آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه آرزوهایمان را بنویسیم ؟ | نوشتن اهداف برای رسیدن به آنها

اگر یاد بگیریم که چگونه آرزوهایمان را بنویسیم می توانیم آن ها را به حقیقت مبدل کنیم. در این دنیای بزرگ و بی پایان با وجود منابع و امکانات فراوانی که وجود دارد، رسیدن به آرزوهای معقولی که داریم هیچ گاه غیر ممکن نیست. ما می توانیم یا کمی تلاش و برنامه ریزی برای رسیدن به اهدافمان ، آن ها را محقق کنیم.

حتما می دانید که نوشتن چه تاثیری زیادی بر ذهن ما دارد. این نوشتن اصولی دارد که باید آن ها را رعایت کنیم. در ادامه می خواهیم به اصول نوشتن برای رسیدن به آرزوهایمان بپردازیم.

مسئله ای که اهمیت دارد نحوه نوشتن ما و لحن نوشته هاست. جزئیات بیشتر را بخوانید تا نوشتن موثر را بیاموزید و مسیر آرزوهایتان را با موفقیت طی کنید.

ما در دوره های غیر حضوری مهارت های زندگی راه های توسعه شخصیت و درمان برخی از بیماری های روحی را برای شما تشریح کرده ایم. شما می توانید از طریق لینک مهارت های زندگی در رابطه با این دوره ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چگونه آرزوهایمان را بنویسیم

تو می توانی

باور داشته باش که می توانی به آرزوهای کوچک و بزرگت برسی. اگر قدم هایت را با هوشمندی برداری و برای رسیدن به آرزوهایت برنامه ریزی کنی ، حتما به آن ها می رسی. پس نترس و شروع کن. غصه و حسرت خوردن هیچ گاه تو را به آرزوهایت نمیرسانند. رهایی از ترس هایت را بیاموز و آن ها را کنار بگذار. بعد می توانی مسیر خواسته هایت را با وجود ابزار های گوناگون طی کنی. اما مهم ترین ابزار برای رسیدن به آرزو ها تلاش و پشتکار است.

کدام اهداف را انتخاب کنیم؟

اهداف در این که چگونه آرزوهایمان را بنویسیم اهمیت دارند. اهدافی که شما برای رسیدن به آن ها از نوشتن استفاده می کنید باید ویژگی های مخصوص به خود را داشته باشند. در دوره معجزه نوشتن برای رسیدن به موفقیت تمامی جزئیات را در این رابطه بیان کرده ایم. اگر شما هم علاقه مندید که این مهارت را با دقت بیشتری بیاموزید روی لینک کلیک کنید.

اولین ویژگی که هدف مدنظر شما باید داشته باشد این است که شما آن را با تمام وجود بخواهید. به آن علاقه داشته باشید و رسیدن به آن برای شما واقعا لذت بخش باشد. هدف باید خود اولین مشوق شما برای طی مسیر باشد. هدف باید به اندازه ای مطلوب و خواستنی باشد که برای رسیدن به آن تلاش کنید. اگر هدف کوچکی را انتخاب کنید که رسیدن یا نرسیدن به آن تفاوت چندانی در زندگی شما به وجود نیاورد احتمال تلاش برای رسیدن به آن کمتر خواهد شد.

البته بزرگ بودن هدف یه این معنا نیست که یک هدف غیر قابل دسترس و ناممکن را انتخاب کنید. هدف شما باید به گونه ای باشد که بتوانید به آن دست یابید. اگر هدف نا معقولی را انتخاب کنید که مسیر رسیدن به آن بسیار طولانی و برای شما دور از ذهن باشد ، احتمال تلاش برای آن بسیار کم تر است. پس حتی اگر هدف بزرگ و دوری دارید ، باید مسیر طولانی که در پیش دارید به مسیر های کوتاه تر تقسیم کنید و همواره هدف اصلی را در نظر داشته باشید.

هدف در مسیر هدف

اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مشخصی برای خود تعیین کنید. انتخاب اهداف کوتاه مدت با در نظر داشتن هدف اصلی مثل این است که شما بخواهید از نردبانی بالا بروید که بین هر دو پله آن ۱ متر فاصله است! طبیعتا بالارفتن از چنین نردبانی غیر ممکن و غیر معقول است. اما اگر بین هر دو پله آن چند پله دیگر کار بگذارید می توانید بالارفتن از آن را ممکن کنید. هدف بلند مدت انگیزه شما را شکل می دهد و هدف کوتاه مدت مسیر را برای شما هموار تر می کند.

مثلا اگر می خواهید تا پایان سال ۳۰ کیلو وزن کم کنید ممکن است به علت دور بودن این موضوع مدام آن را به تاخیر بیندازید اما اگر آن را به سه قدم ۱۰ کیلویی یا حتی ۶ قدم ۵ کیلویی تقسیم کنید آن را بیشتر جدی خواهید گرفت.

برای این که بدانید چگونه آرزوهایمان را بنویسیم باید در نظر بگیرید که در حالت کلی هدف شما باید به صورتی باشد که در ذهنتان ممکن جلوه کند. این مسئله تا قدری به خود شما هم بستگی دارد که نظرتان چقدر مثبت باشد. ممکن است هدفی که برای شما متعارف است برای فرد دیگری که نظر منفی دارد نا ممکن به نظر برسد.

چگونه آرزوهایمان را بنویسیم

اصول نوشتن هدف

چگونه آرزوهایمان را بنویسیم؟ چه چیزی در این نوشتن اهمیت دارد؟ چقدر باید این آرزو ها واضح و روشن باشند؟

هدفتان را با جزئیات کامل بنویسید. مثلا اگر می خواهید شغل بهتری داشته باشید. نوشتن این جمله که میخواهم تا پایان سال به شغل بهتری دست یابم درست نیست بلکه باید این شغل را با جزئیات کامل تعریف کنید. حتی میزان حقوق و مزایای آن را هم شرح دهید. وقتی به جزئیات هدف بپردازید و به عبارتی بدانید که دقیقا چه چیز را میخواهید میدانید برای چه چیزی باید تلاش کنید.

تصویر هدفتان را کاملا در ذهنتان متصور شوید و آن را روی کاغذ بیاورید. خود را در موقعیت هدف تجسم کنید. و تصویر را به آن شکلی که هست بنویسید.

اهدافتان را در یک بازه زمانی خاص تصور کنید. مثلا برای یک بازه زمانی یکساله سه تا ۵ هدف مشخص کنید. با نوشتن هدف هایتان تعیین می کنید که روی چه چیزی تمرکز کنید و برای رسیدن به چه چیزی تلاش کنید‌.

نوشتن هدف باید به گونه ای باشد که انگار به آن رسیده اید. مثلا به جای این که بنویسید من میخواهم یک کار آفرین موفق شوم باید بنویسید من یک کارآفرین موفق هستم.

این نحوه بیان اهداف در نوشتن آنها اهمیت زیادی دارد چرا که در ذهن شما اثر می گذارد و به نا خودآگاه شما دستور میدهد در آن موقعیت قرار گیرد. برای رسیدن به اهدافتان ذهن آگاهی می تواند قدم سودمندی برای شما باشد.

حالا که می دانیم چگونه آرزوهایمان را بنویسیم مسیر درست تری برای رسیدن به اهدافمان خواهیم داشت.

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

4 پاسخ

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *