آموزش‌ مهارت‌های زندگی

دوره – تفکر عقلانی (پیشرفته)

10 هفته
همه مراحل
67 درس
امتحان 0
13 دانش آموز

 

زندگی خوب ساختنی است آن را آگاهانه بسازید

اولین‌بار که دوچرخه سوار شدید را به خاطر دارید؟ حتماً برای شروع از پدر و مادر خود کمک گرفتید یا زیر نظر یک مربی این مهارت‌ را فراگرفته‌اید. روزهای اول چرخ‌های کمکی حرکت کردن را برای شما آسان می‌کند. اندکی بعد یکی از چرخ‌ها را برداشته و تلاشتان این است که تا تعادل خود را بهتر حفظ کنید هنگامی که مهارت لازم را به دست آوردید به راحتی بدون استفاده از ابزارهای کمکی از دوچرخه‌سواری کردن لذت می‌برید.

درآغاز هر کار و حرفه‌ای لازم است که از عناصرمفید و کمک کننده استفاده کنیم همچون افرادی که تجربیات مختلفی دارند و از معاشرت کردن با آن‌ها می‌توانیم اطلاعات خوبی به دست آوریم. فعالیت‌هایی همچون: شروع کسب‌وکار جدید، یادگیری یک پیشه یا مهارت و سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی و…

چگونه فکر کردن را بیاموزیم

 تصور کنید که گروهی از دوستان صمیمی خود را به منزلتان دعوت کرده‌اید و می‌خواهید با تهیه کردن مواد غذایی سالم لذت این دورهمی را چند برابر کنید. اما تجربه کافی در مورد آشپزی کردن ندارید و برای اینکار از فردی که دست‌پخت او زبان‌زد خاص و عام است کمک می‌گیرید.

شما تعداد نفرات و غذاهایی که در نظر گرفته‌اید را به او اطلاع می‌دهید و او به شما دستور تهیه و مقدار مواد اولیه مورد نیاز را اطلاع می‌دهد.

با در نظر گرفتن آنچه در ادیان الهی گفته شده هرکدام از ما تنها یکبار فرصت زندگی کردن و لذت بردن از آن را داریم و با کمک گرفتن از نعمت تقعل و تفکر می‌توانیم بهترین‌ها را برای خود رقم بزنیم.

فکر کردن یکی از فعالیت‌های غیرارادی است که همچون تپیدن قلب تا آخرین لحظه‌ی حیات در حال صورت گرفتن است.

اما درست فکر کردن مهارتی است که  درست مثل دوچرخه‌سواری، آشپزی یا رانندگی لازم است آموزش ببینیم تا یاد بگرییم که چگونه فکر کنیم و این فکر کردن برای ما تبدیل به یک ابزار کمک کننده برای رسیدن به آرامش ذهنی و جسمی در زندگی فردی و اجتماعی مان شود.

قدرت افکار

مرد ثروتمندی دچار چشم درد شد و برای درمان آن به  پزشکان متعددی مراجعه کرد، ولی هیچکدام نتوانستند مشکل او را حل کنند. بعد از ناامید شدن از پزشکان، نزد راهبی رفت که به او پیشنهاد کرد برای درمان مشکلش بهتر است فقط به رنگ سبز نگاه کند. مرد پس از بازگشت از نزد راهب، دستور داد تا خانه و همه‌ی وسایلش حتی خودرویی که داشت را به رنگ سبز تغییر دادند و بعد از مدتی چشمان او خوب شد!

تا اینکه روزی مرد ثروتمند راهب را برای تشکر به منزلش دعوت کرد؛

زمانیکه راهب نزد مرد ثروتمند می رسد جویای حال وی میشود.

مرد ثروتمند می گوید:

خوب شدم ولی این گرانترین مداوایی بود که تا به حال داشته‌ام.

راهب با تعجب گفت: اتفاقاً این از ارزانترین نسخه هایی بوده که تجویز کرده‌ام!

برای مداوا، تنها کافی بود عینکی با شیشه سبز تهیه می‌کردید!

گاهی اوقات برای درمان دردهایمان، نمی‌توانیم دنیا را تغییر دهیم.

بلکه با تغییر افکارمان می‌توانیم دنیا را برای خود مطلوب‌تر سازیم.

 

فکر کردن به چه معنا است؟

تفکر کردن به طور کلی به مجموعه فعالیت ذهنی اشاره دارد که در آن شما به تأمل، تحلیل، وبررسی اطلاعات و ایده‌ها می‌پردازید. فکر کردن نقش مهمی در  دک و تفهیم جهان پیرامون  و انجام وظایف روزمره‌ی ما دارد.

در بیان ساده‌تر فرآیند  فکر کردن شامل تفکر منطقی برای حل مسائل، تفکر خلاق برای ایجاد چیزهای جدید، تفکر تأملی برای درک عمیق تر مسائل، و تفکر انتقادی برای ارزیابی و تحلیل اطلاعات و ایده‌ها تقسیم می‌شود.

تفکر کردن می‌تواند به صورت خودآگاهانه  یا ناخودآگاه  صورت  بگیرد اما یارگیری شیوه‌ی صحیح یا به بیان دیگر تفکر عقلانی داشتن به شما کمک می‌کند تا کنترل و مدیریت افکارتان را به دست بگیرید و در مسیر صحیح آن را هدایت کنید.

در کل، تفکر کردن یک فرآیند ذهنی چند بعدی است که به انسان‌ها این امکان را می‌دهد که با استفاده از اطلاعات و تجربیات خود، مسائل را بررسی کرده، تصمیمات بگیرند و نتایج مطلوبی را برای خود و دیگران رقم بزند.

تفکر عقلانی چیست؟

تفکر عقلانی به معنای استفاده از منطق، منطق‌گرایی، و رویکردهای منطقی در تفکر و تصمیم‌گیری است. این نوع تفکر بر اساس استدلال منطقی، داده‌های قابل اثبات، و استنباط منطقی از اطلاعات و واقعیت‌ها انجام می‌شود. در تفکر عقلانی، افراد تلاش می‌کنند تا به نتایج منطقی و معقولی برای مسائل و سوالات خود برسند و تصمیمات خود را بر اساس منطق و تحلیل منطقی اتخاذ کنند.

تفکر عقلانی شامل مراحلی از جمله: تجمیع اطلاعات، تحلیل دقیق داده‌ها، بررسی ابهامات، ارزیابی گزینه‌ها، و در آخر انتخاب بهترین گزینه برای رسیدن به هدف مشخص می‌شود. این نوع تفکر به معنای پرهیز از تصمیم‌گیری بر اساس احساسات غیرمنطقی یا اطلاعات نادرست است و به جای آن، اعتماد به داده‌ها، علم، و منطق در فرآیند تصمیم‌گیری نقش ایفا می‌کند.

تفکر عقلانی مهارتی مهم در حل مسائل، اتخاذ تصمیمات صحیح و اثربخش، و داشتن دیدی منطقی به مسائل مختلف است. این نوع تفکر به افراد کمک می‌کند تا به نتایج بهتری در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود برسند و تصمیماتی مبتنی بر عقل و منطق بگیرند.

 

دوره‌ی تفکر عقلانی

دوره‌ی تفکر عقلانی یک فرصت جدید را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که می‌خواهند با شناخت خود و آنچه که در ذهنشان  می‌گذرد یک زندگی غنی وپربار بسازند و از آن لذت ببرند. این دوره پیش‌نیاز دوره‌ی پرمخاطب و محبوب سایه‌ها است و با به‌کارگیری تکنیک‌ها و تمرین‌های جدید و موثر به شرکت کنندگان کمک می‌کند تا تمام آنچه را که باید از محتوای دوره دریافت کنند.

 

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

مجموعه آموزش‌های موجود در دوره‌ی تفکرعقلانی در دسته‌ی توسعه فردی و خود

مدیریتی قرار می‌گیرد و به افراد این امکان را می‌دهد تا با شناخت بهتر و دقیق‌تر نسبت به عواطف، احساسات، بایدها و نبایدها در مسیر ارتقا و افزایش آگاهی خود قدم بردارند.

افرادی که می‌خواهد:

  • نحوه‌ی برخورد صحیح با مشکلانشان را یاد بگیرند.
  • با به‌کارگیری تکنیک‌ها مشکلات خود را دسته‌بنذی کنند.
  • توقعات خود را با ترجیحاتشان جایگزین کنند.

 

گزیده‌ای از سرفصل‌های دوره

  1. تفکر، هیجان، رفتار
  2. شما چقدر عاقلانه با مشکلات زندگی برخورد می‌کنید؟
  3. چه اتفاقاتی شما را ناراحت می‌کند؟
  4. تاثیرباورها برجسم رفتار و هیجان
  5. بایدها و نبایدها
  6. و …

 

دستاورهای شرکت کنندگان

از افرادی که در دوره‌ی تفکر عقلانی شرکت کرده‌اند و به خوبی مباحث را فراگرفته و تمرینات را انجام می‌دهند انتظار می‌رود که پس از اتمام دوره بتوانند:

 با انواع خطاهای شناختی و ویژگی‌های شخصیتی افرادی که خطاهای شناختی متفاوتی دارند آشنا شده باشند.

همچنین درک صحیحی از تفاوت بین تفکر منطقی و تفکر مثبت به دست آورند.

 

دوره‌های مرتبط

دوره – تفکر عقلانی (مقدماتی)
دوره – تفکر عقلانی (پیشرفته)
دوره – عزت نفس (مقدماتی)
دوره – عزت نفس (پیشرفته)
دوره – سایه‌ها (مقدماتی)
دوره – سایه‌ها (پیشرفته)
دوره – هوش هیجانی، هوش عاطفی
دوره – مدیریت استرس (کاهش استرس)

 

راهنمای ثبت نام در دوره:

جهت عضویت در سایت، ابتدا باید با تکمیل فرم ثبت نام، حساب کاربری خود را بسازید.

اگر در سایت عضو هستید و حساب کاربری دارید، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، خرید خود را ادامه دهید.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام، دوره‌ی خریداری شده در پنل کاربری شما در بخش ”دوره‌های من” قابل مشاهده است.

دوره‌های خریداری شده همیشه در دسترس شما خواهد بود و می‌توانید بدون محدودیت آموزش‌ها را ببینید و از آن‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد ما این است که جلسات را با فاصله ببینید و حتماً از آموزش‌ها یادداشت‌برداری کنید.

انجام تمرینات گفته شده، در روند رشد و تغییرتان نقش به‌سزایی دارد.

لازم به ذکر است که این دوره به صورت آنلاین قابل استفاده است و امکان دانلود وجود ندارد.

چنانچه در روند خرید، با سوالی مواجه شدید، با کارشناسان پشتیبانی و مشاوران آموزشی مجموعه تماس بگیرید.

شماره تماس پشتیبانی: 

تلفن:  88840056 – 021

تلفن:  88840057 – 021

شماره واتس‌آپ: 5804 257 0938

 

به شبکه‌های اجتماعی ما بپیوندید

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوب