آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه جذاب رفتار کنیم؟ راه های جذابیت در رابطه

حتما شما هم افرادی را دیده اید که در میان جمع های گوناگون از محبوبیت بالایی برخوردارند و اصطلاحا آن ها را جذاب می دانند. این افراد راه های جذابیت در رابطه را می دانند و به صورت عینی تاثیر این مسئله در آن ها دیده می شود.به راحتی می توانند با دیگران ارتباط سودمند برقرار کنند. و همه در پی این هستند که راز جذابیت آن ها را کشف کنند.

در این مقاله قصد داریم به برخی از راه هایی که شما را به جذابیت در روابطتان نزدیک می کند آشنا کنیم. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و حرفه ای در این زمینه در دوره غیر حضوری راه های جذابیت در رابطه شرکت کنید.

ما برای شما دوره های غیر حضوری سودمند مهارت های زندگی را تدارک دیده ایم که از طریق آنها می توانید شخصیت خود را توسعه دهید و به رشد فردی و اجتماعی بالاتری برسید. به کمک این دوره های غیر حضوری شما می توانید مهارت کنترل خشم ، مدیریت اضطراب ، رهایی از ترس و بسیاری از مهارت های دیگر که موجب پیشرفت و رشد شخصیت شما می شوند را کسب کنید. کافی است روی کلمه مربوط کلیک کنید تا با دوره های حرفه ای در آن زمینه آشنا شوید.

راه های جذابیت در رابطه

راه های جذابیت در رابطه :

اگر شما هم دغدغه افزایش جذابیت در خود را دارید حتما تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. تا راه های جذابیت در رابطه را بیاموزید. زمانی شخصیت شما برای شریک زندگی و یا سایر اطرافیانتان دوست داشتنی و جذاب خواهد شد که از معاشرت با شما لذت ببرند. و ایجاد این لذت نیازمند داشتن مهارت های ارتباطی و شخصیتی است که می خواهیم به هر کدام بپردازیم.

۱. خوب گوش کنید.

یکی از راه های جذابیت در رابطه و برقرار کردن ارتباط موثر این است که شما به درستی گوش کنید. شنیدن تنها کافی نیست. بلکه شما باید زمانی که طرف مقابل تان در حال صحبت کردن با شماست نشان دهید که به حرف‌های او توجه دارید. اما معمولاً بیشتر ما وقتی کسی در حال سخن گفتن با ما است ؛ در ذهن خود سعی داریم حرف بعدی خود را آماده کنیم. همین مسئله باعث می‌شود که نتوانیم به خوبی ارتباط برقرار کنیم و در روابطمان دچار مشکلات فراوان شویم. پس به طرف مقابل تان نشان دهید که حرف‌های او برای شما اهمیت دارد. میتوانید با اظهار نظر کردن و یا پاسخ دادن به سخنان و یا تکان دادن سر توجه تان را به او بفهمانید.

۲. صداقت شما دوست داشتنی است.

معمولا افراد دوست ندارند که از طرف مقابلشان فریب بخورند. قرار نیست این فریب ها و حیله های بزرگی باشند. همان دروغ های کوچک هم می‌تواند اعتماد فرد مقابل را نسبت به شما خدشه دار کند. پس اگر حرفی میزنید پای آن بمانید. و اگر نمی توانید این قابلیت را در خودتان نمی بینید بهتر است از گفتن آن حرف منصرف شوید. چرا که اعتماد مهمترین مولفه در ایجاد روابط سالم است و یکی از راه های جذابیت در رابطه مورد اعتماد بودن است‌.

مخاطب صداقت کلام شما را درک می کند. پس بهتر است به دور از تملق و زیاد گویی حرف خود را رو راست بزنید. البته قرار نیست سخن شما به شکلی باشد که موجب رنجش خاطر طرف مقابلتان شود. همدلی و همراهی در روابط موجود در خانواده یک اصل جدا ناشدنی است. برای رابطه سالم در خانواده می توانید دوره غیر حضوری مربوطه را مشاهده کنید.

این مسئله که لحن صحبت شما به گونه ای باشد که علاوه بر پی آن حقیقت طرف مقابل از شما رنجیده نشود؛ اهمیت بالایی دارد مثلاً به جای اینکه بگویید «چقدر غذا بی نمک است» می توانید بگویید «اگر کمی بیشتر به غذا نمک می زدی خوشمزه تر هم می شد.»

۳. چگونگی سخن گفتن مهم است.

اینکه چه حرفی بزنید اهمیت زیادی دارد. اما اینکه این حرف ها چگونه به طرف مقابلتان منتقل کنید اهمیت بیشتری دارد. بسیاری از افرادی که با حرف های خود دیگران را میرنجانند ، وقتی از آنها انتقاد می‌شود می‌گویند که من رک هستم و نمی‌توانم دروغ بگویم. رک بودن به جای خود اما لحن حرف زدن هم بسیار مهم است. سخن شما می‌تواند مفهوم یکسانی داشته باشد اما طرف مقابل تان را نه تنها نرنجاند بلکه بسیار خشنود هم بکند.یکی دیگر از راه های جذابیت در رابطه لحن درست داشتن است.

معمولاً آدمهایی که از دیگران انتقاد می‌کند، وقتی بازخواست می‌شوند می‌گویند که هدف ما مصلحت او است و حرف را از روی دشمنی نمیزنم. بلکه از روی دوستی به او می‌گویم تا خود را اصلاح کند. اما طرف مقابل کاملاً رفتار را دشمنی برداشت می کند. پس از جملات مثبت و تشویق کننده استفاده کنید.

راه های جذابیت در رابطه

۴. شوخ طبع باشید اما به اندازه

اگر در زمان صحبت کردنتان اشتباهی کردید لازم نیست خجالت بکشید و تمام تمرکز خود را از دست بدهید. می توانید به آسانی به اشتباه خود بخندید و موجب بهبود روحیه خود و طرف مقابلتان شوید. البته لازم است بدانید که این رفتار باید به اندازه باشد. شوخی کردن و استفاده از لطایف خوب است اما اگر بیش از حد باشد یا در جمع هایی باشد که شایسته نیست می تواند احساس نا خوشایندی به طرف مقابلتان بدهد‌.

۵. مثبت اندیش باشید

یکی دیگر از راه های جذابیت در رابطه مثبت اندیش بودن است. مثبت فکر کردن و تفکر درست داشتن نه تنها می تواند موجب آرامش روحی خود شما شود بلکه احساس خوبی را به طرف مقابلتان می دهد. نا ملایمتی ها را به روی خود نیاورید. فراموش نکنید که هیچ وقت همه چیز ایده آل نیست پس همیشه نیمه پر لیوان را ببینید تا نه تنها حس خوبی داشته باشید بلکه این حس خوب را به شریک زندگی و سایر اطرافیانتان هم منتقل کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *