آموزش‌ مهارت‌های زندگی

شک به همسر - ازدواج موفق

 

خانمی پرسیدند که به همسرم شک دارم، می دانم اگر با او مطرح کنم قبول نمی کند چه کار کنم؟

شک و گمان بخشی از احساسات ماست. که یک کاربردی هم دارد، اتفاقا کمک می کند که مهم های زندگی را با دقت مورد ارزیابی قرار دهیم.

حالا اگر شما نسبت به موقعیتی شک و تردید دارید، بهترین راه این است که یک وقتی را تعیین کنید، عجله نداشته باشید و صحبت کنید.بالغانه صحبت کنید. قصد این را نداشته باشید که قسم بخورد، یا قول بدهد و…. این رفتارها رفتاروالد کنترلگر و کودک مطیع است که بین یک زوج می تواند حاکم باشد و رابطه ی قشنگی نیست.

اگر شک شما بسیار شدید است و نسبت به موقعیتی حالتان بد می شود، نگران می شوید، اضطراب پیدا می کنید شاید لازم است شما بررسی شوید. اگر شغل همسر شما، موقعیت همسر شما حساس است و شما می دانید که کارش در ارتباط با افراد مختلف خاصی است و این شما را نگران می کند درباره اش با او صحبت کنید ولی مسئله ی اصلی این است که روی خودتان، آگاهیتان و باورهایتان کار کنید. بعضی اوقات اعتقادات و باورهای ما برای ما دردسر می سازد.

گفتگوهای درونی و باورهای ناکارآمد می تواند مدام حال شما را بد نگه دارد و باعث شود رفتارهای نا مناسبی با همسرتان داشته باشید و این رفتارهای نامناسب می تواند ایشان را سوق دهد به ارتباطات یا کارهایی که واقعا شما را نگران کرده است.

پس این یک دایره است که می تواند معیوب باشد و خودش، خودش را تقویت کند. ظن و گمان شما در وهله ی اول می تواند مناسب باشد یعنی شما را به خودتان هوشیار تر کند که چگونه می توانم برای رابطه جذاب و دوست داشتنی باشم که همسرم به سمت من بیاید.

پس حتما گفتگو کنید، اصول گفتگوی بالغانه را یاد بگیرید.

برای مطالعات بیشتر به دوره حل تعارض زوجین مراجعه کنید

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *