آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ارتباط با خانواده همسر

ارتباط با خانواده همسر و راهکار های ارتباط صحیح با خانواده همسر

ارتباط با خانواده همسر یکی از اصول مهم در زندگی مشترک است. از آن جایی که خانواده ما برای ما مهم هستند و خواهان احترام همسرمان نسبت به آن ها هستیم خوب است این اصل را بپذیریم که همسر ما نیز خانواده خود را دوست دارد و از ما می خواهد به آن ها احترام بگذاریم. ما به علت علاقه و احترامی که برای همسر خود قائلیم پس خوب است نسبت به خانواده او نیز با علاقه و احترام رفتار کنیم.

به طور کلی ورود به زندگی مشترک و حل اختلافات زناشویی و پیشگیری از طلاق عاطفی ملزم به داشتن یک سری مهارت ها است. برای شرکت در دوره های غیر حضوری مهارت های زندگی کلیک کنید. در ادامه نکاتی را در مورد چگونگی ارتباط با همسر مطرح خواهیم کرد.

ارتباط با خانواده همسر

از همسرتان حمایت کنید

حمایت ، علاقه و احترامتان را نسبت به همسرتان بروز دهید. فراموش نکنید نزدیک ترین شخص در زندگی شما همسرتان است.  او را در مسائل و مشکلات رها نکنید. اگر مشکلی وجود دارد  آن را به کمک یکدیگر حل کنید. رفتاری بروز ندهید که او احساس کند بایستی بین خانواده اش و شما یکی را انتخاب کند. همسرتان را دچار سردرگمی نکنید. به بهبود روابط خانواده خودتان و همسرتان کمک کنید. و در رفتار با خانواده همسرتان مدارا داشته باشید.

خط قرمز ها را مشخص کنید

در خانواده یک سری ارزش ها را مشخص کنید. مثلا همه افراد  بایستی ساعت 10 شب در منزل حاضر باشند. همه اعضا خانواده  وعده های اصلی را به همراه یکدیگر میل کنند. این ارزش ها را رعایت کنید و سایر افراد خانواده را ملزم به رعایت آن کنید. این ارزش ها بایستی به خانواده های زوجین انتقال داده شوند تا یک سری حدود و خط قرمز ها مشخص شوند. در این حالت در ارتباط با خانواده همسر نیز یک سری حریم خواهید داشت.

سعی کنید به حرف های اطرافیان به دقت گوش بدهید. اگر خواسته ای از شما داشتند ابتدا آن را بررسی کنید و در صورت توانایی لازم آن را بپذیرید. این موضوع باعث می شود بدقولی اتفاق نیفتد. در چنین شرایطی خوش قولی جز یکی از ارزش های خانواده شما خواهد شد.

محکم باشید

انعطاف پذیری و مدارا یکی از ویژگی های مثبتی است که هر فرد می تواند آن را دارا باشد. اما این به آن معنا نیست که در مقابل مواضع خود کوتاه بیاییم و خواسته دیگران را بر خواسته خود ارجحیت دهیم که احتمالا یکی از مصادیق بارز کمبود عزت نفس است. اگر یک سری قوانین دارید که پایبندی به آن ها برایتان مهم است نسبت به آن ها محکم باشید.

مثلا اگر دوست ندارید خانواده همسرتان در مورد تربیت فرزندانتان دخالتی داشته باشند رک و صریح آن را بیان کنید. بیان کردن واضح خواسته های خود از بروز سو تفاهم ها جلوگیری می کند.

مستقیم صحبت کنید

زمانی که در مورد یک موضوع خاص خواهان صحبت با خانواده همسرتان هستید مستقیما و رو در رو این کار را انجام دهید. گاهی یک سری سو تفاهم ها باعث ایجاد مشکل در ارتباط با خانواده همسر می شود. زمانی که با شخصی رو در رو صحبت می کنید لحن شما نیز در رساندن موضوع نقش به سزایی دارد.

زمانی که برای بیان خواسته هایمان کسی را واسطه قرار می دهیم ممکن است آن شخص ناخودآگاه حرف های ما یا طرف مقابل را کم یا زیاد انتقال بدهد. از این جهت لازم است خودمان به شکل صریح با طرف مقابل صحبت کنیم و با واسطه تراشی باعث ایجاد سو تفاهم نشویم. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که از یک رفتار خانواده همسرتان آزرده خاطر شوید در این شرایط ناراحتی خود را مطرح کنید. گاهی اوقات یک سو تفاهم کوچک اگر به موقع حل نشود یک مشکل عمیق ایجاد می کند.

بهترین خودتان باشید

ممکن است شما به خودی خود منحصر به فرد و موفق باشید اما خانواده همسرتان سایر ویژگی هایی را که در شما کمرنگ است را ارزش بدانند. در چنین شرایطی لازم نیست خودتان را عوض کنید. بهترین ورژن خود باشید. رفته رفته خانواده همسرتان جذب ویژگی های منحصر به فردتان خواهند شد.

واقعیت ها را ببینید

ما مسئول تغییر دادن دیگران نیستیم. ما فقط قادریم ویژگی های مثبت خودمان را تقویت کنیم و ویژگی های منفی را دور بریزیم. ما بایستی دیگران را همان گونه که هستند پذیرا باشیم. تنها راه بهبود زندگی مان این است که چگونگی رفتار با انسان ها را یاد بگیریم. ممکن است عادات خانواده همسرمان باب میل ما نباشد و وظیفه ما تغییر دادن آن ها نیست بلکه مدارا با آن ها است. در ارتباط با خانواده همسر بهترین اصل واقع بینی است.

ارتباط با خانواده همسر

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *