آموزش‌ مهارت‌های زندگی

رفتار با پسران در سن بلوغ

رفتار با پسران در سن بلوغ – با پسران نوجوان چگونه باید رفتار کرد؟

رفتار با پسران در سن بلوغ و نوجوانی باید به صورت هوشمندانه ای اتفاق بیفتد. والدین با رفتار و شیوه تربیتی خود تعیین کننده کیفیت روابط و عمق پیوند عاطفی میان خود و فرزندشان هستند. پسران در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۶ سالگی به بلوغ رسیده و در این مرحله تحول ناگهانی رشد و تکامل را کسب می‌کنند. در واقع می‌توان ادعا کرد تغییراتی که در تکامل و رشد فرد در دوران بلوغ مشاهده می‌شود در هیچ دوران دیگری از زندگی رخ نمی‌دهد. بعد از بلوغ، پختگی جسمانی تا رشد کامل صفات ثانویه جنسی ادامه می‌یابد.

پسران در سن بلوغ تمایل بیشتری به مستقل شدن دارند بنابراین ممکن است کمتر برای صحبت کردن با شما زمان بگذارند یا بخواهند مرز مشخصی بین امور شخصی خود و شما ایجاد کنند. بسیاری از پسران از گوش دادن به نصیحت ‌ها و توصیه‌ های همیشگی گله‌ مندند و فکر می‌کنند که نصیحت بیش از حد یعنی عدم اعتماد خانواده و کوچک شمردن آن ‌ها، می ‌توانید با خریدن انواع کتاب ‌ها یا فیلم‌ های آموزنده، فرزند خود را از نوجوانی درباره مسائل و مشکلات موجود در جامعه به طور غیرمستقیم آگاه کنید.

رفتار با پسران در سن بلوغ

ویژگی دوره نوجوانی در پسران :

شناخت ویژگی های دوره نوجوانی به والدین و اطرافیان کمک میکند تا بتوانند به طور صحیح با نوجوان برخورد کنند. دوره نوجوانی بسیار خاص است و هر نوجوانی که در این دوران قرار گرفته ویژگی های مختلفی را تجربه می کند. با تغییرات هورمونی و جسمی، احساس استقلال بیشتری در آن ها شکل می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رفتار با فرزندان در سن بلوغ کافیست برروی لینک کلیک کنید.

و به دلیل تمایل به داشتن استقلال، خلق و خو و رفتار های عجیب به همراه پرخاشگری از خود نشان دهند. در این دوران الگوهای خواب فرد ممکن است تغییر کند چون نوجوان پر از انرژی است و ترجیح می دهد دیرتر از دیگران بخوابد. غالبا نیاز به هیجان و ماجراجویی دارد که بعضی اوقات باعث می شود دچار خطراتی ریسک پذیر شود.

پسران نوجوان تغییرات هورمونی را تجربه کرده و تولید بیشتر تستوسترون را شروع می‌کنند. تغییرات بدنی که در پسران بزرگسال شایع است شامل رشد موهای صورت و افزایش قابل توجه وزن است. در این دوران نوجوانان به این نتیجه می ‌رسند که همه چیز و همه کس در این دنیا اشتباه می‌کند و تنها آن ‌ها هستند که حرف درست را می‌زنند. دوره هایی چون سبک های ارتباطی در خانواده سالم، سبک های فرزند پروری، اصول گفتگو در خانواده، والدین و فرزندان بلوغ  و دوره آموزشی روش تربیت فرزند موفق در این خصوص می تواند شمارا کمک کنید.

رفتار با پسران در سن بلوغ چگونه باید باشد؟

  • باید با پسران در سن بلوغ ارتباط برقرار کنید
  • والدین می بایست حامی و پشتیبان نوجوان باشند
  • حد و مرز مشخصی را تعیین کنید
  • نیاز های مالی فرزند نوجوان خود را برآورده سازید
  • درخصوص داشتن بهترین رفتار با پسر نوجوان خود از متخصص و مشاور راهنمایی بگیرید
  • اعتماد سازی کنید
  • برای حریم خصوصی نوجوان احترام قائل شوید
  • جوری رفتار نکنید که فرزندتان احساس کند برای هر کاری باید نظر شما را رعایت کند و حق انتخاب در هیچ زمینه‌ای را ندارد، این رفتار او را سرخورده می‌کند. انتخاب رنگ اتاق، لباس یا نوع تغذیه را به عهده خودش بگذارید.
  • دوستانی که با آن ها ارتباط دارند را بشناسید
  • به نوجوان احترام بگذارید
  • به پسرتان بیاموزید که زورگویی و قلدری راه معقول و پسندیده ‌ای برای رسیدن به خواسته‌ ها نیست؛ بنابراین بهتر است برای حل مشکلاتش راه ‌های منطقی و آرام را پیش گیرد تا محبوبیتش پیش اطرافیان بیشتر شود.
  • به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

    دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *