آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چرا همسرم مرا دوست ندارد

چرا همسرم مرا دوست ندارد ؟ ( چرا همسرم دوستم نداره )

برای حفظ هر رابطه ای نیاز است که طرفین از آن مراقبت کنند. ماندن در رابطه، حفظ و مراقبت از آن بسیار دشوار است. همیشه باید تلاش کنید که خطا ها و اشتباه هایتان را جبران و رابطه خود را ترمیم کنید. شاید برای بعضی از رابطه های زناشویی شرایطی پیش آمده باشد که منجر به ایجاد سوال “” چرا همسرم مرا دوست ندارد ؟”” شده باشد. در ادامه ما نشانه هایی از دوست داشتن و یا عدم دوست داشتن همسر بیان میکنیم تا با انجام راه کارهای ارائه شده، بتوانید رابطه خود را بهبود بخشید.

چرا همسرم مرا دوست ندارد

نشانه هایی که مشخص میکند همسرتان شما را دوست دارد :

اعتماد داشتن

وقتی کسی را دوست دارید به او اعتماد می کنید و در روزهای سختی او را تکیه گاه خود می دانید زیرا به او اعتماد دارید. اعتماد به طرف مقابلتان می گوید او با شما صادق است و به شما خیانت نمی کند.

آخر هفته ‌های خود را با شما می‌گذراند

ازآنجا که همه ما زندگی ‌های پرمشغله ‌ای داریم، آخرهفته‌ ها دوست داریم استراحت کرده و وقتمان را همانطور که دوست داریم بگذرانیم. بنابراین اگر همسرتان می‌خواهد کل آخر هفته خود را با شما بگذراند، کاملا مشخص است که شما چیزی هستید که به او بیشترین لذت را می‌دهید.

ارزش قائل شدن برای یکدیگر

همسرانی که به یکدیگر علاقه دارند، برای دیگری ارزش قائل شده و از یافتن چنین همسری احساس خوش شانسی می کنند. این دسته افراد حس می کنند که نیمه گمشده خود را یافته اند.

نشانه هایی که ممکن است مشخص کننده این باشد که همسرتان شما را دوست ندارد :

 فراری بودن از صحبت های جدی و مهم

یکی از مواردی که برای افراد پیش می آید و ممکن است سوال ” چرا همسرم مرا دوست ندارد ” برایشان به وجود آید این باشد که همسرشان از صحبت جدی با آنان سر باز می زند.

در رابطه زناشویی ممکن است خیلی ها از صحبت های جدی فراری باشند، از این جهت که فکر می کنند ممکن است به دعوا و ناراحتی ختم شود. اما نمی توان همیشه از این وضعیت فرار کرد زیرا بی شک اختلاف نظرهایی رخ می دهد که جز با صحبت کردن حل نخواهد شد. اگر چه این کار صبر و حوصله می خواهد اما در نهایت منجر به حل مشکل می شود.

همراهی نکردن همسر

زوجینی که عاشق یکدیگر هستند برای انجام کارهای مشترک با همسر خود دارای انرژی زیادی هستند. این افراد به دنبال رضایت دیگری هستند و به ماجراجویی های جدید و هیچان انگیز دو نفره علاقه دارند. اگر تمایلی به کشف دنیای اطراف با همسر خود ندارید، احتمالا به همراهی وی علاقه ای ندارید.

بی احترامی کردن همسر

بی احترامی از مهم ترین نشانه های عدم علاقه به همسر است. در یک ازدواج موفق، زوجین عاشق به هم احترام می گذارند و دیگری را ستایشمی کنند. به دلیل وجود همین حس احترام، بهتر می توانند به یکدیگر گوش کنند، بر سر مسائل بحث کنند و به توافق برسند.

نداشتن رابطه صمیمی

اگر رفتار همسرتان هنگام نزدیکی تغییر کرده است و روز به روز بیشتر از شما دور می‌شود، شاید شما دیگر برایش جذاب نیستید و دیگر دوستتان ندارد. البته دلیل این فاصله گرفتن همواره بی‌علاقگی نیست، بنابراین عجولانه قضاوت نکنید.

اگر مجبور باشد با شما به مهمانی بیاید اصلا توجهی به شما در جمع نمیکند

این مورد تنها زمانی میتواند نشانه عدم دوست داشتن باشد که قبلا خلاف آن رفتار شده باشد ، اگر همسر شما از همان ابتدای ازدواج از ابراز علاقه و توجه به شما در جمع خودداری میکردند این نشانه در رابطه شما و همسرتان به معنای عدم دوست داشتن تلقی نمیشود.

بی تفاوت بودن همسر

هیچ کس نسبت به زندگی خود بی تفاوت نیست، همه آدم ها به زندگی خود علاقمند هستند به خیلی از موارد توجه و دقت می کنند. همسری که نسبت به زندگی خود بی تفاوت باشد، هرگز دست به کاری نخواهد زد و این بزرگترین خطر برای زندگی مشترک است. این یکی از نشانه های بی توجهی همسرتان است و شما باید نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

چرا همسرم مرا دوست ندارد ؟

اگر از همسرتان خواسته هایی خارج از توانش دارید

اگر همسرتان را درک نکنید و از او درخواست‌های بیش از حد توانش داشته باشید به طور ناخودآگاه حس بی ‌عرضگی و شرم به او منتقل می‌کنید و این موضوع میتواند عاملی برای سردی و بی علاقگی همسرتان می شود.

همسرتان را تحقیر میکنید

تحقیر همسر یکی از عواملی است که به شدت زوجین را نسبت به یکدیگر دلسرد و بی علاقه می کند. همسرتان را تحقیر نکنید. با همسرتان بهترین رفتار را داشته باشید و برای ابراز خشم و ناراحتی خود از روش های دیگری استفاده کنید.

اختلافات زناشویی حود در زمان مناسب حل نمی کنید

زن و شوهر ها هر چقدر که باهم صمیمی باشند و زندگی خوبی را داشته باشند بالاخره اختلافاتی پیدا می کنند. در این زمان ها لازم است که با یکدیگر گفتگو کنند تا مشکلات و اختلاف هایی که به وجود آمده را حل کرده و کدورت ها را از بین ببرند. در صورتی که در مورد اختلاف ها و تعارضات خود صحبت نکنند این مسائل حل نمی شوند و باعث سرد شدن و فاصله گرفتن آن ها از یکدیگر می شود.

برای حل اختلافات زناشویی میتوانید از دوره غیر حضوری آن استفاده نمایید برای شروع کافیست برروی لینک کلیک کنید.

مشکلات خانوادگی دارید

اختلافات و درگیری ‌های خانواده ‌های هر دو طرف نیز سهم به سزایی درخصوص بی علاقه شدن همسر دارد. زیرا ممکن است همسرتان، این اختلافات را از چشم شما ببیند و به دلیل آرامشی که از او صلب شده شما را مقصر بداند. این موضوع باعث می‌شود به مرور نسبت به شما بی‌علاقه شود.

نا آگاهی در زمینه رابطه جنسی دارید

یکی دیگر از مسائلی که می تواند مشکلاتی را برای زندگی زوج ها ایجاد کند و باعث سردی در روابط آن ها شود، مربوط به رابطه جنسی است. بی میلی جنسی یا نداشتن آگاهی ها در مورد روابط جنسی باعث می شود که رابطه شما با همسرتان به مرور دچار سردی احساسی شود. دریافت کمک از روانشناس و یا زوج درمانگر هایی که در حیطه مسائل جنسی تخصص دارند می تواند به شما کمک شایانی کند.

چرا همسرم مرا دوست ندارد

راه هایی برای شعله ور شدن علاقه بین شما با همسرتان :

همسر خود را بی قید و شرط دوست داشته باشید

عشق معامله نیست، بدین ترتیب عشقتان را بر پایه اینکه همسرتان چه قدر دوستتان دارد، بنا نکنید و تصمیم بگیرید که همسرتان را بی قید و شرط دوست داشته باشید. طبیعی است که چنانچه عشق و محبت دریافت نکنید، خشم و نفرت در دلتان جوانه بزند. متاسفانه این احساسات منفی جذابیتتان را کم تر می کند و به این ترتیب عشق همسرتان هم کم تر می شود.

زمان با کیفیتی را با همسرتان سپری کنید

حتما هر روز حداقل یک ساعت در کنار هم بمانید. مدتی را برای همسرتان اختصاص دهید، از همسرتان بپرسید که روز او چگونه بوده است و در مورد خودتان نیز به او بگویید، یا به سادگی در مورد اخبار بحث کنید. کارهایی را انجام دهید که مورد علاقه هر دو شماست، اما مهمترین چیز این است که وقت خود را در کنار هم گذرانید.

همسرتان را با دادن هدیه یا گل غافلگیر کنید

پایان هفته بدون برنامه ریزی و آگاهی قبلی همسر خویش را بیرون ببرید یا هدیه ای هر چند کوچک به وی دهید. این هدیه میتواند حتی یک شاخه گل باشد.

قلبی سپاسگزار داشته باشید

هیچ چیز به اندازه یک قلب سپاسگزار و بخشنده باارزش نیست. خودتان را تبدیل به فردی نکنید که به سختی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. حتی برای کوچکترین کارهایی که همسرتان برای شما و فرزندتان انجام می‌دهد، از او تشکر کنید. طبیعی است که همسرتان هر از گاه نتواند خواسته‌ هایتان را برآورده کند، هیچ فردی نمی‌تواند همواره بی ‌نقص عمل کند.

به خود اطمینان داشته باشید

باید در مورد عشق خود اطمینان داشته باشید. باید اطمینان داشته باشید که فرد مناسبی برای شریک زندگی خود هستید و باور کنید که همسرتان بیش از هر کس دیگری شما را دوست دارد. این حس به شما شجاعت می بخشد که نه تنها همسرتان را دوست داشته باشید بلکه آن را هم ابراز کنید.

به همسرتان گوش دهید

بگذارید او صحبت کند و به آنچه می گوید گوش دهید. به جای پرش برای نتیجه گیری، نظر او را درک کنید. به این ترتیب، حتی بزرگترین اختلافات بین شما می تواند به طور دوستانه حل شود.

دوره روانشناسی طلاق عاطفی به شما در جلوگیری از ایجاد سردی بین روابطتان کمک خواهد کرد برای شروع کافیست برروی لینک کلیک کنید.

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *