آموزش‌ مهارت‌های زندگی

دوره – والدین و سبک‌های فرزندپروری (پیشرفته) (فرزندان موفق)

مدت دسترسی
همه مراحل
40 درس
امتحان 0
76 دانش آموز

خانواده اولین بستر رشد و پرورش همه‌ی انسان‌ها و نخستین نقطه شکل‌گیری و تعیین سرنوشت ما است. بخش عمده‌ای از اخلاق و رفتار ما در زمان کودکی و بر اساس تربیت والدین شکل می‌گیرد و بر همین اساس پایه‌ی موفقیت‌ها و شکست‌هایمان بنا می‌شود.

 

چگونه فرزندانی موفق تربیت کنیم؟

نقش والدین در موفقیت فرزندشان از نقش مدرسه بسیار مهم‌تر است. والدین، اولین و مهم‌ترین معلمان فرزندشان هستند. فرزندان از والدین‌شان ارزش‌های اخلاقی، باورهای بنیادی و سبک‌های رفتاری‌شان را یاد می‌گیرند. همه‌ی این عوامل نقش بسیار پررنگی در موفقیت آتی فرزند در جوانب مختلف زندگی ایفا می‌کند، مثل جنبه‌های ارتباطی،‌ شغلی، رشد شخصی و غیره.

خانواده و به خصوص روش‌هایی که پدر و مادر برای ارتباط با فرزندشان به کار می‌گیرند، همچنین رفتارهایی که با یکدیگر دارند، الگوهای فکری و رفتاری فرزندانشان را شکل می‌دهد. کارهای کوچکی که از شما سر می‌زند، می‌تواند اثرات بزرگی در ذهن فرزند شما بر جای بگذارد. یک رفتار کوچک منفی می‌تواند هیجان شدیدی را در ذهن فرزند ایجاد کند. تعابیر نامطلوبی که او بر اساس این هیجانات در ذهنش ایجاد می‌کند می‌تواند در آینده منجر به شکل‌گیری همان رفتار در او شود. به طور مثال ممکن است سیگاری شدن بعضی از فرزندان، این باشد که پدر یا مادری سیگاری دارند.

 

والدین موثر و موفقیت فرزندان

والدین اگر بخواهند به موفقیت فرزندان‌شان کمک کنند لازم است به آن‌ها از لحاظ فکری و عاطفی نزدیک شوند و اوقاتی در شبانه روز را به گفتگو کردن و حرف زدن با آن‌ها اختصاص دهند. یعنی صرف اینکه شما امکانات مادی زیادی برای فرزندتان تهیه کنید و او را مشغول و سرگرم و خوشحال نگه دارید برای اینکه تبدیل به یک شخصیت سالم و موفق شود به هیچ وجه کافی نیست. فرزند شما نیاز به محیطی غنی از لحاظ فکری دارد، محیطی که در آن والدین بتوانند با یکدیگر صحبت کنند.

اعضای خانواده کنار هم بنشینند و درباره‌ی یک موضوع اجتماعی، یا یکی از مشکلات خانوادگی به شکلی بالغانه گفتگو کنند. بدون اینکه عصبانی شوند و بدون اینکه کسی را سرزنش و تحقیر کنند. اعضای خانواده باید به نظرات یکدیگر گوش دهند و همدیگر را به شکلی دوستانه نقد و اصلاح کنند. در چنین خانواده‌ای فرزندانی بانشاط و هوشمند، پرانگیزه برای موفقیت، با رفتارهای بالغانه و سالم پرورش پیدا می‌کنند.

همینطور والدین باید وقت بگذارند تا فرزندانشان را بشناسند، وقت بگذارند تا بفهمند فرزندشان چه ویژگی‌هایی دارد، چه چیزهایی او را خوشحال و ناراحت می‌کند، بابت چه رفتارهایی آزرده می‌شود و این آزردگی را به چه شکلی ابراز می‌کند. این شناخت کمک می‌کند تا با او به نحو موثری رفتار کنید و بتوانید او را تحت تاثیر قرار دهید.

 

والدین آگاه فرزندان موفق پرورش می‌دهند

در واقع شما می‌توانید با مشاهده‌ی دقیق رفتار فرزندتان در موقعیت‌های مختلف، به خصوص زمانی که یک اتفاق نامطلوب رخ می‌دهد چیزهای زیادی درباره‌اش متوجه شوید. ولی اینکه در مورد ویژگی‌های او بتوانید عکس‌العمل مناسب نشان دهید تا او را به خودشناسی و خودتنظیمی هدایت کنید کار مهمی است.

اکثر پدر و مادرها نمی‌دانند که با عادت‌های منفی فرزندشان چه برخوردی داشته باشند، چه رفتارهایی را در پیش بگیرند تا فرزند آن‌ها تصمیم به تغییر بگیرد.

 

گزیده‌ای از سرفصل‌های دوره

  1. فرزندپروری در عصر جدید
  2. گفت‌وگوی موثر در خانواده
  3. آموزش جنسی به کودکان از چه زمانی آغاز می‌شود؟
  4. چگونه به فرزندمان نه بگوییم؟
  5. چگونه فرزندانی سازگار تربیت کنیم؟
  6. و …

 

دوره‌های مرتبط

دوره – والدین و سبک‌های فرزندپروری (مقدماتی)

 

راهنمای ثبت نام در دوره:

جهت عضویت در سایت، ابتدا باید با تکمیل فرم ثبت نام، حساب کاربری خود را بسازید.

اگر در سایت عضو هستید و حساب کاربری دارید، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، خرید خود را ادامه دهید.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام، دوره‌ی خریداری شده در پنل کاربری شما در بخش ”دوره‌های من” قابل مشاهده است.

دوره‌های خریداری شده همیشه در دسترس شما خواهد بود و می‌توانید بدون محدودیت آموزش‌ها را ببینید و از آن‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد ما این است که جلسات را با فاصله ببینید و حتماً از آموزش‌ها یادداشت‌برداری کنید.

انجام تمرینات گفته شده، در روند رشد و تغییرتان نقش به‌سزایی دارد.

لازم به ذکر است که این دوره به صورت آنلاین قابل استفاده است و امکان دانلود وجود ندارد.

چنانچه در روند خرید، با سوالی مواجه شدید، با کارشناسان پشتیبانی و مشاوران آموزشی مجموعه تماس بگیرید.

شماره تماس پشتیبانی: 

تلفن:  88840056 – 021

تلفن:  88840057 – 021

شماره واتس‌آپ: 5804 257 0938

 

به شبکه‌های اجتماعی ما بپیوندید

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوب

آواتار کاربر
دکتر ویدا فلاح روانشناس و مدرس مهارت های زندگی است که فعالیتش را در این حوزه از سال ۱۳۷۷به طور رسمی آغاز کرد.

5 پاسخ

  1. با سلا خانم دکتر نازنین و دوست داشتنی
    از شما ممنونم برای این دوره بسیار عالی و کاربردی. با استفاده از این دوره به نقاط ضعف خودم دررابطه با پسرم پی بردم و یاد گرفتم که چگونه از لحاظ عاطفی به او نزدیک شوم و بدون هیچ گونه عصبانیتی با هم گفتگو کنیم.

  2. سلام استاد عزیزم
    واقعا سپاسگزارم از شما، این دوره کاربردی را به توصیه خود شما گذراندم و متوجه تمام اشتباهات خودم با فرزندانم شدم دوره ایی پر نکته و پر تمرین. ممنونم استاد جانم

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *