آموزش‌ مهارت‌های زندگی

اضطراب و نگرانی, مدیریت استرس, درمان اضطراب,

جایگاه اضطراب و نگرانی در زندگی ما

 

رویکردی وجود دارد که افراد طبق یک طبقه بندی به دو دسته تقسیم میشوند :

1.افراد کنترل درونی

2.افراد کنترل بیرونی

کنترل درونی ها کسانی هستند که مرکز صقل آنها درونشان است .اگر اتفاقی در بیرون بیفتد تمامیت آنها را به نمی زند و می توانند کاری انجام دهند .ولی افراد کنترل بیرونی اگر اتفاقی بیفتد دست از کار می کشند و می گویند :”دست من نیست ،کاری نمی توانم بکنم ،”این نظریه (کنترل درونی و کنترل بیرونی )را نظریه پردازی به نام راتر مطرح کرده است .روانشناسان بعدی از آن استفاده کردند و کاربردی ترین را بیان کردند :زندگی آدمهادو حالت دارد .آدمها یا در وضعیت کنترل بیرونی هستند یا کنترل درونی .

در افراد کنترل بیرونی هنگامی که نگرانی و موقعیت های سخت در قدرت درونی اثر میگذارد و نمی گذارد آن کاری را که باید انجام دهد . اگر کسی روی خودش کار کند و خود سازی انجام دهد و نکات مهمی را یاد بگیرد . می تواند نگرانی ها را همانقدر نگه دار و اما قدرت درونی را افزایش دهد . در این مرحله او بر روی نگرانیش تاثیر می گذارد . حلقه ی نفوذ (قدرت درونی )چگونه بزرگتر می شود؟به سن و سال بستگی دارد؟به داشتن ثروت وابسته است ؟و…..شاید هر کدام از اینها کمی تاثیر داشته باشند ولی کار اصلی را تغییراتی که در درون ما به وجود می آید تغییر در رفتارها و افکار .نفوذ چگونه بیشتر میشود :با بالا بردن اعتماد به نفس .

اعتماد به نفس احساس من می توانم نه واقعیت توانایی.

احساس من میتوانم احساسی اسست که با تمرینات و باورهایی روی خودمان کار کنیم .در آن موقع در مواقع نگرانی و موقعیت های اضطراب آور ترس ما کمتر است .چون احساس میکنید من می توانم .یک سری ا ز افراد تک بعدی زندگیشان را در حیطه ی مدرک تحصیلی بالا می برند و یا از لحاظ ثروت خیلی پولدار می شوند ولی روی ویژگی های شخصیتی کاری نکردند هر چه ثروت بیشتر میشود اضطراب هم بیشتر میشود . هر چه مدرک تحصیلی بالا می رود اضطراب هم بالا می رود .خیلی ها فکر می کنند که اگر ویلایی داشته باشند یا ماشین گران قیمتی داشته باشند و….دیگر هیچ مشکلی ندارند این افراد کاملا در اشتباهند اگر شما آنقدر موفق شوید و آنقدر تلاش کنید که ثروت زیادی به دست آورید ولی با خودتان در نقطه ضعف ها و اشکالاتون رو به رو نشوید در واقع فعالیت شما در راستای موفقیت شما را مشغول نگه می دارد و روزی می بینید که دارای همه چیز هستید ولی حالتان خیلی بد است.

دوره مدیریت اضطراب

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *