آموزش‌ مهارت‌های زندگی

اعتماد به نفس خود را چگونه افزایش دهیم؟ راه کار های افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس خود را باید افزایش دهید تا در هرکجا که می روید احساس بدی نداشته باشید و اعتماد به نفس، یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که افراد باید برای رسیدن به موفقیت دارا باشند و هر طور که شده، آن را در وجود خود تقویت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از افزایش اعتماد به نفس می توانید برروی لینک کلیک کنید. دوره های روانشناسی غیر حضوری درخصوص افزایش عزت نفس، رهایی از ترس می تواند در این خصوص به شما کمک کنید.

اعتماد به نفس ابزاری است که ‌می‌توانید در زندگی روزمره برای هر کاری مثل افزایش اطمینان به خود، مدیریت ترس‌ها و انجام کارهایی که واقعا برایتان مهم هستند، از آن استفاده کنید، اما تعداد کمی از افراد می‌دانند اعتماد به نفس مثل یک عضله است و برای تقویتش باید همیشه از آن استفاده کرد، یعنی اگر آن را به کار نبرید، تحلیل خواهد رفت.

ریشه اعتماد به نفس چیست ؟

ریشه اعتماد به نفس، خیلی از موارد و اتفاقات می‌ تواند باشد که در ادامه هم به آن ها خواهیم پرداخت. اما نکته مهمی که در اینجا می‌خواهم به شما بگویم، این است که ریشه اصلی اعتماد به نفس شما، در اشرف مخلوقات بودن شماست! باید این را بدانید که خداوند در این دنیا فقط یک نفر مثل شما خلق کرده و آن، خود شما هستید. کمی دقت کنید. یک اثر انگشت فقط مانند شما در این دنیا وجود دارد، یک نفر مانند شما رفتار می‌کند و شما باید از این بابت به خودتان ببالید!

علائم کمبود اعتماد به نفس :

  • مقایسه کردن خود با افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند
  • با ترس و آرام حرف زدن
  • گوشه گیری و دوری کردن از جمع
  • ترس از انجام دادن کارها
  • ترس از انتقاد کردن از دیگران

 نخستین گام در موفقیت، خودشناسی است. اول تلاش کنید شناخت درستی از خویش و خصوصیت های اخلاقی و شخصیتی خویش کسب کنید و باتوجه به این که هیچ کس کامل نیست، درصورتی که ایرادی یا مشکلی دارید که خویش به تنهایی قادر به پیدا کردن راهکار مناسبی برای مقابله با آن نیستید و فرد قابل صلاحیتی برای مشورت ندارید، از مشاوران و متخصصین کمک بخواهید.

افزایش اعتماد به نفس

راه کارهای افزایش اعتماد به نفس :

در مقابل آینه بایستید و از خود تعریف کنید: این کار در کسب اعتماد به نفس، بسیار مؤثر است. هر روز صبح چند دقیقه این کار را انجام دهید. سعی کنید هنگام نگاه کردن در آینه به موارد مثبت چهره خود نگاه کرده و از آن تعریف کنید.

دست دادن خودرا محکمتر کنید: به اصطلاح شل و وارفته دست ندهید، به خصوص اگر نظامی هستید، محکم و قدرتمند دست بدهید و همچنین گرم و صمیمانه.

در حال زندگی کنید. اگر در حال زندگی کنید و تمام انرژی خود را متوجه زندگی در لحظه نمایید، فردای شما هم تضمین خواهد شد. چرا که فردای شما محصول عملکرد صحیح امروز شما است. اگر عمر خود را در حسرت دیروز با نگرانی فردا سپری کنید، لحظه‌ها را از دست خواهید داد و این به معنی از دست دادن فردا نیز می ‌باشد.

وقتی ظاهرتان خوب باشد احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت. لباس‌ها و لوازم مناسب انتخاب کنید، زندگی و کارتان را جوری نظم و ترتیب بدهید که در خور شخصیت شما باشد و احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید، همه‌ی اینها باعث تقویت اعتماد به نفس شما می‌شود.

برای خود یک راهنما و الگو مهم قرار بدهید و بر اساس آن به برنامه ریزی بپردازید و نوع تفکر خود را با تصمیمات گرفته شده توسط الگو مقایسه کنید. با این روش شما می توانید یک الگوی فکری مناسب برای خود بسازید. الگوی فکری متناسب می تواند اعتماد به نفس شما را تا حد مطلوبی افزایش دهد.

راه های افزایش اعتماد به نفس در زنان :

به زیبایی پوست خود اهمیت دهید: برای اینکه کل صورتتان شکل و فرم بهتر و جذابی داشته باشد چهار نقطه وجود دارد که باید به آنها توجه زیادی داشته باشید این قسمت ها گوشه های داخلی تیره چشم ها،دو طرف بینی،گوشه های خارجی چشم ها و دو طرف دهان هستند که می توانید کرم پودر بزنید.
با چشم تماس برقرار کنید: هنگامی که با کسی ارتباط برقرار می کنید به چشمهای او نگاه کنید چراکه این عادت را فقط کسانی دارند که اعتماد به نفسشان بالاست.
با قامت راست بایستید : باید با اعتماد به نفس بالا رفتار کنید سعی کنید با تمرین و ممارست راست ایستادن را تمرین کنید برای راست ایستادن سعی داشته باشید ناف خود را به طرف ستون فقراتتان عقب بکشید و شانه ها را به سمت عقب کشیده و سینه را به طرف جلو بیاورید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *