آموزش‌ مهارت‌های زندگی

منفی نگری, منفی اندیشی, افراد منفی, مثبت اندیشی, مثبت نگری

چگونه روابط مثبت‌ (آدم های مثبت)‌ را جذب کنیم؟‌‌ (و از منفی اندیشی فاصله بگیریم)

آیا می‌دانید که چگونه روابط مثبت را به زندگی‌تان جذب کنید، و یا اغلب اوقات احساس می‌کنید توسط افراد و روابط منفی ( منفی اندیشی ) محاصره شده‌اید؟

یک موردی که از بسیاری از افرادی که به قانون جذب علاقه‌مندند شنیده‌ام، این است که آنها اغلب تلاش می‌کنند تا از افراد منفی اطراف‌شان فاصله بگیرند. زمانی که قصد دارید زندگی مثبت‌تری بسازید، این روابط منفی و انرژی‌های منفی اطرافیان بیش از پیش به چشم می‌آید، انرژی که ناشی از غر زدن اطرافیان، یا قضاوت‌های منفی‌شان است.

در ادامه، چند روش برای بهبود کیفیت انرژی که ما را احاطه کرده است ارائه کرده‌ایم. با چند روش ساده می توانید انرژی اطراف خود را مثبت‌تر کنید و می‌بینید که افراد منفی که در اطراف شما بودند یا به تدریج از شما فاصله می‌گیرند و یا در کنار شما وجوه مثبت‌شان نمایان‌تر می‌شود.

 

بر خوبی‌های مردم تمرکز کنید:

به خصوص زمانی که از فردی عصبانی یا ناراحت هستید، ابتدا نفس عمیقی بکشید و یک لحظه تامل کنید. به خود فرصت دهید تا خوبی‌های آن فرد را مرور کند.
معنایش این نیست که این خوبی‌ها را به زبان بیاورید یا از او بابت‌شان تعریف کنید. هدف این است که ما توجه و نیت مان را نسبت به این فرد به سمت ویژگی های مثبت‌ترش سوق دهیم. البته تحسین کردن هم تاثیرات مثبتی دارد، اما اگر در شما احساس دوگانگی و دورویی بوجود می‌آورد، لزومی به بیان آن نیست.

با تمرکز بر ویژگی های مثبت این فرد، من همزمان هم توجهم را به خصایص منفی او کم می‌کنم و هم به لحاظ ارتعاشی با بعد منفی وجود او کمتر همراستا می‌شوم. باید اعتراف کنم با برخی افراد این روش می تواند کمی طاقت‌فرسا باشد و در ابتدا بی‌نتیجه به نظر برسد. اما خوشبختانه، به‌تدریج وقتی ما شروع می‌کنیم به جستجوی خوبی‌ها در هر فرد، قانون جذب خوبی‌های بیشتری از آنها برای ما نمایان می‌سازد.

همیشه به خاطر داشته باشید، زمانی که ما به خوبی‌های اطرافیان‌مان توجه نشان می‌دهیم، آنها بیشتر سعی می‌کنند تا بهترین وجوه‌شان را در مقابل ما نمایان سازند. همه ما اینگونه‌ایم، وقتی که اطرافیان‌مان به خصایص خوب ما توجه می‌کنند، ما تلاش می‌کنیم که بیشتر در نظر آنها خوب دیده شویم.

 

از منفی ها شکایت نکنید:

گاهی اوقات، بودن در کنار فردی که بسیار منفی است طاقت فرسا می‌شود. متاسفانه، زمانی هم که ما درباره منفی بودن شکایت می‌کنیم، خودمان داریم به این منفی بودن دامن می‌زنیم. زمانی که این اتفاق می‌افتد، ما جاذب آدم‌های منفی بیشتری در اطراف‌مان می‌شویم.

پس همانطور که حتما شنیده‌اید: اگر چیز مثبتی نداری که بگویی (یا بیاندیشی)، سکوت کن. با شکایت کردن نمی‌توانیم بر منفی اندیشی دیگران اثری مثبت بگذاریم. این در واقع اوضاع را بدتر نیز می‌کند.

 

سعی کنید آن آدمی باشید که در اطرافیان می‌پسندید:

اگرچه برخی افراد معتقدند که قانون جذب شما را به آنچه می‌خواهید می‌رساند، در واقع با قانون جذب ما به آنچه هستیم می‌رسیم. به این خاطر، هرچقدر مهربانی، همدلی، و سخاوت بیشتری نشان بدهیم، بیشتر از این دست ویژگی‌ها در اطراف و اطرافیان خود جذب می‌کنیم.

بنابراین، به جای اینکه منتظر افراد مثبت باشیم تا به سمت ما بیایند، ما می‌توانیم تبدیل به آن فرد و آن شخصیتی شویم که دوست داریم ملاقاتش کنیم، و در نتیجه افراد مشابه را به خود جذب می‌کنیم. البته، ممکن است روزهایی داشته باشیم که در آن نتوانیم آنچنان که مایلیم عمل کنیم، اما کمی تلاش بیتشر برای مثبت بودن تاثیر زیادی بر زندگی‌مان می‌گذارد.

 

مانتراها (گفتگوهای ذهنی) خود را درباره مردم عوض کنید:

وقتی که انتظار منفی اندیشی و منفی بودن از دیگران دارید، تجربه و جذب منفی های دیگران غیرقابل اجتناب می شود. زمانی که فردی این گفتگوهای ذهنی را دارد که «مردم بد شده اند»، «نمی شود به کسی اعتماد کرد»، «همه خودخواه شده‌اند»، «گرگ گرگ را می‌خورد» و … می‌توانید از این گفته‌ها متوجه شوید که او چقدر انتظار منفی‌ها را می‌کشد.

جایگزین کردن مانتراهای منفی درباره مردم تاثیر شگفت‌انگیزی، نه تنها بر روابط ما، بلکه بر مواجهه‌مان با غریبه‌ها  دارد. به جای تعمیم بدی در دیگران، از این مانترا ها استفاده کنید،‌‌ «همه ما داریم تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهتر باشیم»، «در هر فردی خوبی‌هایی هست و این هنر من است که آنها را کشف و بالفعل کنم» و «آدم‌های زیادی در زندگی با من مهربان و کمک کننده بوده‌اند». هرگاه، در ارتباط با اطرافیان کمی بی‌طاقت شدید، این مانتراهای جدید را با خود مرور کنید.

زمانی که انتظارات پیش فرض ما از مردم مثبت می‌شوند، متوجه می‌شویم که اغلب تعاملات‌مان با افرادی خوب و مثبت دارد شکل می‌گیرد. تغییر مانترایمان درباره مردم کار ساده‌ای است که هر یک از ما قادریم انجام دهیم تا روابط‌مان با اطرافیان را بهتر کنیم.

جذب کردن افراد مثبت و روابط مثبت به زندگی‌مان فرآیندی نسبتا ساده است. بیشتر بر خوبی‌های اطرافیان تمرکز کنید، درباره منفی‌هایی که در مسیرتان قرار می‌گیرند شکایت نکنید و غر نزنید، مانترا یا گفتگوی ذهنی‌تان را درباره آدم‌ها و موقعیت‌ها تغییر بدهید و سعی کنید آن فردی بشوید که در طرف مقابل می‌پسندید. این رویکردی بسیار موثر است و تغییر عمیقی در کیفیت ارتباطات شما می‌گذارد.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *