آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ویدا فلاح

ویژگی های افراد با عزت نفس بالا

می خواهم موضوع مهمی را برایتان مطرح کنم در رابطه با ویژگی های افراد با عزت نفس بالا .

اولین ویژگی این افراد این است که توقع این افراد از دیگران کم است . یعنی با باید و نباید  وارد ارتباطات خود با دیگران نمی شوند . پذیرش بالایی دارند و می دانند افراد با یکدیگر بسیار متفاوتند .

پس نمی خواهند با باید و نباید های خود ، خود را نسبت به دیگران عصبی و ناراحت کنند .

پس فردی که حس ارزشمندی بالا دارد ، توقعاتش کم است ، باید و نبایدهایش کم است . و در ارتباط با دیگران نصیحت گر نیست و می تواند بپذیرد که آنها همیشه مثل او فکر نمی کنند و سلیقه او را ندارند و با او متفاوتند و این اشکالی ندارد .

ویژگی دیگر این است که افراد با حس ارزشمندی بالا قدرت تحسین و تأیید دیگران را دارند . بدین ترتیب که اگر نکته مثبتی را در دیگران ببینند ، قادرند به زبان بیاورند و بگویند این ویژگی در تو بسیار خوب است و چقدر زیبا و دوست داشتنی است و چقدر مرا تحت تأثیر قرار داد.

بیان نکات مثبت به معنی اینست که من در خود ارزشمندی می بینم و قادرم این ارزشمندی را در دیگران نیز مشاهده کنم .سعی کنید این نکات را تمرین کنید .

لزومی ندارد که اعتقاد داشته باشید تا عمل کنید . ابتدا عمل کنید و بعد می بینید این رفتارها در شما نیز اثرگذار است و سپس اعتقاد پیدا می کنید.

برای یادگیری مهارت فردی عزت نفس به دوره عزت نفس مراجعه نمایید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *