آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ماه اسفند را چگونه بگذرانیم؟

ماه اسفند ماه پاکسازی آگاهی است آن را آهسته سپری کنید.

سوالی که خیلی از افراد مطرح کردند که آخرین ماه سال چگونه سپری شود؟ اسفند ماهی است که معمولا قربانی می شود و به حساب نمی آید. فقط از آن استفاده می شود برای اینکه سال جدید را جور دیگری شروع کنیم!

در واقع می توانیم آخر سال را جشن بگیریم و آخر سال را برای ارزیابی کردن سال گذشته بگذاریم. اسفند را آهسته سپری کنید. آهسته و هوشیارانه. هر روز آن را یک روز مقدس به حساب بیاورید. شمارش معکوس نکنید. هر روز اسفند یک روز مقدس است برای اینکه یک ماه از ماه های سال گذشته را مرور کنید.

برای مثال بگویید سال 96 را چگونه سپری کردم و امروز که به پنجم اسفند رسیدم چه تغییراتی در من انجام شده، تغییرات مهم خودتان را بنویسید و اینکه چه هدف هایی داشتم و حالا کجا هستم دوست داشتم چه تغییراتی در رفتار و عادتهایم ایجاد شود. چقدر موفق شدم، چقدر به نتیجه دلخواهم رسیدم و برای اینکه به نتیجه دلخواهم برسم چه اقداماتی انجام دادم. حالا می توانید برای سال بعد هدف گذاری کنید. یعنی ماه اسفند ماهی است که نه تنها خانه تکانی می کنید، خانه و لوازم اضافه را کنار می گذارید و پاکسازی می کنید از درون هم باید خانه تکانی شود.

روی افکار و باورهای مفید بیشتر فکر کنید و بنویسید. مرور کنید باورهای نامناسب و نادرست که شما را ضعیف می کند. تجدید نظر کنید که این باورها چه کمکی به شما می کند و چگونه می توانم آنها را ضعیف کنم. روشها را یاد بگیرید. ماه اسفند ماه پاکسازی آگاهی است. گام هایی را برای پاکسازی آگاهی باید برداریم و یاد بگیریم که ما قرار نیست توسط تاریخ، توسط تقویم، و روزهایی که پشت سر هم سپری می شود به سال نو قدم برداریم. سال زمانی نو می شود که من نو شوم و من زمانی نو می شوم که نگاهم تازه شود، به چیزهای قدیمی، به افراد دور و برم که سالهاست نگاهشون می کنم. حالا  می توانم نگاه تازه ایی داشته باشم. اصلا من به خودم چگونه نگاه میکنم!

برای خلوت خودتان وقت بگذارید. اسفند فقط ماه تند تند سپری کردن برای رسیدن به لحظه ی تحویل سال نیست. برای  اون لحظه این لحظات را از دست ندهید.این لحظات را هوشیارانه تر سپری کنید. با زمستان عاشقانه تر باشید. تمام این روزها مقدسند. فقط لحظه ی تحویل سال نیست که باید تبریک بگوئیم. ما خودمان را برای رسیدن به آن لحظه در تلاش و تکاپو و عجله قرار می دهیم و خسته و فرسوده به آن لحظه می رسیم.

 

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *