آموزش‌ مهارت‌های زندگی

نشانه های خانواده موفق

ویژگی های خانواده سالم

یکی از ویژگی های خانواده و رابطه سالم گفتگو کردن است. خانوده سالم با هم صحبت می کنند، وقت می گذارند که با هم صحبت کنند. درباره موضوعات مختلف، موضوعات اجتماعی، اقتصادی، آینده و اهدافشان و ….. گفتگو کردن باعث می شود دو نفر نیازهای متعددی را با هم ارضا کنند به این معنا که با هم همفکری داشته باشند، همدلی کنند و تبادل احساسات داشته باشند.
گفتگو کردن در خانواده ها کم شده اشت. گفتگو کردن چندین ویژگی دارد: اول اینکه برای گفتگو کردن موضوع داشته باشید و درباره یک موضوع خاص صحبت کنید، درزمان صحبت کردن عواملی که باعث حواس پرتی می شوند از خود دور کنید و تمام توجه به فرد مقابل باشد، به او نگاه کنید و شنونده باشید.
مهمترین فاکتور در گفتگو کردن شنونده بودن است. شنونده بودن باعث می شود شما درک درستی از فرد مقابل، از احساس او، از تفکراتش داشته باشید.
درک شدن، درک کردن صمیمیت را ایجاد می کند. در گفتگو کردن مراقب باشید فرد مقابل را مورد انتقاد قرار ندهید.

برای داشتن خانواده ای سالم و گفتگوی بالغانه از دوره سبک های ارتباطی خانواده سالم استفاده کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

3 پاسخ

  1. درود برشما استاد نازنینم
    امروز داشتم از خودم سوال میکردم که چگونه میتوانم به خودم ودیگران کمک کنم
    چگونه میتوانم به جای جنگ و خونریزی ومرگ وبیماری ونفرت با راههای خدمندانه وسرشار از عشق از خودم مراقبت کنم و امنیت رو به خودم و مادر زمین و موجوداتش برگردونم و الان در صحبتهای شما جوابم رو گرفتم و متعهد میشوم که این کار رو از خونه ی خودم و ارتباطات نزدیکم شروع کنم من در دوره ی افرنش خویشتن شرکت کردم و رحال افرینش خودم وجهانم به شیوه ی خرد وعشقم از شما سپاسگزارم

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *