آموزش‌ مهارت‌های زندگی

اصول گفتگو

مهمترین چیزی که در رابطه والدین فرزندان باید لحاظ شود و کمتر به آن پرداخته شده است نوع رابطه والدین با هم است. والدین به عنوان دو فرد مهم فرزندان همواره مورد مشاهده آنها هستند و مدام آنها را در شرایط مختلف میبینند که چگونه با هم رابطه برقرار میکنند.
وقتی با مشکلی روبه رو میشوید واکنش های هیجانی شما چگونه است و چقدر مقصر یابی میکنید و سرزنش گری دارید و یا بر عکس چقدر با احترام برخورد میکنید، چقدر شنونده هستید و در نبود یکی از والدین چقدر به او احترام می‌گذارید، و حتی اجازه نمیدهید دیگران هم صحبت های منفی درباره او داشته باشند.
وقتی که مادر به عنوان درد و دل نزد فرزند نوجوان میرود و از همسرش بد گویی میکند نوجوان در وهله اول احساس نا امنی میکند و هم از پدرش متنفر میشود و از شما هم بدش می آید که نتوانستید رابطه تان را با پدرش بسازد و قربانی است. اگر فرزند شما به دفعات شاهد دعواهای شما باشد، شاهد برخوردهای نامناسب شما با افراد مهم زندگیتان باشد او هم همان الگوهای رفتاری را برداشت می‌کند و با دیگران رفتار میکند.
برای آشنایی بیشتر به دوره اصول گفتگو و دوره والدین و فرزندان بلوغ و دوره سبک های فرزند پروری مراجعه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *