آموزش‌ مهارت‌های زندگی

سمینار اصول تغییر,تغییر, چگونه تغییر کنیم

سمینار اصول تغییر – بخش ۲

 

چند عامل برای ایجاد تغییر :

1) میل یا احساس نیاز به تغییر: که معمولا زمانی ایجاد می شود که مشکل ایجاد شده است .آدمها وقتی با مشکلی رو به رو می شوند متوجه می شوند که نیاز دارند چیزی در درونشان تغییر دهند .

2) باور و یقین به ممکن بودن تغییر: خیلی ها تلاش فیزیکی می کنند اما باور ندارند که اتفاق می افتد و می گویند “من اینکار را می کنم اما فایده ایی ندارد.

پس اگر می خواهی تغییری اتفاق بیفتد باید قبل از آن مدتها بگویی “من تلاشم را می کنم و مطمئنم که خدا کمکم می کند و یا اینکه می گوید تلاشم بدون نتیجه نمی ماند.” اطمینان به ممکن بودن تغییر خیلی کمکمان می کند.

3) یادگیری اصول و روشهای تغییر: گاهی اوقات شما لازم دارید که روشها را یاد بگیرید و از یک متخصص یا کسی که آن کار را بلد است کمک بگیرید تا روند تغییر کردن تسهیل شود .آزمون و خطایی جلو نروید. فقط تلاش کردن نیست ، روشهای درست را یاد بگیرید، مهارت کسب کنید .

4) برنامه ریزی ،عمل کردن،تکرار ،تکرار،تکرار

هربار که تکرار می کنید مغز شما مسیرهای عصبی جدیدی را که شکل دادید تقویت می کند و آن مسیرهای عصبی باعث میشود در آن کار روان تر و راحت تر شوید .کارها به نظرتان آسان تر می آید، تکرار کنید، باور نمی کنید؟

امشب در منزل کتاب شعری را بردارید و هر شب دو بیت از آن را بخوانید چند شب متوالی بعد از یک هفته می بینید که کاملا حفظ شدید .برای اینکه به اندازه کافی تکرار کردید .هر عملی که بارها و بارها تکرار شود درونی می شود ،آسان می شود .مشکل اینجاست که به اندازه کافی تکرار نمی کنید ما با 3 بار تلاش در یک چیز فکر میکنیم خیلی تلاش کردیم  و می گوییم “نشد که نشد .” از بچه ها یاد بگیرید ببینید وقتی گوشی یا تبلت می خواهند چقدر پافشاری می کنند و هر روز تکرار می کنند تا شما را برای خرید قانع کنند .

کارهایی که به نظرتون دشوار تر است را بیشتر تکرار کنید . یکی از چیزهایی که شما لازم دارید این است که کار سخت را برای خودتان لذت بخش کنید .

5) تقویت و تشویق خود بعد از هر بار تکرار کردن : به این ترتیب است که تغییر اتفاق می افتد .

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *