آموزش‌ مهارت‌های زندگی

اعتیاد، کمک به رابطه یا جدایی

 

خانمی سوال پرسیدند من متخصص زنان هستم و همسرم متخصص بیهوشی، متاسفانه یک ماه است که متوجه اعتیاد همسرم به یک دارو شدم. خیلی مستاصل هستم ممنون میشم راهنمایی کنید.

ابتدا اینکه شما پزشک هستید و می دانید کسی که بیمار می شود نباید خود درمانی کند، باید به یک متخصص مراجعه کند تا متخصص نظر بدهد که بیماری چگونه برطرف می شود.

اما سوال من این است، آیا همسر شما درخواست کمک کرده است؟ که از این وضعیت بیرون بیاد، یا نه شما متوجه شدید و شما می خواهید که او را از این وضعیت بیرون بیارید؟ چون این کار سختی است که همسر شما تمایلی نداشته باشد و شما به تنهایی بخواهید او را نجات دهید. در ابتدا باید او را متقاعد کنید و علاقمند کنید که او انگیزه پیدا کند برای حفظ شما و خانواده باید کاری انجام دهد و روی خودش کار کند.

اما مسئله ی اعتیاد مسئله ایی نیست که تازه ایجاد شده باشد اغلب اوقات ریشه در کودکی دارد و طرحواره های نامناسبی که در اونجا شکل گرفته است، احتمالا شرایطی که خیلی کمالگرایانه  تلاش می کرده تا آدم موفقی شود، کودکی نکرده، آنقدر باید و نباید در زندگیش زیاد بوده که حالا با استفاده از یک ماده در بدنش حس آزادی و راحتی را تجربه می کند.

پیشنهاد من به شما این است که شخص شما به یک مشاور مراجعه کند و روشهایی که می تواند همسر شما را علاقمند به زندگی و علاقمند به کمک به خودش بکند را یاد بگیرید بعد او را به یک متخصص نشان دهید آن موقع زمانی است که خودش می خواهد که تغییر کند. قطعا ارزش تلاش را دارد.

برای اطلاعات بیشتر به دوره حل تعارض زناشویی و دوره اصول تغییر مراجعه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *