آموزش‌ مهارت‌های زندگی

رادیو زندگی, رادیو مهارت های زندگی

رادیو زندگی – شماره 104

با همسر بد دهن چه کنیم؟
ابتدا بررسی کنید این فرد با تمام کسانی که می‌شناسد اینگونه رفتار می‌کند یا فقط با آدمهایی که زیر یک سقف هستند این رفتار را دارد.
دوم اینکه همیشه این رفتار را داشته یا مدتی است این رفتار را دارد. اگر مدتی است که این رفتار را دارد اتفاق خاصی باعث این رفتار شده است؟ یا مسائل حل نشده فراوانی دارد؟
شما باید یک تحلیل کنندهیجان باشید، شاید به دلیل واکنش شماست که این رفتار را دارد. معمولا آدمها آخرین علت را، علت اصلی اتفاق‌هایشان می‌دانند.
باید یاد بگیرید دست از مقصر یابی و سرزنشگری بردارید، تا زمانی که نتوانید با بالغتان رویداد را نگاه کنید وقتی رویداد را می‌بینید تفسیر و معنای بالغانه نداشته باشید قادر نیستید پاسخ‌های اثر بخش و سالم به فرد مقابل بدهید پاسخ‌های شما هم تکانشی می‌شود و بعد همدیگر را مقصر می‌دانید.
اگر می‌خواهید مسائل را حل کنید دنبال مقصر نباشید. یک فرد سالم نه تنها هیجانات خودش بلکه در روابط مهم و غیر مهم هیجانات فرد مهم را می‌تواند مدیریت کند.
وقتی فرد مقابل عصبی برخورد می‌کند در این حالت فقط فرستنده است گیرنده نیست. در این حالت بهتر است مکث کنید حتی در درون هم جواب ندهید و او را درک کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *