آموزش‌ مهارت‌های زندگی

نحوه برخورد با پسران در بلوغ

نحوه برخورد با پسران در بلوغ – والدین در سن بلوغ پسران چه برخوردی می بایست داشته باشند؟

نحوه برخورد با پسران در بلوغ نیاز به دقت و آگاهی دارد و والدین می بایست این دوران و تغییرات خلقی و اخلاقی پسران را در این دوران بشناسند و به این دلیل که دوران بلوغ حساس ترین دوره زندگی همه افراد به شمار می رود. و وقتی فرزند شما از نظر فیزیکی و روحیو اخلاقی دچار تغییرات بی شمار می شود. این مرحله برای اکثر خانواده ها قدری گیج کننده و مشکل آفرین است. دوره های مرتبط برای آگاهی بیشتر شما عبارتند از : نحوه برخورد با دختران در بلوغ،  سبک های ارتباطی در خانواده سالم، سبک های فرزند پروری، اصول گفتگو در خانواده، والدین و فرزندان بلوغ  و دوره آموزشی روش تربیت فرزند موفق می باشد.

برخورد با فرزندان در سن بلوغ

با رشد نوجوانان، بازی ‌های آنها نیز تغییر می‌کند، تصریح کرد: پسران نوجوان علاقه‌ مندند در گروه‌های بزرگ متشکل از پسر، بازی‌ های خشن داشته باشند. تاثیر فشار گروه‌های هم سال از سال‌های ابتدای عمر آغاز و تا ابد ادامه پیدا می‌کند لذا اگر نوجوانان وقت خود را با افرادی که ارزش‌های مشترکی با یکدیگر دارند صرف کنند می‌توانند تاثیرات مثبتی روی یکدیگر داشته باشند. والدین باید شرایطی فراهم کنند تا فرزندانشان با همسالان خود بازی کنند و تاثیرات صحیحی روی یکدیگر داشته باشند تا از این طریق مهارت‌های دوستی در فرزندشان پرورش یابد.

نوسانات خلقی پسران در سن بلوغ :

در دوران بلوغ شاهد نوسانات خلقی هستیم که این حالت در نوجوانان پسر در قالب انفجار ناشی از تغییرات بدنی بروز می‌یابد. با این وجود برخی والدین با این موضوع درگیرند که چطور باید با این نوسانات خلقی برخورد کنند؟. به والدین توصیه می‌شود که در برابر نوسانات خلقی فرزندانشان صبور باشند تا از این طریق راه‌های ارتباط کلامی را باز کنند. نوسانات خلقی با گذر زمان برطرف می‌شود و در این دوران والدین باید به رژیم غذایی مناسب، ورزش کردن و آموزش روش‌ هایی برای آرامش روح به فرزندشان توجه کنند.

ویژگی ها و تغییرات دوران بلوغ :

این تغییرات دوران بلوغ هستند که بسیاری از کودکان دوره بلوغ را با تغییر چشمگیری در رابطه با رفتار والدین خودشان نشان می دهند.آنها شروع به جدا شدن از والدینشان می کنند و مستقل تر می شوند. در عین حال, کودکان این سن به طور فزاینده ای از این موضوع آگاه هستند که دیگران, به ویژه هم سن و سالان خود, آن ها را می بینند و به شدت سعی می کنند با آن ها هماهنگ شوند.

همسالان آن ها اغلب نسبت به والدین بسیار مهم تر از والدینشان می شوند. کودکان اغلب ” سعی می کنند ” ظاهر و هویت را امتحان کنند, و آن ها بسیار آگاه هستند که چگونه از هم سن و سالان خود متفاوت باشند, که می تواند منجر به اتفاقات پریشانی و درگیری با والدینشان شود.

نحوه برخورد با پسران در بلوغ

نحوه برخورد با پسران در بلوغ :

نپرسید چته؟

لحن این پرسش تأثیر زیادی دارد پس این سوال را با لحنی بپرسید که نوجوانتان متوجه شود که هدفتان فهمیدن مشکلی است که او با آن درگیر است. با این سوال حس خشم پدرومادر ناشکیبا را به فرزندتان منتقل نکنید. درواقع مسائل و مشکلات نوجوان را بزرگ نشان ندهید؛ چون در آنها ایجاد وحشت می‌کند همین‌طور مدام به‌ دنبال این نباشید که آنها را بازخواست کنید.

نوجوان را به حال خود رها نکنید

بزرگترین اشتباه تنها گذاشتن نوجوانان است. هر چه زمان کمتری با آنها بگذرانید آنها بیشتر احساس «غریبگی» می‌کنند و رفتارشان بدتر خواهد شد. در برخورد با مسائل نوجوان بهتر است از خودش کمک بگیریم. یعنی این واقعیت را بداند که نخستین مسئول حلّ مشکل او، خودش است و برای حل آن باید اقدام کند و ما والدین فقط وظیفه راهنمایی او را داریم که از عواقب تصمیم خودش مطلع شود.

باب گفت‌وگو را باز کنید

برای اجرایی‌کردن این قانون باید از دوران کودکی تلاش کنید تا بتوانید با فرزندتان صمیمانه گفت‌وگو کنید تا در دوران نوجوانی فرزندتان با پذیرش بیشتری بتواند مشکلاتش را با شما مطرح کند و با گفت‌وگو با شما به نتایج منطقی‌تری برسد.

پسران، پدران آینده‌اند و باید مسئولیت‌پذیر بار بیایند؛ بنابراین انجام برخی از کارهای خانه را حتی اگر خیلی کم و پیش پا افتاده باشند به عهده پسرتان بگذارید؛ کارهایی مانند خرید نان یا گذاشتن کیسه زباله بیرون از منزل.

آزادی مفرط ، بیشتر مخرب است نه موثر. شما با آزاد گذاشتن فرزند پسرتان در هر زمینه‌ای و برآورده کردن همه نیازهای او، فردی متکبر و خودخواه از او می‌سازید و موجب می‌شوید که او فکر کند در همه مکان‌ها و زمان‌ها، هر کاری که دلش بخواهد می‌تواند انجام دهد، اما وقتی طی زندگی با مسائلی غیر از آنچه باب میل اوست روبرو شود، یأس و ناامیدی سراسر وجودش را فرا می‌گیرد و عاقبت این نوجوانان چیزی نمی‌شود جز احساس پوچی و…

این یک باور غلط است که دخترها بیشتر از پسرها به محبت نیاز دارند. پسرها هم به اندازه دخترها به محبت و حمایت عاطفی به ویژه از طرف خانواده‌شان احتیاج دارند؛ وظیفه پدر یا مادر مهربان که به فکر سلامت روان فرزندش است، رعایت تعادل و عشق ‌ورزی به همه فرزندان چه پسر چه دختر است.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *