آموزش‌ مهارت‌های زندگی

علت دعوای زیاد زن و شوهر چیست؟

علت دعوای زیاد زن و شوهر می تواند متفاوت باشد. هر دو انسانی که با یکدیگر زندگی مشترکشان را شروع کرده اند، جدا از این که چه نقاط مشترک و تفاهم هایی دارند، در طول زندگی بر سر مسائل گوناگونی اختلاف نظر پیدا می کنند.

زمانی که این اختلاف نظر ها بر سر مسائل گوناگون به وجود می آید ، زوج ها واکنش های گوناگونی از خود بروز می دهند. از آنجایی که افراد ویژگی های شخصیتی متفاوتی دارند، ممکن است با مسائل برخورد های گوناگونی هم داشته باشند. برخی از این برخورد ها سبب به وجود آمدن مشاجره و دعوا میان زوج می شود.

این دعوا ها ممکن است به حدی برسد که برای هر دو طرف و سایر اعضای خانواده آزاردهنده باشد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که چه مسائلی ممکن است باعث بروز دعواهای زناشویی شود و در هر نوع از انواع مشاجرات چگونه باید برخورد شود. همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات دقیق و جامع تری در زمینه مشکلات و مشاجرات زناشویی از دوره غیر حضوری حل تعارضات زناشویی بهره مند گردید‌.

علت دعوای زیاد زن و شوهر

دلایل دعوای زیاد زن و شوهر چیست؟ و چه راهکارهایی دارد؟

در زندگی زناشویی معمولا دلایل بسیاری موجب به وجود آمدن مشکلات و مسائل گوناگون می شود. برخی از این دلایل به قدری بی اهمیت هستند که بعد ها وقتی به آن ها فکر می کنید خندتان میگیرد. اما بعضی از این دلایل هم بنیادی بود و باید برای آن ها فکری اساسی شود.

در دوره های غیر حضوری مهارت های زندگی شما می توانید راه های داشتن رابطه خوب در خانواده را بیاموزید و سایر مهارت های خود را گسترش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوره های غیر حضوری روی لینک مهارت های زندگی کلیک کنید.

دعوا بر سر تربیت فرزندان

یکی از مسائل مهمی که معمولا پدر و مادر خانواده بر سر آن به مشکل می خورند تربیت فرزندان است. این مسئله یک علت دعوای زیاد زن و شوهر است که معمولا میان بسیاری از خانواده ها شایع است.

پدر و مادر هر کدام به نوبه خود فرزندش را دوست دارد و برای او بهترین تربیت و آینده را می خواهد. حال اگر معیار های افراد در مسائل گوناگون با یک دیگر متفاوت باشد ، موجب ایجاد بحث های کوچک و بزرگ میان زوجین خواهد شد.

تعارض بر سر تربیت فرزندان کاملا طبیعی است. چرا که شما هر کدام در خانواده های مختلف و با اصول و‌ چارچوب های گوناگون پرورش یافته اید. حتی برخی افراد ممکن است به علت مطالعات روانشناسی در زمینه تربیت فرزند دست آورد هایی داشته باشند که والد دیگر پذیرای آن ها نباشد و بر سر همین مسئله دچار مشکل شوند. اما فراموش نکنید این حق هر دوی شماست که در تربیت کودک موثر باشید. از طرفی کودک شما نباید با تربیت های مختلف مواجه شده و دچار دوگانگی شخصیتی شود. به همین علت بهتر است به طور جدی و با آرامش بر سر این مسائل صحبت کنید و مشکلات را حل کنید.

اصول بحث بر سر تربیت فرزندان چیست؟

این صحبت ها باید حتما به صورت خصوصی و دور از چشم فرزندان باشد. فراموش نکنید که موضوع اصلی بحث سلامت و آرامش فرزندتان است. پس با ایجاد فضای متشوش در خانواده آرامش او را بهم نریزید. شاید این بحث برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد و خیلی زود از یاد ببرید، اما برای فرزندتان کاملا متفاوت است. او با دیدن اختلافات شما مسئله را خیلی جدی میگیرد و حتی تا جدا شدن شما را هم در ذهنش تصور میکند و مدام به این فکر میکند که آینده چه خواهد شد.

پس این آرامش را از روح و روان فرزندتان نگیرید. شما می توانید با سبک های گوناگون فرزند پروری آشنا شوید و با همسرتان مشترکا فیلم ها یا دوره های آموزشی بگذرانید، تا با هم دست آورد های تربیتی کسب کنید. اگر این راه ها نمی تواند موثر واقع شود ، پیشنهاد میکنیم که در حضور یک روانشناس مسائل خود را مطرح کرده و صحبت کنید.

علت دعوای زیاد زن و شوهر

دعوا بر سر آسیب های اجتماعی

برخی از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد ، قمار و … وجود دارند که طبیعتا موجب اختلاف میان زوجین خواهند شد. در حل این اختلافات توصیه بر این است که از ابعاد گوناگون مسئله را مورد بررسی قرار دهید. دلایل روی آوردن به این مسائل را شناسایی نموده و در صدد از بین بردن آنها و تقویت روحیه همسر خود بر آیید. در خانه محیطی امن و شاد فراهم کرده و آرامش ذهنی را به یک دیگر هدیه دهید. در نهایت خواهید دید که چقدر تمایل کمتری در همسرتان برای گرایش یه مسائل این چنینی وجود خواهد داشت.

همچنین می توانید از یک متخصص درخواست کمک کنید و در حضور یک روانشناس مسائلتان را بیان کنید چرا که این مسئله خود یک علت دعوای زیاد زن و شوهر است، که می تواند پیامدهای جدی در پی داشته باشد.

علت دعوای زیاد زن و شوهر

اثر عدم ارتباط موثر در روابط زن و شوهر

ارتباط موثر یک مهارت است که شما می توانید از آن در راستای بهبود روابط خود استفاده کنید. بسیاری از تعارضات زناشویی به علت کارها و حرف هایی که در زمان خشم اتفاق میوفتد ادامه می یابد. پس بهتر است قبل از هر چیز کنترل خشم را بیاموزید. یاد بگیرید که چگونه احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید.

از نیش و کنایه زدن در صحبت کردن پرهیز کنید. حرف های خود را با لحن کاملا آرام و موثر بزنید. این نکته مهم است که اگر بحثی پیش آمد فقط بر سر همان بحث بمانید و مسائل گذشته را وسط نکشید. سعی کنید به درستی پیام خود را انتقال دهید. برای کسب مهارت ارتباط موثر می توانید دوره اصول گفتگو را مشاهده کنید.

 

و در پایان فراموش نکنید که این زندگی شماست که اگر نتوانید آن را به درستی هدایت کنید و آرامش را در آن حاکم کنید قبل از هر کس خودتان دچار آسیب خواهید شد و این آسیب ها ممکن است زندگی زناشویی شما را دچار مشکل کند. پس نهایت تلاشتان را بکنید که اولا با اصلاح خود و ثانیا با صحبت آرام و به توافق رسیدن با همسرتان زندگی دلچسبی برای خانوادتان بسازید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *