آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ویدا فلاح - روانشناس و مدرس مهارت های زندگی

اعتیاد به بازی های کامپیوتری

یکی از مخاطبان پرسیدند که دو سال است ازدواج کردم و همسرم علاقه ی شدیدی به بازی های رایانه ایی دارد که در طی روز چندین بار بازی می کند، بارها با او صحبت کرده ام که اذیت می شوم اما توجهی نکرده، دارم آسیب می بینم چه کار کنم؟

 

 

دکتر فلاح: مسسئله ایی که شیوع زیادی دارد  اعتیاد به بازی های کامپیوتری است که در زنان و مردانی که سالها از ازدواجشان گذشته هم وجود دارد، در جایی از رابطه انگار زن و مرد دنبال یک مشغولیتی می گردند که خود را سرگرم کنند و کاری به کار هم نداشته باشند شاید این بازی اغتیاد گونه در آن شرایط به عنوان یک مزاحم عمل نکند، اما در زن و شوهری که دوسال است ازدواج کرده اند و به این دلیل ازدواج صورت گرفته که زن و مرد بتوانند نیازهای متعددشان را در کنار هم و با هم ارضا کنند ولی حالا یکی از طرفین اعتیاد به گوشی دارد، کار با گوشی آنقدر او را جذب می کند و آنقدر برایش نشاط آور و لذت بخش است که به دنبال ارضا کردن نیازهای همسرش نیست.

از نظر من اگر این آقا تمایل نداشته باشند که نسبت به این عادت کاری انجام دهند، کمکی بگیرند و تغییری بکنند خانم باید به طور جدی درباره ی ادامه ی زندگی با این همسر تصمیم بگیرد و فکر کند که واقعا می خواهد با چنین شرایطی ادامه بدهد یا نه.

چون در این زندگی هرکس دارد کار خودش را می کند و توجهی به نیازهای طرف مقابل ندارد، مثل اعتیاد به مواد مخدر است و هیچ فرقی نمی کند فرد مهم شما مسئولیت و نقش همسری را ایفا نمی کند. به کودک درون خود و لذت جویی های خودش پاسخ می دهد.

یعنی یک بالغ مسئول در قبال زندگی مشترک ندارد، وقتی اینگونه عمل می کند و نمی تواند متعهدانه راجب این مشکل با شما یا شخص دیگری حرف بزند و کمک بگیرد برای تغییر، بهتر است شما به طور جدی از اشخاصی کمک بگیرید.

شما ببینید چه چیزهایی در این زندگی مشترک برای شما مهم است، در این زندگی شما چه چیزهایی بدست می آورید که از دست بدهید به شما زیان وارد می شود.

به نظر من مسئله بسیار جدی است و باید با آن جدی برخورد کرد، جدی یعنی قاطعانه برخورد کنید که هر چیزی حد و مرزی دارد و می تواند مفید باشد و بیش از آن آسیب زننده است و من نمی پذیرم.

برای اطلاعات بیشتر به دوره حل تعارض زوجین مراجعه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *