آموزش‌ مهارت‌های زندگی

نحوه برخورد با دختران در سن بلوغ

نحوه برخورد با دختران در بلوغ – تغییرات دختران در دوره بلوغ

نحوه برخورد با دختران در سن بلوغ که سنی حساس است باید آگانه از سوی والدین باشد. نوجوانی و بلوغ دوره‌ای حساس در زندگی انسان است که رفتار صحیح والدین با فرزندان در این دوران نقش بسیار زیادی در شکل گیری هویت آن‌ها دارد. زندگی دخترانه، از هر نظر زندگی حساسی است و وقتی این حساسیت‌های طبیعی با ویژگی ‌های فرهنگی جامعه ‌ای مثل جامعه ما آمیخته می‌شود، دوچندان خواهد شد. مسائل زنانه همواره در پرده ‌ای از شرم و حیا پیچیده شده ‌اند و اطلاع‌ رسانی درخصوص آنها به شکل رسمی‌ وجود ندارد.

با این‌که دختران از سال‌ های انتهای دبستان با تغییرات دوران بلوغ روبه رو می‌شوند، مدرسه‌ها در این زمینه به آنها آموزش نمی‌دهند و این وظیفه تنها بر دوش خانواده‌ها باقی می‌ماند. در خانواده هم این نقش از مادر طلب می‌شود ؛ این‌که یک تنه فرزندش را از تغییراتی که پیش رو دارد آگاه کند و بکوشد اتفاق بزرگ بلوغ، با کمترین هزینه و در نهایت آرامش پیش برود. دوره هایی که به شما در این راستا کمک میکنند عبارتند از اصول گفتگو، نحوه برخورد با فرزندان در سن بلوغ ، شیوه برخورد با افراد پرخاشگر و کنترل خشم کافیست کلیک کنید.

پسران نوجوان این امکان را دارند که به خاطر ارتباط‌های گسترده‌تر اجتماعی و قرار داشتن در معرض دریافت اطلاعات راحت‌تر با مساله بلوغ رو به ‌رو شوند، ضمن این‌که مربیان و پدران هم برای انتقال اطلاعات به آنها راحت‌تر عمل می‌کنند. همه این عوامل باعث می‌شود نقش مادران برای همراهی در این مرحله مهم در زندگی دختران پررنگ‌تر شود.

احترام گذاشتن به حق نوجوان برای داشتن نظراتی مخالف با والدین خود :

نوجوانی دوره ای خاص و بحرانی در زندگی فرزندتان است که او به نظر‌ها و نگرش‌های تازه ای در مورد مسائل دست می‌یابد. در این زمان او می‌خواهد بنا بر تصور خود جهان را دگرگون کند و علیه سنت‌ها و ایدئولوژی ‌های رایج به پا خیزد. در این مرحله است که ممکن است بسیاری از والدین گیر بیفتند!

اعمال فشار بر نوجوان و برخورد خشن با او می‌تواند باعث دلخوری و ناراحتی شود که به افزایش فاصله او از شما منجر می‌شود. بنابراین سعی کنید به صحبت‌های او به دقت گوش دهید، نظریات او را به طور منطقی به چالش بکشانید تا بتوانید با مشخص کردن فرضیات اشتباه، او را در جهت درکی دقیق‌ تر و واقع بینانه از مسائل راهنمایی کنید.

نحوه برخورد با دختران در سن بلوغ

ویژگی ها و تغییرات دوران بلوغ :

این تغییرات دوران بلوغ هستند که بسیاری از کودکان دوره بلوغ را با تغییر چشمگیری در رابطه با رفتار والدین خودشان نشان می دهند.آنها شروع به جدا شدن از والدینشان می کنند و مستقل تر می شوند. در عین حال, کودکان این سن به طور فزاینده ای از این موضوع آگاه هستند که دیگران، به ویژه هم سن و سالان خود, آن ها را می بینند و به شدت سعی می کنند با آن ها هماهنگ شوند.

همسالان آن ها اغلب نسبت به والدین بسیار مهم تر از والدینشان می شوند. کودکان اغلب ” سعی می کنند ” ظاهر و هویت را امتحان کنند, و آن ها بسیار آگاه هستند که چگونه از هم سن و سالان خود متفاوت باشند, که می تواند منجر به اتفاقات پریشانی و درگیری با والدینشان شود.

تغییرات جسمی دختران در دوران بلوغ :

قاعدگی :

اولین دوره قاعدگی، پایان بلوغ را نشان می دهد. میانگین سن قاعدگی در طی دهه گذشته در کشورهای غربی کاهش یافته است و در حال حاضر حدود 12 سال است. تصور می شود که این به خاطر بهبود تغذیه است.

کسب اولین قاعدگی به این معنی نیست که یک دختر بارور می شود، چون اولین سیکل قاعدگی احتمالاً منجر به رهاسازی یک تخمک نمی شود (تخمک گذاری). تخمک گذاری به طور معمول در حدود یک سال پس از شروع قاعدگی رخ می دهد.

پروژسترون و استروژن:

پروژسترون و استروژن هورمون های مهمی در توسعه عملکرد تولید مثلی بزرگسالان هستند. سطوح هر دو هورمون در زمان بلوغ به طور معنی داری افزایش می یابد و منجر به تغییرات زیادی در بدن می شود.

پروژسترون عمدتا بر رحم تاثیر می گذارد تا آن را در نیمه دوم سیکل قاعدگی آماده کند. رحم را سفت می کند تا آماده شود و تخمک گذاری کند.اگر باروری رخ ندهد, این پوشش را می شکند و به صورت خونریزی قاعدگی بیرون می رود.

مواردی که والدین می بایست در نحوه برخورد با دختران در سن بلوغ رعایت کنند عبارتند از :

  • تنظیم انتظارات
  • نپرسید چته
  • صدایتان را بالا نبرید
  • نوجوان را به حال خود رها نکنید
  • از راهنمایی‌ های مشاور غافل نشوید
  • نوجوان را به حال خود رها نکنید
  • باب گفت و گو را باز کنید

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *