آموزش‌ مهارت‌های زندگی

نکاتی که قبل ازدواج باید بدانیم

نکاتی که قبل ازدواج باید بدانیم از سودمندترین دانسته های ما خواهند بود. چرا که ازدواج یکی از پر اهمیت ترین مراحل زندگی است. تصمیم گیری در این برهه زمانی می تواند بر تمام ابعاد زندگی ما تاثیر گذار باشد. آرامش و سلامت روانی ما همچنین آینده شغلی و خیلی از مسایل دیگر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. به همین علت هم نمیتوان این مرحله را سبک شمرد. دقت کامل در این مرحله می تواند شما را از مشکلاتی که بعدا ممکن است به وجود بیایند در امان نگه دارد.

به علت اهمیت این موضوع در آینده جوانان ، ما در مجموعه دوره های غیر حضوری خود دوره شناخت قبل از ازدواج را تعبیه کرده ایم. شما می توانید از طریق این دوره به بینشی صحیح در این رابطه برسید.

همچنین شما می توانید از طریق سایر دوره های غیر حضوری مهارت های زندگی نقاط قوت خود را افزایش و ضعف های خود را به حداقل برسانید. به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به صفحه آموزش مهارت های زندگی سر بزنید.

نکاتی که قبل از ازدواج باید بدانیم

نکات مهم قبل از ازدواج

معمولا اطرافیان ما در زندگی مشترک خود تجربه های مختلفی دارند که قصد دارند ما را هم تحت تاثیر این تجربیات شخصی خود قرار دهند. افرادی که در زندگی مشترک خود دچار مشکل شده اند ممکن است تلاش کنند ما را نسبت به ازدواج بد بین کنند. و افراد دیگر هم هر کدام به نحوی در ما تاثیر بگذارند. اما واقعا باید به حرف چه کسی گوش داد؟

شرایط زندگی مشترک برای افراد گوناگون متفاوت است. در آینده این زندگی مسائل بسیاری تاثیر گذارند. خلق و خوی افراد و ویژگی های شخصیتی ، شرایط خانوادگی و …. از جمله عوامل موثر در زندگی زوج جوان هستند. پس بهتر است به صحبت های اطرافیان در حد منطقی گوش دهید. فراموش نکنید که هر کس زندگی را یک بار تجربه می کند و نظرات او می تواند ناشی از تجربه های شخصی اش باشد. مگر این که شخص در این زمینه تخصص داشته باشد و مطالعه بالایی باشد. یادتان نرود که پیش داوری نکنید و به دیگران هم این اجازه را ندهید.

چقدر خودتان را می شناسید؟

قبل از این که بخواهید به شناخت مناسبی نسبت به طرف مقابلتان برسید حتما لازم است خودتان را به خوبی بشناسید. برخی از نکاتی که قبل ازدواج باید بدانیم کاملا مرتبط با خودمان است. باید اخلاقیات خود بشناسیم و به نقاط ضعف و قدرت خود پی ببریم. بدانیم چه چیزی ما را خوشحال و چه چیزی ناراحتمان می کند. از چه چیزی عصبانی می شویم و چگونه می توانیم خشم خود را کنترل کنیم. و خیلی از مسائل دیگری که در زندگی ما تاثیر گذارند.

کنترل خشم یکی از مسائل بنیادینی است که می تواند در زندگی مشترک شما تاثیر مثبت بگذارند. همه ما در زندگی دچار وضعیت هایی شده ایم که ما را خشمگین کرده است. در این زمان ممکن است کارهایی انجام داده باشیم که از اختیار ما خارج بوده و بعدا از بابت آن پشیمان شده ایم. در آینده نیز باز هم دچار وضعیت های مشابه خواهیم شد. پس بهتر است راه های کنترل خشم را بیاموزیم و از آن ها در زندگیمان بهره ببریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید دوره غیر حضوری کنترل خشم را مشاهده کنید.

شناخت قبل از ازدواج

شناخت زوجین نسبت به یکدیگر

از دیگر نکاتی که قبل ازدواج باید بدانیم این است که بعد از این که خودمان را شناختیم و به نظر های خوبی نسبت به خود رسیدیم حال لازم است که شناخت خوبی هم نسبت به طرف مقابلمان کسب کنیم. عقاید طرف مقابلمان را بدانیم و نظر های او به زندگی را بررسی کنیم. اهدافمان را برای یکدیگر شرح دهیم و بگوییم که چه آینده ای را برای خود و زندگی مشترکمان در نظر داریم. از نظر تحصیلی و شغلی چه مقصدی داریم و… .

در این زمان لازم است که عقاید یکدیگر را هم بشناسیم. عقاید مذهبی خود را بیان کنیم و عقاید طرف مقابل را بشنویم. سپس بررسی کنیم که تا چه حد با یکدیگر سازگار هستیم. ممکن است در این زمان گمان کنید که این مسائل اهمیت چندانی ندارد. اما فراموش نکنید که شما با ورود به زندگی مشترک اهداف مشترکی هم خواهید داشت و عدم سازگاری عقاید مثل این می ماند که هر کدامتان یک سر طناب را گرفته و در جهت مخالف هم حرکت کنید. این طناب بعد از فشار های فراوانی که شما به آن می آورید نهایتا پاره خواهد شد. پس مهم است که دو طرف عقاید سازگاری داشته باشند تا بعدا در تربیت فرزند و … دچار مشکل نشوند.

تصمیمات مشترکتان مهم است.

یکی از نکاتی که قبل از ازدواج باید بدانیم این است که زندگی مشترک به معنای تصمیم گیری های مشترک است. شما باید در بسیاری از مسائل کوچک و بزرگ زندگی تصمیماتی بگیرید که نظرات هر دو طرف اهمیت دارد. مثلا این که آیا قصد دارید فرزندی داشته باشید یا خیر . اگر قصد دارید چند فرزند می خواهید؟ محل زندگیتان قرار است در چه شهر یا منطقه ای باشد؟ روابط گذشته مثل رابطه با دوستان و .. تا چه حد می تواند ادامه داشته باشد و مسائل فراوان دیگر. پس بهتر است نهایت تلاش خود را بکنید که تصمیمات فرد مقابلتان را با تصمیمات خود قیاس کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

فراموش نکنید که معمولا قبل از ازدواج افراد سعی دارند خود را به بهترین شکل نشان دهند. لذا ممکن است با تمام تصمیمات و عقاید شما موافقت کنند . به همین علت بهتر است در بعضی از مسائل ابتدا نظر طرف مقابلتان را بخواهید تا ببینید عقیده واقعی او چیست.

قبل از ازدواج زمان سازش نیست

یکی دیگر از نکاتی که قبل از ازدواج باید بدانیم و از اهمیت بالایی هم برخوردار است این است که قبل از ازدواج زمان سختگیری است. برخی از افراد گمان میکنند که می توانند بت برخی از مشکلات یکدیگر و عدم مطابقت های عقیده ای و یا خانوادگی خود کنار بیایند. اما الان زمان تحمل کردن و سازش نیست. اگر میبینید واقعا مسئله ای خاطر شما را آزرده می کند بهتر است که تصمیمی نگیرید که بعد از ازدواج دچار مشکل شوید. هیچ وقت با این هدف که بعد از ازدواج فرد مقابل را تغییر خواهید داد ازدواج نکنید چرا که بعدا هر دو طرف در عذاب روحی قرار خواهید گرفت. و چه بسا هیچ وقت نتوانید این مشکلات را حل کنید. پس کاملا منطقی و به دور از احساس همه چیز را در نظر بگیرید. تفکر عقلانی می تواند به شما کمک کند که بهترین تصمیم را بگیرید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *