آموزش‌ مهارت‌های زندگی

خاطرات ناخوشایند گذشته, رهایی از گذشته

چرا خاطرات ناخوشایند گذشته باعث آزردگی ما می شوند؟

چیزی یا کسی شما را از گذشته ناراحت می کند ،با مشکلی هنوز در گیر هستید؟ذهنتان را ناراحت می کند ؟وقتی به آن فکر می کنید عصبانی می شوید ؟آیا خاطره ایی که وقتی یادآوری میشود باعث ایجاد هیجان منفی در شما می شود ؟

این یعنی اینکه شما با آن مسئله در گذشته هنوز به صلح نرسیدید.وقت کافی برای آن صرف نکردید تا ببینید اصلا مسئله چرا برای ما اتفاق افتاد؟قرار بوده چه چیزی را به شما یاد بدهد ؟چون هیچ چیز اتفاقی نیست .رویدادها به زندگی ما می آیند که ما از آنها استفاده کنیم .ما به آنها نیاز داشتیم و آنها را انتخاب کردیم .ولی امروز آزردگی آنها را حمل می کنیم .برای چی ؟برای اینکه فقط اثرات منفی آن رویداد را می بینیم . به جای اینکه ببینیم جه نکاتی دارد تا از آنها یاد بگیریم .

امروز با واقعه ی دردناک گذشته چگونه برخورد کنیم ؟

اجازه داریم که یک بار دیگر با آن واقعه روبه رو شویم اما این بار بالغ درون جملات مناسبی درباره ی آن رویداد به بگوید مثل اینکه :درون این موقعیت سخت چه نکات ارزشمندی برای من وجود دارد و مرا به چه تغییراتی دعوت کرده است؟ مشکل مردم این است که برای پیدا کردن پاسخ عجله دارند و وقتی به پاسخ می رسند می گویند:”چه فایده ؟من این سوال را پرسیدم ولی هیچ چیزی دستگیرم نشد .”باید صبر کنید . عجله نداشته باشید .باز هم سوال بپرسید. مثلا بپرسید که در طول زمان این واقعه ی سخت منو تحت فشار قرار می دهد تا چه تغییراتی بکنم ؟ یا از خود بپرسید اگر این رویداد برای خانم و یا آقای .. رخ داده بود احتمالا آنها چه عکس العملی نشان می دادند و یا چه اقداماتی می کردند .تا بهتر بتوانند از پس روبه رویی با این رویداد بر بیایند .بدین ترتیب می بینیم که سختی آن مشکل کم می شود .و بعد آن خاطره ی بسیار بد تبدیل به یک تجربه می شود .

امیدوارم یاد بگیریم که چگونه ماجرای سخت ا تبدیل به تجربه ی ارزشمند کنیم.

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *