آموزش‌ مهارت‌های زندگی

علت قهرکردن کودکان با والدین

چگونه بتوانیم فرزند مسئول، سالم و پر توان پرورش دهیم؟

مهمترین مسئله ای که باید تورابطه والدین فرزندان لحاظ شود و شاید کمتر به آن پرداخته شده است نوع و کیفیت رابطه شما و همسرتان است. شما و همسرتان به عنوان دو فرد مهم فرزندتان همواره مورد مشاهده او قرا میگیرید. شما را می بیند و ماحظه می کند شما در شرایط متفاوت چگونه با هم رابطه برقرار می کنید، واکنش های هیجانی شما را می بیند، اینکه چقدر مقصریابی می کنید، یا نه با احترام برخورد می کنید، شنونده هستید، در نبود همسرتان به او احترام میگذارید و …..
اگر می خواهید فرزند سالمی داشته باشید تا از لحاظ ارتباطی بالغانه عمل کند صرفا رابطه شما با فرزندتان تعیین کنده نیست. رابطه شما با تمامی افراد پیرامونتان بر روی شکل گیری شخصت فرزندتان تاثیر گذار است.
پس روی خودتان کار کنید، خودتان را بسازید، مراقبه کنید در اغلب مواقع چه هیجاناتی دارید.

برای اطلاعات بیشتر به دوره والدین موثر فرزندان موفق مراجعه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

2 پاسخ

  1. درسته. والدین لازمه اول خودشون رو تربیت کنن. خود به خود فرزند هم تربیت میشه. بخوام ی مثال بزنم مثل خانواده هایی که نوازنده بودن و هنرمند بودن، نسل های بعدشون هم نوازنده و هنرمند شدن.
    پیامبران که بچه هاشون هم مثل خودشون پیامبر میشدن.
    و یا خانواده های دانشمندی که امتدادشون هم دانشمند بودند.
    در حقیقت فضای ارتباطی والدین با خودشون و والدین با فرزندان خیلی مهمه، هرچه بلوغ و دانش در این فضا بیشتر باشه، یقینا فرزندان هم بهتر تربیت میشن.
    والدین لازمه که خودآگاه باشن، و توجه شون به ارتباط با خودشون و دیگران باشه، طبیعتا وقتی ارتباط با خود درست باشه با دیگران هم درست میشه. مثل اینکه میگن زیبایی باطنی، زیبایی ظاهری میاره.
    و وقتی والدین آگاه، مسئولیت پذیر، و بهتره بگم الگوی خوبی باشن، فرزندان هم خوب میشن.
    هر کس باید روی آگاهی خودش کار‌ کنه، چون آگاه شدن من، رو دیگران هم تاثیر میذاره، و من نشان بهتری از این هولوگرام میشم.

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *