آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تقویت هوش هیجانی

تقویت هوش هیجانی شما را محبوب قلب ها می کند!

این روز ها با پیشرفت علوم انسانی اهمیت تقویت هوش هیجانی بیشتر مشخص شده است. بر خلاف IQ ، هوش هیجانی یا EQ اکتسابی است و می توانید به آسانی آن را بیاموزید. میتوان گفت که یک الزام جدی برای موفقیت در زندگی اجتماعی این روزها تقویت هوش هیجانی است .

ما در دوره های غیر حضوری مهارت های زندگی به شما کمک می کنیم تا به توسعه فردی خود بپردازید.

تقویت هوش هیجانی به شما کمک می کند تا احساسات و هیجانات خود را بشناسید و بتوانید آن ها را کنترل کنید. همچنین اگر شما میخوانید احساسات دیگران را بشناسید و رفتار درست را در مدیریت احساس خود و دیگران داشته باشید به شما تبریک می گوییم. چون شما هوش هیجانی بالایی دارید. در غیر این صورت اگر لازم دارید که این مهارت را در خود افزایش دهید، دوره های غیر حضوری ما می تواند به شما کمک کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید روی عبارت هوش هیجانی کلیک کنید.

چرا باید هوش هیجانی را بیاموزیم؟

هوش هیجانی به شما کمک می کند تا روابط خود را کنترل کنید. این روز ها همه افرادی را که می توانند احساسات خود را مدیریت کنند و بر آن کنترل دارند بیشتر می پسندند و ترجیح می دهند موقعیت های شغلی سازمان خود را در اختیار این افراد قرار دهند.

افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند معمولا محبوب اطرافیان خود هستند. همه آن ها را افرادی همدل و با اعتماد به نفس می دانند و راحت تر به آن ها اعتماد می کنند. آن ها به راحتی می توانند پیام خود را به دیگران برسانند و در ارتباط موثر بسیار موفق عمل می کنند. اصول گفتگو را بیاموزید و اطرافیان خود را بیشتر درک کنید.

یکی دیگر از مزیت هایی که تقویت هوش هیجانی بالا برای شما به ارمغان می آورد موفقیت در زندگی با همسر و خانواده است. وقتی شما بتوانید در لحظه احساس خود را کنترل کنید و بهترین رفتار خود را بروز دهید قطعا روابط مفید تری با اطرافیانتان نیز خواهید داشت. علاوه بر آن شما خواهید توانست احساسات مثبت را در خود حفظ کرده و منفی ها را از خود دور کنید. مثبت اندیشی و آرامش ذهنی به شما کمک خواهد کرد تا زندگی رضایت بخش تری داشته باشید.

تقویت هوش هیجانی

برای تقویت هوش هیجانی چکار کنیم؟

از هر چه بگذریم سخن افزایش هوش هیجانی که موجب بهبود ارتباطات و آرامش شود خوش تر است! همانطور که گفتیم هوش هیجانی یک مهارت اکتسابی است. پس اگر شما از آن برخوردار نیستید اصلا اشکال ندارد. شما به آسانی می توانید به تقویت هوش هیجانی خود بپردازید. همان که تصمیم به آموختن آن گرفته اید خود قدم بزرگی در راستای توسعه شخصیت شماست. ما به شما راهکار های گوناگون برای رسیدن به درجه بالایی از هوش هیجانی را ارائه خواهیم داد.

بپرس چه کار کنم؟

بهترین کار این است که در هر شرایطی قرار میگیرید با خود مشورت کنید! برای لحظاتی مکث کنید و ببینید باید چکار کنید. چه چیزی درست است؟ همین مکث به شما کمک می کند که تصمیم درست تری بگیرید. اگر خشمگین شدید خشم خود را کنترل کنید و حالت تهاجمی خود را از بین ببرید و ادامه بحث را با تعامل طی کنید و اگر دچار استرس هستید آرام شوید و به اعصاب خود تسلط بیابید. حال می توانید پاسخ عقلانی تری بدهید و به بهبود روابط کمک کنید. مدیریت اضطراب را بیاموزید

انرژی مثبت ساطع کنید :

شما می‌توانید منبعی سرشار از انرژی مثبت و الهام بخش برای اطرافیان خود باشید. وقتی در جمعی قرار دارید یا دیگران با خوشرویی و لبخند صحبت کنید. این می‌تواند به اطرافیانتان نشان دهد که شما کنترل دقیقی بر احساسات خود دارید و قادرید هیجاناتتان را کنترل کنید. معمولاً دیگران افرادی با این مشخصات را بیشتر دوست دارند. بیشتر به آنها اعتماد می‌کند و علاوه بر این بیشتر به آن ها احترام می گذارند‌.

مثبت اندیشی و انرژی مثبت داشتن علاوه بر اینکه و در اطرافیان شما تاثیرگذار است، می تواند تاثیر بسیار خوبی در زندگی شخصی خود شما نیز داشته باشد. مثبت اندیشی یک عامل مهم در تقویت هوش هیجانی است. ذهن شما را آرام کند، امید به زندگی شما را افزایش دهد و همین عوامل می‌تواند سبب موفقیت و رشد فردی و اجتماعی شما شوند.

به دیگران اجازه دهید که صحبت کنند و با لبخند احساساتشان را پذیرا باشید. به سادگی یک لبخند روحیه طرف مقابلتان را به شیوه اثر آینه ای بسیار افزایش دهید. و موجب لبخند زدن آنها نیز شوید افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند معمولاً به دنبال مذاکره های برد برد هستند. آنها می‌خواهند هم خودشان و هم طرف مقابلشان از صحبت کردن لذت ببرد و احساس خوبی داشته باشد. این احساس خوب را به دیگران هدیه دهید تا متقابلاً آنها هم حس عمیق و اعتماد و دوستی را به شما هدیه دهند.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *