آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تغییر باور

تغییر باور منفی که تاثیرات منفی برروی زندگیتان می گذارد!

تغییر باور و عملکرد به طورحتم یکی از بزرگترین مسایل پیش روی محققین فکر و اندیشه امروز است. برای تغییر باور و بهتر است بگوییم هر تغییری چه فکر، عادت ، احساس ، نگرش و شیوه اقدام و عمل حتما باید در ذهن خود ضمیر ناخودآگاه را متقاعد و آماده پذیرش تغییر بکنیم. دوره هایی که به شما در این خصوص کمک میکند عبارتند از : تجسم خلاق، تفکر عقلانی، مدیریت اضطراب، مدیریت استرس، اصول تغییر که تنها کافیست کلیک کنید.

بین عقل و بی عقلی حرکت ننمایید. با بی عقلی، صمیمانه برخورد نمایید، ولی نه به آن احترام بگذارید و نه دشمنی نمایید. زمانی که افکار و احساسات منفی و احمقانه ای در خودآگاه شما پیدا گشت، با آن برخورد ریشه ای نمایید، ریشه آن افکار را بیابید و پس از بررسی دقیق و پی بردن به منطقی نبودشان، آن ها را کنار بگذارید. اجازه ندهید که نیمی از باورهایتان تابع عقل و نیمی دیگر تابع دلایل غیر منطقی کودکانه شما باشد.

انسان باید به طور عمیق در مورد آنچه عقل به او حکم می کند فکر نماید. اکثر انسان ها زمانی که به طور سطحی باور های دوران کودکی را کنار می گذارند، فکر می کنند که آن باور را از بین برده اند و کار دیگری باقی نمانده است. متوجه نیستند که این باور ها هنوز در کمین می باشند. هنگامی به عقیده ی محکم و منطقی می رسیم، لازم است که روی آن عمیق گردیم، به پیگیری نتایج آن بنشینیم. لازم است که در خود دنبال باور های ناسازگار با این برداشت جدید بگردیم و آن باورهای پایدار شده را حذف نماییم.

تغییر باور

باور چیست؟

باور به زبان ساده همان ذهن شما در ضمیر ناخودآگاه تان است.  یکی از عوامل محدود ساز در زندگیتان باور های شماست که باید باورهای اشتباه و غلط را شناسایی کنید و باورهای درست را جایگزین باورهای اشتباه تان کنید. اما ممکن است تغییر باورها کار بسیار سخت و دشواری باشد. مثلا شما باور دارید که اگر صبح از خواب بیدار شوید و آسمان ابری نباشد، خورشید را در آسمان خواهید دید. دیدن خورشید در آسمان یک باور است. یا اینکه باور دارید که وقتی‌ که روز به پایان رسید شب فرار می‌رسد.اگر فکر می‌کنید که برای موفق شدن باید کارهای سخت انجام دهید به این معنی است که شما باور دارید که انجام کارهای سخت منجر به موفقیت می‌ شود.

5 گام جهت تغییر باور های پایدار منفی و غیر منطقی :

  1. حذف باور و تصویر منفی (باور منفی)
  2.  بعد از حذف، باور مثبت جدیدی را ایجاد نمایید.
  3. باور جدید را در قالب عبارات تأکیدی بنویسید و با صدای بلند تکرار نمایید.
  4. خود را در حالی که به باور جدید آراسته اید، تصور نموده و بر روی آن تمرکز داشته باشید.
  5. تکرار و ممارست گام چهارم به مدت 21 روز تا باور جدید جزئی از وجود شما گردد.

روش های تغییر باورها :

  • غرور : من می ‌توانم از اطرافیانم چیزهای زیادی یاد بگیرم، همه آدم‌ ها خوبی‌هایی دارند.
  • حقارت : من فردی خوب و با ارزشم، می‌توانم کمک‌های زیادی به دنیا بکنم.
  • نقص : من همانطور که هستم کاملم، می‌توانم انتخاب کنم که خودم را همانطور که هستم دوست داشته باشم.
  • طردشدگی : من فردی جذاب و جالبم، آدمها از شناختن من لذت خواهند برد.
  • رهاشدگی : من ارزش دوست داشته شدن دارم، می‌توانم راه‌ هایی برای تقسیم خودم با دیگران پیدا کنم.
  • شرم : می ‌توانم با خودم آرام و مهربان باشم، می‌توانم بهترین‌ ها را برای خودم بخواهم.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *