم ترس جلو ما را بگیرد و نگذارد در زندگی‌ مان جلو رویم.

شما مسئول مشکلات دیگران نیستید :

زمانی که شما دچار مشکل می شوید، نباید دیگران را درگیر خود کنید، پس تا جای ممکن عقب بکشید و سعی کنید که خودتان از پس مشکلات تان بر آیید. خلاف این موضوع نیز صادق است. بدین معنی که اگر چه کمک کردن به دیگران کار بسیار خوبی است اما شما مسئول مشکلات دیگران نیستید. پس اجازه ندهید که مشکلات دیگران دغدغه ذهنی شما شوند. اولویت زندگی شما در درجه اول خو دتان هستید.

با خانواده سازش کنید :

اگر کاری می‌کنید که باعث ناراحتی اعضای خانواده می‌شود، سعی کنید راهی برای انجام ندادن آن پیدا کنید. به آنها کمک کنید و نشان دهید که واقعا قصد دارید با آنها کنار بیایید. این که بخشی از وجودتان و رفتارهایتان را برای کنار آمدن با اطرافیان تغییر دهید موضوعی طبیعی و منطقی است و خواهر و برادرتان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به دنبال راه حل باشید :

در حالی که فریاد زدن و مقصر نشان دادن دیگران وسوسه انگیز است، اما حل کردن مشکل هدف اصلی است. بیشتر بر چیزهایی که باعث می‌شوند از رابطه سالم با خواهر و یا برادر خود لذت ببرید تمرکز کنید تا به موضوع بردن بحث و پیروز شدن. بدانید که برای اینکه اینکار (صحبت و مذاکره راجع به موضوع) نتیجه دهد، هردو طرف باید چیزهایی روی میز گذاشته و باهم تعامل داشته باشند؛ به این فکرنکنید که این صحبت‌ها را به سمتی ببرید که خودتان می‌خواهید و بیشترین نفع را از آنها ببرید.

از مطرح کردن مشکلات هنگام شادی پرهیز کنید :

تعطیلات، جشن تولد، سالگردها، مراسم عروسی و دورهمی‌ های خانوادگی زمان مناسبی برای صحبت راجع به مشکلاتتان با خواهر یا برادرتان نیست. مطرح کردن چنین موضوعاتی می‌تواند باعث ایجاد احساسات منفی شده و روز همه را خراب کند. به علاوه، سایر اعضای خانواده و فامیل که در این مسئله نقشی نداشته‌اند نیز نباید راجع به دعوا بین شما بشنوند و در آن دخالت کنند. به جای اینکار سعی کنید از بودن با خانواده خود لذت ببرید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *