آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تفکر منطقی

اثرات تکرار بر ضمیر ناخودآگاه

مغز ما هر لحظه مانند اسفنج اطلاعات محیط پیرامون را توسط گیرنده های مختلف دریافت می کند. و کار بعدی که در مسیر تکامل مغز ما انجام میدهد این است که مغز اطلاعات را غربال می کند یعنی همه اطلاعات را نگهداری نمی کند،اطلاعات را طبقه بندی می کند و یک سری اطلاعات را دور می ریزد.
مغز مخصوصا چه اطلاعاتی را نگه داری می کند؟ واژه ای وجود دارد به نام سو گیری تائید، به این معنا که ما و مغز ما تمایل زیادی دارد که به چیزهایی توجه کند که منطبق بر عقاید قبلی است یعنی ما به دنبال اطلاعاتی هستیم که آن اطلاعات در راستای دانش و موارد مورد پذیرش قبلی ذهن ماست.
مرحله سوم تفکر سازندگی است یعنی مغز تولید می کند و می سازد، اطلاعات قبلی و جدید را به هم ربط می دهد که در اینجا تولید اطلاعات اتفاق می افتد.
ضمیر ناخودآگاه ما منتظر است تا توسط پیام های بیرونی و محیطی برنامه ریزی شود. ما اغلب اوقات چه جملاتی به خود می گوئیم؟ چه جملاتی درباره خود و یا دیگران به کار می برید؟
مهم نیست این جملات چقدر درست و یا غلط هستند، اگر به دفعات جمله ای را تکرار کنیم ضمیر ناخوداگاه آن را باور می کند و آن را به عنوان واقعیت وارد بدن می کند تا به آن عمل کنیم.

برای اطلاعات بیشتر می توانید از دوره تفکر عقلانی استفاده کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *