آموزش‌ مهارت‌های زندگی

آیا من جذابم‌, راهکارهای جذاب بودن

آیا من جذاب هستم ؟‌ ویژگی های افراد جذاب و چگونه ما جذاب‌تر باشیم؟

آیا من جذاب هستم ؟

یکی از سؤالاتی که برخی از افراد از خود می‌پرسند؛ این است که آیا من خسته‌کننده هستم؟ یا آیا من جذاب هستم ؟ پاسخ صادقانه به این سؤال این است که احتمالا شما شخصیت جذابی دارید ولی می‌توانید با رعایت برخی از نکات جذاب‌تر هم باشید.

 

برای این کار نیاز است مهارت‌ها، دانش و تجربیات جدید کسب کنید و نحوه اشتراک آن‌ها با دیگران را فرابگیرید. به‌ تازگی برخی از کاربران وب‌سایت Quora بر طبق تجربیات زندگی شخصی خود در رابطه با این‌که چطور می‌توان شخصیت جذاب‌تری داشت، صحبت کرده‌اند. در ادامه برخی از سودمندترین این توصیه‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

 

 

1- مهارت‌های جدید بیاموزید

اگر در شرایط مختلف بتوانید با مهارت‌های خود کمک‌حال دیگران باشید، مطمئنا به شخصیت جذابی تبدیل می‌شوید. از همین رو آنتونی لی از کاربران Quora  توصیه می‌کند تا می‌توانید مهارت‌های مختلف یاد بگیرید، از طراحی وب‌سایت گرفته تا خیاطی. به این ترتیب شما تبدیل به فردی می‌شوید که همواره به او رجوع می‌شود؛ چه دوست شما بخواهد وب‌سایتی برای تجارت جدید خود راه‌اندازی کند ،چه بخواهد قسمتی از لباسش را که ناگهان پاره شده است بدوزد.

 

 

2- کنجکاو باشید

یکی از مواردی که جذاب نبودن شما را تضمین می‌کند این است که ذهن خود را به روی ایده‌ها و نظرهای جدید ببندید. برای این‌که جذاب‌تر باشید، باید دائم در جستجوی ایده‌ها و تجربیات جدیدی باشید که احساس و افکار شما را تغییر می‌دهند. سودهیر دسایی پیشنهاد می‌کند به یک یادگیرنده همیشگی تبدیل شوید. ذهنِ بازی داشته باشید؛ کنجکاو باشید؛ موارد جدید بیاموزید تا نظر‌های خود را عمیق‌تر و گسترده‌تر کنید.

 

برای اینکه به طور جدی راهکارهایی عملی برای جذاب تر شدن در رابطه را بیاموزید در دوره جذابیت در ارتباط ما استفاده کنید.

 

3- یاد بگیرید چطور داستان خوبی تعریف کنید

شاید تجربه‌ها و اطلاعات زیادی در ذهن داشته باشید ولی اگر نتوانید آن‌ها را با دیگران در میان بگذارید، فایده‌ای ندارد. درست به همین علت، مارکوس گیدولد معتقد است شما باید یاد بگیرید چطور داستان‌گوی خوبی باشید: هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد در مکالمات خود استفاده نکنید. به طرز هدفمندی افکار خود را شکل دهید که وقتی آن‌ها را به زبان می‌آورید، جذاب باشند. زندگی خود را مانند هدیه‌ای فرض کنید که می‌توانید به دیگران بدهید، سپس آن را در زیباترین کاغذ کادوی ممکن بپیچید. جالب است بدانید مطالعات جدید هم نشان می‌دهند که مردانی دارای توانایی داستان‌گویی بهتر، برای خانم‌ها جذاب‌تر هستند. محققان معتقدند داستان‌گوهای بهتر، بیشتر می‌توانند مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهند و عنان مکالمه را در دست بگیرند.

 

4- سه داستان خوب برای تعریف در چنته داشته باشید

این‌که بدانید چطور داستانی را به‌صورت بداهه تعریف کنید، یک مهارت واقعا مفید محسوب می‌شود. ولی اگر هنگام بداهه گویی کمی عصبی می‌شوید، خود را به چند داستان از پیش آماده‌شده مجهز کنید تا یخ مکالمات را بشکنید.

دیوش در این مورد می‌گوید: وقتی کمدین‌ها روی صحنه هستند فقط در مورد «همه‌ چیز» صحبت نمی‌کنند، بلکه نمایش صحبت‌های خود را هم تمرین کرده‌اند. همیشه ۳ داستان متفاوت در ذهن داشته باشید که مخاطب را سرگرم، آگاه یا درگیر کند.

 

 

5- گوش کنید و اشتیاق خود را نشان دهید

یکی از راه‌هایی که می‌توان به وسیله آن جذاب بود، این است که طوری عمل کنید تا دیگران برای شما جذاب باشند. این ایده اولین بار توسط دیل کارنگی در کتاب معروفش «چطور دوست پیدا کنیم و افراد را تحت تأثیر قرار دهیم» در سال ۱۹۳۶ مطرح شد:

تعداد دوستانی که طی ۲ ماه با علاقه‌مند شدن به دیگران پیدا می‌کنید، به‌مراتب بیشتر از دوستانی است که طی ۲ سال با علاقه‌مند کردن دیگران به خود پیدا خواهید کرد.

کونتین هاردی ویراستار مقالات فناوری نیویورک تایمز معتقد است: با دقت به دیگران گوش کنید و با اشتیاق حرکات و محرک‌های آن‌ها را دریابید. تعداد کمی از ما واقعا در این امر خوب هستیم. اگر به هر کسی با نگرش مثبت گوش کنیم، او به نوعی در تجربه‌های زندگی خود منحصربه‌فرد است. کار کردن روی این تکنیک باعث رشد خودمان هم می‌شود.

 

6- چیزی که به آن فکر می کنید به زبان بیاورید

کت لی معتقد است افرادی که در مورد هیچ‌ چیز نظری ندارند و موافق یا مخالف هیچ‌ چیز نیستند، شخصیت خسته‌کننده‌ای دارند. شما احساس می‌کنید که هیچ‌ وقت نمی‌توانید با آن‌ها مکالمه‌ای داشته باشید. باید تمرین کنید نظر خود را در مورد موضوعات مختلف بگویید، حتی اگر فرد مقابل خوشش نیاید.

 

 

7- علایق خود را دنبال کنید

به‌جای این‌که در مورد موضوعات متنوع و مختلف کسب اطلاع کنید فقط برای این که انسان «با دانشی» باشید، حوزه‌هایی را دنبال کنید که واقعا برای شما جذاب هستند. به این ترتیب وقتی در مورد این موضوعات با دیگران صحبت می‌کنید، تصویر فردی فعال و پویا از خود نشان می‌دهید.

 

 

8- زیاد مطالعه کنید

اگر زمان و پول کافی برای جهانگردی دارید که خیلی عالی است، اگر ندارید، هنوز هم می‌توانید با مطالعه در مورد فرهنگ‌های مختلف و دوره‌های تاریخی مهم  اطلاعات سودمندی به دست بیاورید؛ کتاب‌ها، وبلاگ‌ها و نشریات دوره‌ای در این راه به شما کمک می‌کنند. بر اساس یکی از مقالات تحقیقی در رابطه با تأثیرات مطالعه داستان‌ طی دهه گذشته؛ افرادی که بیشتر کتاب داستانی می‌خوانند، در همدلی و درک دیگران موفق‌تر هستند.

 

اگر مقاله « آیا من جذاب هستم ؟‌» برای شما مفید بود مطالب رایگان دیگر ما را در صفحه اینستاگرام ما  ببینید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *