آموزش‌ مهارت‌های زندگی

افزایش عزت نفس

آیا من دوست داشتنی هستم؟

کسی که خودش برای خودش و آنچه که هست ارزش و احترامی قائل نیست هنگامی که مورد توجه دیگران قرار میگیرد حالش بد میشود و فکر میکند که چرا این کار را میکند؟ وحتی مقاومت میکند. بعضی ها بد رفتاری می‌کنند تا طرف مقابل با آنها بد رفتار کند. آن موقع خیالشان راحت است. چون این فرد احساس بی ارزشی میکند. نکته جالب این است که در خیلی از موارد می‌بینید چنین افرادی که دچار تله بی ارزشی هستند از تحصیلات و موقعیت اجتماعی بالایی برخوردارند.
اما یک حس بی ارزشی عمیق در درونشان که در روابط نشان میدهند. در روابط ممکن است دیگران را دست بالا بگیرند و خودشان را پائین.
این افراد معمولا نقطه ضعف ها و اشکالاتشان را پر رنگ میکنند. از آن طرف طاقت شنیدن انتقاد را هم ندارند زیرا تا مدتها حالشان را بد نگه می‌دارد و منجر به خود سرزنشی می‌شوند.
اگر قرار است نقطه ضعفی را در خود تغییر دهیم و اصلاح کنیم باید نسبت به آن با احترام برخورد کنیم و خود سرزنشی نداشته باشیم. کسی که در تله بی ارزشی است دائما آن نقطه ضعف و آن ویژگی را مخاطب قرار می‌دهد و با آن می‌جنگد. و وقتی اینگونه رفتار می‌کند آن را تقویت می‌کند.
حواستان باشد با خودتان چگونه هستید.

میتوانید در همین راستا از دوره عزت نفس استفاده کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

یک پاسخ

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *