آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه جذاب باشیم؟ راهکارهایی برای افزایش جذابیت زنانه

نقش زنان در طول تاریخ به عنوان یکی از جوانب مهم و پیچیده انسانی مطرح می‌شود. زنان نقش بسیاری بر موفقیت جوامع و تمدن‌ها، به عنوان افرادی دارای نقش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در دوره‌های مختلف تاریخ داشته‌اند.

جذابیت به چه معناست؟

مفهوم جذابیت به طور کلی به ویژگی‌ها یا خصوصیاتی اشاره دارد که باعث جلب توجه و تحسین دیگران می‌شود. این مفهوم به عنوان یک ویژگی فیزیکی یا فرهنگی و یا ترکیبی از هر دو، در ارتباط با ظاهر، شخصیت، یا اقدامات فرد استفاده می‌شود.

جذابیت فیزیکی معمولاً به ویژگی‌های ظاهری اشاره دارد که به نظر دیگران جذاب و دلنشین می‌آید: مانند صورت، بدن، استایل، لباس و …

تعریف جذابیت می‌تواند با تفاوت‌های فرهنگی و فردی متفاوت معنا شود.

جذابیت شخصیتی نیز به ویژگی‌ها و خصوصیات روحی و رفتاری همچون:

باهوش بودن، درک کردن، حمایتگر بودن و صداقت داشتن اشاره می‌کند.

بهتر است بدانید جذابیت در نگاه جنس مخالف صرفاً داشتن ظاهری زیبا نیست. افراد جذاب، گیرایی قوی و خاصی دارند. عموماً اعتماد به نفس، شور و شوق و شخصیت دیگران است که ما را جذب می‌کند.

جذابیت یک زن چیزی فراتر از چهره‌ی زیبا و اندامی بدون نقص است. زنان زیبای بسیاری وجود دارند که به هیچ وجه جذاب و تو دل برو نیستند و از طرفی زنان با چهره و اندام معمولی نیز وجود دارند که از نظر دیگران بسیار خاص و دوست داشتنی هستند. این موضوع به این دلیل است که جذاب بودن یک مهارت است نه یک ویژگی ذاتی.

 

تفاوت زیبایی و جذابیت چیست؟

زیبایی و جذابیت دو مفهوم مرتبط اما با تعریف‌ها و مفاهیم مختلفی همراه هستند. در حالی که هر دو به ویژگی‌ها و خصوصیاتی اشاره دارند که باعث توجه و تحسین می‌شوند، اما تفاوت‌هایی نیز بین این دو وجود دارد:

زیبایی

تعریف زیبایی به عنوان یک مفهوم فلسفی، هنری و حتی علمی بسیار پیچیده است و این تعریف ممکن است از نظر فرد به فرد و از زمان به زمان متغیر باشد.

زیبایی معمولاً به طراحی و ظاهر جذاب اشیاء، موارد هنری، صحنه‌ها، یا حتی افراد اشاره دارد. معیارهای زیبایی ممکن است در طول تاریخ و در فرهنگ‌های مختلف تغییر کند. به عنوان مثال، مفهوم زیبایی در یک فرهنگ ممکن است با آنچه در یک فرهنگ دیگر زیبا و جذاب است، متفاوت جلوه کند.

جذابیت 

جذابیت مفهومی چندپهلو و متنوع است که به ویژگی‌های مختلف اشاره دارد که قابلیت جلب توجه و تحسین دیگران را دارا می‌باشد، همچنین می‌تواند به ویژگی‌های فیزیکی و یا رفتاری هم اشاره داشته و خصوصیاتی مانند: اعتماد به نفس، دلبستگی، خلاقیت و دیگر ویژگی‌های روحی در برمی‌گیرد.

به‌طور خلاصه، جذابیت می‌تواند به ویژگی‌های مختلف، از جمله شخصیتی یا عقاید، نیز اشاره کند. هر دو مفهوم بستگی به فرهنگ، زمان، و ارزش‌های فردی داشته و تفسیر متنوعی دارند.

ویژگی‌هایی که زنان را جذاب می‌کند

اعتماد به نفس

می‌دانید که هر کدام از ما به نوعی منحصر به فرد هستیم. اگر می‌خواهید جذاب باشید، بر آنچه شما را از دیگران متمایز می‌کند تمرکز کرده و آن را پرورش دهید. زنانی که اعتماد به نفس و توانایی مدیریت زندگی خود را دارند و با اطمینان به خودشان توجه و برای اهداف خود اقدام می‌کنند از نظز دیگران همیشه جذاب هستند.

هوش و دانش

زنان آگاه که به طور فعال در مسیر یادگیری و توسعه فردی خود مشغول هستند، ادامه تحصیل داده و به مهارت‌های خود می‌افزایند در مقایسه با هم سالان خود یک گام جلوتر قرار دارند.

صداقت و اخلاق

کسانی که توانایی ایجاد و برقرای ارتباطات موثر، خلقیات مثبت، صداقت کلامی و رفتاری را دارند در زندگی فردی و اجتماعی خود از جایگاه و احترام ویژه‌ای برخوردارند و همگان آن‌ها را به عنوان یک فرد جذاب می‌پندارند.

استقلال 

زنانی که از مهارت تصمیم‌گیری، استقلال و خود مدیریتی برخوردارند، برای اهدافشان برنامه‌ریزی کرده و مقدمات دست‌یابی به آن‌ها را برای خود فراهم می‌کنند، دارای جذابیتی منحصر به فرد می‌باشند.

مهربانی

زن خشن و ناملایم به جای جذاب دیده شدن، درنظر افرادی که وی را میبینند، بازتاب خوبی نخواهد داشت. سعی کنید با همه خوب و مهربان باشید، البته آمادگی دفاع کردن از خود در برابر رفتارهای گستاخانه را نیز داشته باشید همچنین اگر شخصی را متفاوت می‌یابید، سعی نکنید به او بفهمانید که شما از او بهتر هستید.

مثبت اندیشی

یکی دیگر از راه‌های جذاب بودن، مثبت اندیش بودن است. مثبت فکر کردن نه تنها می‌تواند موجب آرامش روحی خود شما شود بلکه احساس خوبی را به طرف مقابلتان می‌دهد. ناملایمتی‌ها را به روی خود نیاورید. فراموش نکنید که همیشه همه چیز ایده آل نیست. پس بهتر است نیمه پر لیوان را ببینید تا نه تنها حس خوبی داشته باشید، بلکه این حس خوب را به شریک زندگی و سایر اطرافیانتان هم منتقل کنید.

خودتان باشید

سعی کنید خودتان باشید. مردم شخصیت‌های تکراری را دوست ندارند بلکه جذب افرادی یا شخصیت‌های خاص و منحصر بفرد می‌شوند. شما برای چیزی که اکنون هستید، سال‌ها زمان گذاشته‌‎اید، بنابراین خودتان را دوست داشته باشید و برای رشد و ارتقای خود تلاش کرده، نقاط ضعفتان را شناسایی و نقاط قوت خود را تقویت کنید.

ابراز هیجانات

 انسان‌ها می‌توانند هیجانات و احساسات اطرافیانشان را ناخودآگاه حس کنند. این پدیده احتمالاً به این دلیل رخ می‌دهد که ما حرکات و حالات صورت اطرافیان‌مان را به طور طبیعی تقلید می‌کنیم و در نتیجه احساسی مشابه احساس آن‌ها پیدا می‌کنیم. اگر می‌خواهید دیگران وقتی در کنارتان هستند، شاد باشند، تلاش کنید تا احساسات مثبت را منتقل کنید.

لبخند زدن

 آیا می‌دانید موفق‌ترین افراد، بیشتر  از مردم عادی لبخند می‌زنند؟ لبخند زدن همانند خمیازه کشیدن  یک واکنش غیرارادی و مسری است و لبخند شما به لبخند زدن دیگران کمک می‌کند. صورت‌های خندان جذاب‌تر هستند و لبخند زدن هنگامی که به چشم‌‌های دیگران مستقیم نگاه می‌کنید ارتباط شما قوی‌تر و جذاب‌تر می‌شود. 

سخن آخر:

در این مقاله،‌ با ویژگی‌هایی که زنان را جذاب‌تر می‌کند آشنا شدید و مواردی که می‌تواند جذابیت درونی و شخصیتی را در شما تقویت کند را شناختید. اگر مایلید به طور عمیق‌تری روی خودتان و شخصیت‌تان کار کنید تا نه تنها در روابط جذاب‌تر ظاهر شوید، بلکه با کنترل و اثرگذاری بیشتری با دیگران ارتباط برقرار کنید می‌توانید از نکات و راهکارهای ارائه شده در دوره‌های عزت نفس (مقدماتی و پیشرفته)، هوش هیجانی در جهت خودسازی و توسعه فردی استفاده کنید.

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

3 پاسخ

  1. با سلام و خسته نباشید
    اگر امکان داره لطفا در مورد دوران یائسگی و کنترل هیجانات این دوران و قبول سن میانسالی هم مطلب و کلاس بزارید.
    ممنون میشم

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *