آموزش‌ مهارت‌های زندگی

انواع خیانت همسر

انواع خیانت همسر – بررسی دلایل خیانت کردن همسر

قصد داریم برای شما انواع خیانت همسر را شرح دهیم. می دانیم که همیشه خیانت موضوعی بسیار دردناک است و برای زوجین ساده نیست که بعد از خیانت کنار هم بمانند. خیانت آسیب بزرگی را به پیکره زندگی زناشویی شما وارد می کند و می تواند بنیاد خانواده را از هم بپاشد. اگر سری به دادگاه های خانواده زده باشید متوجه خواهید شد که آسیب خیانت تا چه حد گسترده است.

به لحاظ تاریخی، جوامع، خیانت زنان را بیشتر مورد نکوهش قرار می‌دهد ولی خیانت مردان نیز محکوم شده است. مثلاً در ادیان مسیحی و یهودی روابط جنسی خارج از ازدواج برای هر دو جنس گناه محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از خیانت چیست و انواع خیانت کافیست برروی لینک کلیک کنید.

مطالعات نشان می‌دهد تقریبا 10 درصد کودکان، حاصل روابط نامشروع هستند که این مسئله نشانگر خیانت چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای است که در پیرامون ما وجود دارد. مردان در مقایسه با زنان، گرایش و تمایل بیشتری به خیانت و بی ‌وفایی دارند. البته نتایج نظرسنجی از زنان جوان حاکی از آن است که نرخ شیوع خیانت زنان و مردان مساوی است.

چه افرادی بیشتر خیانت می کنند؟

به طور کلی خیانت در افرادی بیشتر دیده می شود که علایق جنسی شدیدتری دارند، ارزش های جنسی سهل گیرانه تری اتخاذ می کنند، رضایت کمتری از شریک زندگی خود دارند و روابط اجتماعی مشترک کمتری با همسر خود دارند.خیانت انواع مختلفی دارد. بسیاری خیانت را در دو گروه کلی قرار می دهند. خیانت های عاطفی و خیانت های جنسی.

خیانت عاطفی به معنی برقراری رابطه صمیمی احساسی با فردی جز شریک زندگی است. به همین ترتیب خیانت جنسی نیز به معنای برقراری روابط جنسی با فردی جز شریک زندگی خود است. ممکن است این دو شکل با هم ترکیب شوند و خیانت عاطفی و جنسی به طور همزمان رخ دهد. دوره هایی چون رابطه بدون خیانت، شناخت قبل از ازدواج، طلاق عاطفی می توانند شما را در انتخاب یک همسر مناسب و داشتن رابطه ای سالم به خوبی راهنمایی کنند.

انواع خیانت همسر

انواع خیانت همسر به طور کلی :

  • خیانت رفتاری

منظور از خیانت رفتاری این می باشد که یکی از همسران به صورت رفتاری و با ارتباط برقرار کردن با شخصی خارج از سیستم خانواده به همسرش خیانت کند.

  • خیانت کلامی

خیانت کلامی است که مرد یا زن در این مرحله به صورت تلفنی یا اینترنتی در موقعیت های فراهم شده با همدیگر صحبت می کنند.

  • خیانت ذهنی

افرادی که در فکر و تخیلات ‌شان مدام به شخصی دیگر می‌اندیشند و از آنجا که زاده ذهن‌شان است، آن فرد شخصی ایده‌ آل به شمار می‌آید و در این موقع است که برای زندگی مشترک خطر می ‌آفریند، زیرا آن شخص دائم شریک زندگی ‌اش را با فرد ایده ‌آل ساخته ذهنش مقایسه می‌کند و چون در حال قیاس است، در ارتباط با همسرش به مشکل برمی خورد و رابطه سرد می‌شود.

  • خیانت مجازی

به چت کردن با جنس مخالف برای درد و دل کردن یا صحبت های خصوصی خیانت مجازی می گویند. خیانت مجازی در مقایسه با دیگر اشکال خیانت مانند خیانت عاطفی و فردی بسیار اعتیاد آور است. دنیای دیجیتال هیجان انگیز است.

  • خیانت جنسی

خیانت جنسی نیز به معنای برقراری روابط جنسی با فردی جز شریک زندگی خود است. ممکن است. (برای داشتن جذابیت در رابطه کلیک کنید.)

  • خیانت عشقی و عاطفی

خیانت عاطفی به معنی برقراری رابطه صمیمی احساسی با فردی جز شریک زندگی است.

عمده دلایل خیانت کردن همسر :

خیانت همسر به علل متعددی اتفاق می افتد که در زیر به برخی از این دلایل اشاره شده است:

  • مشکلات روحی و روانی و همچنین اختلالات شخصیتی نظیر تنوع طلبی و …
  • وجود مشکلات یا عدم رضایت جنسی یا عدم مطابقت زوجین با یکدیگر
  • شبکه های اجتماعی
  • فرهنگ غلط و تربیت نادرست خانوادگی
  • سردی و همچنین کمبودهای عاطفی و کلامی
  • ازدواج اجباری و بدون وجود علاقه
  • مقابله به مثل بصورت خیانت در برابر خیانت
  • مشکلات اقتصادی و فقر

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *