آموزش‌ مهارت‌های زندگی

زندگی شاد, افزایش شادمانی, چگونه شاد باشیم

با رعایت این ۵ نکته شادتر زندگی کنید

چگونه شاد باشیم ؟

تاریخ نشان داده است که آنهایی که نگاهی خوشبینانه تر نسبت به دنیا و زندگی دارند معمولا همان افرادی هستند که موفقیت بیشتری کسب می کنند.

برای من، تغییر از طرز فکر منفی ام به مثبت منجر به یک سبک زندگی – شخصی و حرفه ای – کاملا متفاوت شد. زمانی که من ذهنیتم را تغییر دادم و مثبت اندیشی ام را فعال کردم، از وضعیت شکست پی در پی و روحیه افسرده به سرعت به سمت تجارتی موفق تغییر مسیر دادم و در مجله کارآفرینی (آنترپرنور) معرفی شدم.

در اینجا قصد دارم به پنج نکته ای اشاره کنم که به من کمک کرد تا منفی اندیشی ام را کنار گذاشته و مثبت اندیش شوم.

قدردانی کنید. یکی از آسان ترین روش های بالا بردن مثبت اندیشی، ابراز قدردانی و شکرگزاری است. قدردان و سپاسگزار بودن نسبت به داشته های امروز بلافاصله احساسات منفی شما را از بین می برد. شکرگزاری شما را در معرض عشق قرار می دهد، و آنجا که عشق وجود دارد، جایی برای ترس و احساسات منفی دیگر وجود ندارد.

بهترین و موثرترین راه برای انجام قدردانی این است که هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب به آن بپردازید. بعد از بیدار شدن، ده موردی که از وجودشان در زندگی تان قدردان و شکرگزار هستید را نام ببرید. این لیست را یا می توانید به زبان و بلند بگویید و یا در ذهن تان مرورش کنید، اما مهم این است که با جزئیات ابراز شود و از ته دل باشد. و البته با بستن چشم ها ممکن است بتوانید این حس شکرگزاری را عمیق تر احساس کنید.

بخشنده باشید. بسیاری از اوقات، احساسات منفی می توانند ناشی از تمرکز بر جنبه های به ظاهر منفی زندگی باشند. شما می توانید این احساس را در یک آن، از طریق بخشیدن بی قید و شرط به دیگران تغییر دهید.

مهارت های تان را با اطرافیانی که مایلند یاد بگیرند در میان بگذارید. اگر فردی نصیحتی از شما خواست، او را بی کم و کاست نصیحت کنید. ارزش خود را مورد شک و تردید قرار ندهید. حتی کوچک ترین کارها و افکاری که با دیگران سهیم می کنید می تواند موجب تغییری اساسی در نظر آن افراد داشته باشد.

هوشیارانه نفس بکشید. گفته ای وجود دارد مبنی بر اینکه، آن افرادی تنفس شان را در اختیار دارند، می توانند زندگی خود را نیز تحت اختیار خود داشته باشند. در بسیاری از موارد، این گفته بسیار درست است. به یکی از دفعاتی فکر کنید که کنترل خود را از دست داده بودید. چه اتفاقی برای الگوی تنفس شما افتاد؟ در زمان خشم، تنفس شما کوتاه و سریع می شود. اگر بتوانید بر تنفس خود احاطه داشته باشید، بسیار بیشتر می توانید هیجانات منفی خود را شناسایی کرده و تغییر دهید.

خواه در یک فضای ساکت و یا در حین مدیتیشن، هوشیار بودن نسبت به تنفس را تمرین کنید. در حالی که دم را داخل می دهید (از طریق بینی)، احساس کنید که هوا داخل بدن شما و به اعماق ریه هایتان می رسد. زمانی که به عمیق ترین نقطه ریه شما رسید، احساس کنید که به آرامی از بدن تان خارج می شود (از طریق دهان) و با خود همه تنش ها را بیرون می برد.

موفقیت را تجسم کنید. توانایی شما برای تجسم و تصور می تواند ابزار قدرتمندی برای مثبت تر شدن باشد. بسیاری از ذهن های بزرگ دنیا از قدرت تجسم برای جذب خواسته هایشان استفاده کرده اند، پس چرا شما این کار را نکنید؟

ابتدا چشم هایتان را ببندید و به یک رویداد مثبت که در گذشته اتفاق افتاده فکر کنید. در چشم ذهن تان، این رویداد را دقیقا همانگونه که اتفاق افتاد ببینید. آنگاه خود را در آن موقعیت تصور کنید و احساس مثبتی که در آن لحظه داشتید را زنده کنید. زمانی که چشم هایتان را باز کردید، اجازه دهید آن احساس مثبت در شما باقی بماند. تاثیرات تجسم در صورتی که قبل از آن مدیتیشن کرده باشید می تواند چندین برابر شود.

مدیتیشن کنید. مدیتیشن یکی از موثرترین روش های بالا بردن مثبت اندیشی است. تمرین مدیتیشن مرزهای آگاهی را گسترش داده و اجازه می دهد تا رابطه ای شفاف میان ذهن، روان و بدن برقرار شود. از طریق مدیتیشن، شما یاد می گیرید که احساسات منفی را خنثی کنید، احساساتی که شما را از ارتباط داشتن با خود برترتان باز می دارند.

یک مکان آرام و راحت برای نشستن یا دراز کشیدن و یا هر حالتی که احساس راحتی می کنید پیدا کنید. چشمان تان را بسته، و چند نفس عمیق بکشید و به خود اجازه دهید تا آرام بگیرید. در حالی که نفس های عمیق می کشید، احساس کنید همه هیجاناتی که به آنها گیر کرده اید را رها می کنید. با هر نفس، کمی بیشتر رها شوید. همانطور که رها می شوید، تشخیص می دهید که همه چیز در اطراف شما از جنس عشق است و به خود اجازه بدهید تا در این عشق زندگی کنید.

اگر از این روش های استفاده کنید و آنها را تمرین کنید، شما با جریان زندگی متصل می مانید و آنچه “شانس” می نامید را بیش از هر زمان دیگر خواهید داشت.

از سایت entrepreneur.com

ترجمه مارال شیخ زاده

 

مطالب مرتبط:

هورمون های شادی آور را در بدنمان ایجاد کنیم

اهمیت ارزش ها در تصمیم گیری ها و در زندگی ما

۷ راز یک رابطه موفق

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *