آموزش‌ مهارت‌های زندگی

افراد پرخاشگر

چگونه هیجانانمان را در برابر افراد پرخاشگر کنترل کنیم؟

مدیریت هیجانات منفی در برابر پرخاشگری:
 هیجانات: واقعی هستند، بخشی از ما هستند و دردرون ما ایجاد می شوند، همیشگی نیستند و موقت هستند.
 در برابر پرخاشگری که موجب آزردگی شده:
شما چه تفسیری از رفتار او دارید؟ تفسیر شما حال شما را بد می کند، اگر در مواجهه با کسی که پرخاشگری می کند ناسزا، توهین و افکار منفی در درونتان فعال شود احساس آزردگی در شما شدت پیدا می کند.
آگاهی بالای شما، خود نظاره گری باعث می شود تعادل روانی را حفظ کنید و هیجانات که مسری هستند سرایت نکنند.
 فرد پرخاشگر با مغز ابتدایی خودش یا با مغز لیمبیک خودش با شما حرف می زند و هیجاناتش را بروز می دهد، شما با مغز متفکر یا نئوکورتکس مشاهده می کنید به این معنا که سطح اثر گذاری او خیلی پائین است و هیجان او به شما سرایت نمی کند.
 هیجانات مهم ترین وضعیت ما هستند و می توانیم از آنها برای داشتن یک زندگی شاد و معنا دار استفاده کنیم اگر تحت تاثیر بخش متفکر مغز نظاره و اداره شوند. اگر سواد عاطفی پائین داشته باشیم مسلما فردی که هیجان شدید دارد می تواند با ما بازی روانی کند و هر دو نفر آزرده شده و رابطه در طول زمان تخریب می شود.
 اولین چیزی که باید یاد بگیریم این است که ارتباط مناسب با خود زمانی است که دچار هیجان می شویم. باید قدرت ارتباط بالغانه را بالا ببریم و باور داشته باشیم هیچ کس نمی تواند ما را ناراحت کند مگر اینکه به او اجازه داده باشیم.
وقتی باورهای ضعیفی داریم گفتگو های درونی ضعیفی هم درباره اتفاقات زندگی با خود خواهیم داشت. بزرگترین دشمن ما ناآگاهی ما است و بزرگترین دوست ما آگاهی ما است یعنی تمایل به رشد.
در هر اختلاف و تعارضی چیزی که به شما کمک می کند این است که به هیجانات هوشیار باشید و ناراحتی طرف مقابل را بپذیرید، حوصله کنید و روی خودتان کار کنید.

https://vidafallah.com/product/%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%87%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c/

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *