آموزش‌ مهارت‌های زندگی

دوره – اصول و قواعد تغییر

مدت دسترسی
همه مراحل
26 درس
امتحان 0
144 دانش آموز

ضرورت تغییر و فواید تغییر چیست؟

باورها نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا می‌‌کنند. باورهای ما، زندگی ما را شکل می‌دهند. عادت‌های ما نیز نقش پررنگی در زندگی ما دارند. عادت‌های ما مسیر زندگی ما را تعیین می‌کنند و به شکلی آهسته و پیوسته ما را به سمت و سویی می‌برند که شاید آگاهانه تصمیم به رفتن به آنجا را نداشته باشیم. برای مثال، شما ممکن است دوست داشته باشید که به شکلی سالم پا به دوران سالمندی زندگی بگذارید.

برای این هدف، لازم است عادت‌ها و باورهای سالمی را در طول زندگی خود داشته باشید و اگر امروز آن‌ها را ندارید، از همین امروز سعی کنید تا در خود تغییری اساسی ایجاد کنید و مسیر زندگی را آنچنان که مطلوب شماست رقم بزنید.

مهم نیست چند سال دارید، بدانید که هیچگاه برای تغییر دیر نیست.

 

ما هر لحظه از هر روز زندگی، به واسطه محرک های درونی و بیرونی، به واسطه رویدادهایی که در اطرافمان اتفاق می افتند و به واسطه نتیجه‌گیری‌هایی که از این رویدادها به دست می‌آوریم کمی تغییر می‌کنیم. این تغییرات، معمولا تدریجی و بسیار جزئی هستند. و فقط در طول زمان قابل تشخیص اند.

همچنین، این تغییرات عموما ناهوشیار و ناخواسته هستند و ما زمانی نسبت به آن‌ها هوشیار می‌شویم که در اعماق وجود ما جای گرفته‌اند. اما ما می‌توانیم مسیر تغییرمان را هوشیارانه انتخاب کنیم و به جای اینکه شرایط و محیط ما را تغییر بدهند، ما مسیر رشد و استعلا را برگزینیم و در آن قدم بگذاریم. در این صورت، لازم است که با اصول و روش‌های تغییر آشنا شویم تا بتوانیم این روش‌ها را در سطح افکار، باورها و عادت ها به کار بگیریم.

 

تغییر باورها به چه معنا است؟

برای تغییر باورها، لازم است ابتدا نسبت به باورهایی که عمیقاً در ما نهادینه شده آگاه شویم و آن‌ها را شناسایی کنیم. یافتن منشا باورها به ما کمک می‌کند تا بهتر بتوانیم خودشناسی کنیم و برای تغییر این باورها اقدام کنیم. یکی از روش‌های پیدا کردن این باورها از طریق نوشتن است. البته شکل خاصی از نوشتن به ما در این تغییر کمک می‌کند. در واقع بخشی از اصول تغییر خود مربوط به تغییر باورها می باشد.

در عین حال، ما با ارزیابی رفتارهایمان نیز می‌توانیم به باورهایی که در پس هریک از این رفتارها هست دسترسی پیدا کنیم. این روش، نیاز به مشاهده‌گری و تیزبینی ما دارد که کمی زمان و حوصله می‌برد. یکی از عوامل اصلی در تغییر باورها، شناخت سازوکار باورهاست و اینکه چرا ما به باورهایمان وابسته‌ایم. این شناخت به ما در کل مسیر تغییر کمک بسیاری می‌کند.

دوره اصول تغییر خود ما را برای تغییر باورها، تغییر عادت ها و … آماده می کند. برای تغییر باورها، لازم است ابتدا نسبت به باورهایی که عمیقا در ما نهادینه شده آگاه شویم و آنها را شناسایی کنیم. 

 

گزیده‌ای از سرفصل‌های دوره

  1. مشکلات چه کمکی به تغییر شما می‌کنند؟
  2. مهم‌ترین عامل برای ایجاد تغییر چیست؟
  3. فرایند تنبلی برای تغییر به چه شکل است؟
  4. چرا آدم‌ها تغییر نمی‌کنند؟
  5. تغییرات بیرونی و درونی
  6. و …

 

دوره‌های مرتبط

دوره – عزت نفس (مقدماتی)
دوره – عزت نفس (پیشرفته)
دوره – تفکر عقلانی (مقدماتی)
دوره – تفکر عقلانی (پیشرفته)

 

راهنمای ثبت نام در دوره:

جهت عضویت در سایت، ابتدا باید با تکمیل فرم ثبت نام، حساب کاربری خود را بسازید.

اگر در سایت عضو هستید و حساب کاربری دارید، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، خرید خود را ادامه دهید.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام، دوره‌ی خریداری شده در پنل کاربری شما در بخش ”دوره‌های من” قابل مشاهده است.

دوره‌های خریداری شده همیشه در دسترس شما خواهد بود و می‌توانید بدون محدودیت آموزش‌ها را ببینید و از آن‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد ما این است که جلسات را با فاصله ببینید و حتماً از آموزش‌ها یادداشت‌برداری کنید.

انجام تمرینات گفته شده، در روند رشد و تغییرتان نقش به‌سزایی دارد.

لازم به ذکر است که این دوره به صورت آنلاین قابل استفاده است و امکان دانلود وجود ندارد.

چنانچه در روند خرید، با سوالی مواجه شدید، با کارشناسان پشتیبانی و مشاوران آموزشی مجموعه تماس بگیرید.

شماره تماس پشتیبانی: 

تلفن:  88840056 – 021

تلفن:  88840057 – 021

شماره واتس‌آپ: 5804 257 0938

 

به شبکه‌های اجتماعی ما بپیوندید

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوب

آواتار کاربر
دکتر ویدا فلاح روانشناس و مدرس مهارت های زندگی است که فعالیتش را در این حوزه از سال ۱۳۷۷به طور رسمی آغاز کرد.

3 پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید
    بدوره ایی عالی و بسیار کاربردی بود، هر چند که تغییر عادتهایی که از بچگی در ما نهادینه شدند سخت است ولی با انجام تمرینات این دوره توانستم تغییر کنم و زندگی ایده آل خودم را بسازم و مسیر زندگیم را مطلوبتر کنم. ممنونم استاد جان

  2. با عرض سلام
    به نظر بنده برای داشتن یک زندگی ایده آل باید یک سری تغییرات در خودمون ایجاد کنیم و این دوره بهترین انتخاب می تونه باشه تا در مسیری که گام بر میداریم موفق تر و پر قدرت تر قدم بر داریم. عالی بود ممنونم

  3. سلام استاد ارجمند تشکر از دوره بسیار عالی تغییر. من ابتدا نمره ۵ برای تغییر خودم دادم ولی الان با آموزش های شما نمره ۸ میدهم چون میدانم انجام تغییر آسان است و راهکار مناسب آن را یاد گرفته ام و روی تغییر قضاوت هایم و پذیرش با احترام کار میکنم و توانستم در خیلی از مواقع در هنگام قضاوت سکوت کنم و شنونده خوبی بشوم. آرزوی سلامتی و بهروزی برای شما دارم.

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *