آموزش‌ مهارت‌های زندگی

داشتن آرامش ذهنی

داشتن آرامش ذهنی از طریق چه راه هایی میسر می شود؟

داشتن آرامش ذهنی از طریق انجام روش هایی، میسر می شود. راه هایی برای آرام شدن ذهن وجود دارند که سخت نیستند و به شما کمک می کنند تا آرامش ذهن خود را بدست آورید و در هر زمانی آماده باشید.

قانون جذب می‌گوید که شما هر چیزی را که به طور پیوسته به آن فکر کنید به دست می ‌آورید. اگر ذهن شما همیشه پر از آشوب است و افکار نامنظمی تولید می‌کند، پس در زندگیتان هم همین‌ ها را به ‌دست خواهید آورد. حتی رویاها و خواب ‌هایتان هم بازتابی از افکار و دغدغه‌ های شما هستند. دوره هایی چون مدیریت اضطراب، مدیریت استرس می توانند شما را در داشتن ذهنی آرام یاری رساند.

داشتن آرامش ذهنی

برای داشتن آرامش ذهنی به موسیقی آرامش بخش گوش فرا دهید :

مطالعات نشان داده است که موسیقی آرامش بخش، می تواند کودکان بیش فعال را بیش از حد آرام و متمرکز کند. اما مهم نیست که می خواهید کدام نوع موسیقی را گوش دهید ، به شرطی که از آن لذت ببرید و باعث آرامش شما شود. موسیقی، غذایی برای روح و روشی فوری برای کسب آرامش خاطر است.

تنفس عمیق برای داشتن آرامش ذهنی :

وقتی روی تنفس خود تمرکز می کنید ، توجه ذهن شما به روند تقویت زندگی در هوا و بازدم جلب می شود. هنگام انجام این کار ، پنج بار نفس عمیق بکشید و بر روی ریه ها و دیافراگم خود تمرکز کنید. این یک راه سریع و آسان برای احساس آرامش فوری است.

قدم زدن برای آرامش ذهنی :

بیرون آمدن در هوای تازه می تواند دنیای خوبی برای شما ایجاد کند و باعث آرامش ذهن شود. کمی استراحت کنید(به ویژه هنگامی که خورشید می درخشد)

از طبیعت لذت ببرید :

گذراندن اوقات در طبیعت می تواند احساس جوانی ، شادی بیشتری در شما ایجاد کند. به همین دلیل وقت خود را به دور از شهر بگذرانید. به آواز پرندگان گوش فرا دهید و از داشتن آرامش لذت ببرید.

در لحظه زندگی کنید :

به جای نگرانی در مورد گذشته یا وحشت در مورد آینده ، اکنون واقعا لذت ببرید. تمام آنچه در اختیار داریم، زمان حال است. وقتی ما در زمان حال زندگی می کنیم ، نگرانی های گذشته و آینده نمی تواند ما را نگران کند.

مقاومت در برابر گناه :

گناه یک احساس منفی است که آرامش ذهن را از بین می برد. دلایل گناه خود را به چالش بکشید تا مطمئن شوید فشار بی موردی به خود وارد نمی کنید. برای رهایی از احساسات منفی کافیست کلیک کنید.

شکست را به عنوان یک منحنی یادگیری ببینید :

ممکن است شکست را با مفاهیم منفی بشناسید، اما در واقع همه شکست می خورند. اگر هرگز شکست نخورید چگونه می توانید هر چیزی را بهبود بخشید یا یاد بگیرید؟ نگرش سالم نسبت به شکست، شجاع بودن را افزایش می دهد. این شما نیستید که شکست خوردید، شما چیزی را امتحان کردید که شکست خورده است. یک تفاوت بزرگ وجود دارد

آرام کردن ذهن با نوشتن روزانه :

نوشتن روزانه و شرح وقایع روز می تواند به ذهن شما نظم و سامان دهد و درعین حال به آرامش درونی و ذهنی برسید.  این کار سبب می شود که افکار استرس زای شما مکانی مخصوص به خود داشته و بتوانند در کنار سایر افکار موجود در مغز شما زندگی کنند. هنگامی که این افکار بیان می شوند، دیگر حالت مخربی نخواهند داشت و می توانند تنها به عنوان یک احساس گذرا درک شوند.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *