آموزش‌ مهارت‌های زندگی

اختلاف زوجین

نکات بسیار مفید در روابط زوجین

 

ازدواج یک قرار داد اجتماعی است، برای اینکه زن و مرد بتوانند به هم نزدیک شوند و نیازهای یکدیگررا ارضاء کنند. این برآوردن نیازها یکسری اصول دارد که متاسفانه چون آموزش داده نمی‌شود و این قرارداد به سادگی بسته می‌شود بدون اینکه بدانیم طرفین چه نیازهایی دارند، چه تفاوتهایی دارند، چه باورهایی از گذشته دارند، بدانید یکسری باید و نبایدها وجود دارد که در زن و مردی که پیوندشان قطعی می‌شود تازه خودش را نشان میدهد و طرفین انتظار دارند که فرد مقابل مانند والدینش با او برخورد کند و یکسری باورهای غلط دیگر..

باور غلط دیگری که رایج است این است که اگر طرفین با هم مشکل داشته باشند نمی‌توانند مثل قبل یکدیگر را دوست داشته باشند. بدانید که حتی اگر یک طرف رابطه علاقمند به تغییر باشد و این تغییر را عملا در رابطه نشان دهد و پایدار باشد می‌تواند فرد مقابل را در طول زمان تحت تاثیر قرار دهد. وقتی شما تغییر می‌کنید اطرافیانتان شما را تشویق نمی‌کنند، آنها مقابلتان قرار می‌گیرند و حتی اعتراض می‌کنند چون بازی روانی قبلی برای آنها خوشایند بوده است چون در آن بازی تخلیه هیجانی داشتند.

زمان لازم است تا او با شمای جدید آشنا شود و آرام آرام به فرد جدید علاقمند شود. رابطه یک زن و مرد می‌تواند در یک موضوع ساده و کوچک به مشاجره و جر و بحثی بزرگ تبدیل شود.

چرا در موضوعات کوچک دچار هیجانات شدید می‌شوند؟ دلایل متعددی دارد یکی از آنها فرآیند ازدواج است که می‌داند جدایی به این سادگی‌ها امکانپذیر نیست…

 

در ادامه با ما همراه باشید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *