آموزش‌ مهارت‌های زندگی

قضاوت کردن, قضاوتگری, عدم قضاوت,قضاوت نگردن

یکی از مخاطبین ما سوال پرسیدند:
من دختر 8 ساله ایی دارم و خیلی بر روی تربیتش کار می‌کنم. برای من مهم است که در جمع ها و مهمانی ها مودب و موقر باشد. دختر من در منزل بسیار ساکت و آرام است. ولی در جمع هایی که من موذب هستم به قدری شیطنت می‌کند که من خجالت زده می‌شوم لطفا مرا راهنمایی کنید!
دکتر فلاح: خیلی از اوقات ما فکر میکنیم که با خواندن تعدادی کتاب، شرکت در یکسری کلاس فرزند پروری و رابطه سالم بین والدین و فرزندان، میتوانیم فرزندانی بسیار سالم و مودب به قول خیلی ها پرورش دهیم.
ریشه قضیه این است که شما در ذهنتان از چه واقعیت هایی فرار میکنید و در دیگران چه ویژگیهایی را مورد سرزنش و قضاوت قرار میدهید. کسانی که به راحتی فرزندان دیگران را موردانتقاد و سرزنش قرار میدهند . حتی در ذهنشان، شاید هیچ گاه به زبان نیاورند.
پدر و مادر با منع و قضاوت های ودش روبه رو میشود به این معنا که هر آنچه که شما در فرزندتان می بینید نتیجه کارهای مستقیمی نیست که با او میکنید بخش زیادی از آن مربوط به کارهایی میشود که شما قبلا با دیگران کرده اید. قضاوت های دیگران میشود واقعیت های زندگی خودمان! فقط این قضاوتها نیست که به زبان می‌آید آن چیزی است که اعتقاد شماست. یعنی نپذیرفتن تفاوتهای آدمها.

برای اطلاعات بیشتر به دوره چرا اتفاقات بد برای آدمهای خوب می افتد مراجعه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *