آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ایجاد تفکر مثبت

ایجاد تفکر مثبت – چطور تفکر مثبت در خود ایجاد کنیم ؟

چطور تفکر مثبت در خود ایجاد کنیم ؟ برای ایجاد تفکر مثبت برای خیلی از افراد ممکن است این سوال پیش آید. باید بدانید اگر می خواهید مطمئن شوید که زندگی لذت بخش و موفقی دارید، داشتن تفکری مثبت بسیار مهم است. هر زمان که احساسات منفی ظاهر می شوند، می توانید آنها را در قالب جدیدی قرار دهید و دیدتان را نسبت به آن عوض کنید. درخصوص چیستی تفکر مثبت و تفاوت آن با تفکر منطقی می توانید برروی لینک تفکر مثبت چیست کلیک کنید.

می توانید تفکر مثبت خود را با خلاقیت و توجه مرتبط کنید :

علاوه بر داشتن فواید فیزیکی، تفکر مثبت می‌تواند یک «مجموعه ادراکی وسیع و منعطف در کنار توانایی یک  ‌پارچه کردن اطلاعات مختلف» را ایجاد کند. تأثیر این کار با بالابردن سطح دوپامین مغز (که نقش مهمی در ایجاد حس لذت و پاداش دارد) در ارتباط است که در نتیجه آن، تمرکز، خلاقیت و توانایی یادگیری در انسان بهبود پیدا می‌کند. دوره های چون رهایی از ترس، تفکر عقلانی می توانند شما را در داشتن تفکری مثبت یاری رسانند.

شاید این سوال برای خیلی ها پیش آید که چگونه در دنیای پر از اخبار منفی می توان تفکر مثبت ایجاد کرد ؟

در دنیایی زندگی می کنیم که اخبار منفی هر روز بیشتر می شود. در گوشه و کنار فضای مجازی و رسانه ها اخبار منفی منتشر می شود. اگر انسان‌ ها تاثیر دیدن و شنیدن خبرها و اتفاق‌های منفی روی کالبدهای فیزیکی و ذهنی و عاطفی و روحی را به صورت علمی با دستگاه‌های پیشرفته علمی ملاحظه کنند؛ متوجه می‌شوند که چه مسئولیت سنگینی در قبال گوش و چشم خود در قبال دیدن و شنیدن این خبرها دارند.

ایجاد تفکر مثبت

جنبه‌ های قوی ‌تر خود را شناسایی و تقویت کنید:

روی نقاط قوت خود متمرکز شوید تا تجربه ‌های احساسی مثبتی را بسازید. این کار می ‌تواند به شما در مواجهه با سختی ‌ها کمک شایانی کند. از کارهایی که دوست دارید انجام دهید یا در انجام آن مهارت دارید، فهرستی تهیه کنید. سعی کنید این کارها را مرتب و مداوم انجام دهید. این کار به شما برای ساخت تجربه‌ ای مثبت کمک خواهد کرد.

آیا به موضوعات خوب فکر می‌کنید یا موضوعات بد؟

مردم به‌ طور طبیعی به نتایج منفی فکر می‌کنند، نه مثبت. اغلب نتایج منفی نصیب افراد بدبین می ‌شود. از طرف دیگر، برای مردم مثبت‌ اندیش، اتفاقات خوب پی‌درپی رخ می‌دهد. این درست مانند زمانی است که یک اتومبیل قرمز می‌خرید و پس از آن همه اتومبیل‌های قرمز اطراف خود را می‌بینید.

دیدن اتومبیل‌ های قرمز برای شما معنی‌دار می‌شود. شما به اتومبیل زیبا و جدید خود افتخار می‌کنید و بسیار هیجان ‌زده هستید، درنتیجه زیاد به آن ‌فکر می‌کنید. وقتی اتومبیل قرمز نقطه اصلی تمرکز شما باشد، اتومبیل‌ های قرمز همه‌ جا در اطرافتان ظاهر می‌شوند.

برای ایجاد تفکر مثبت می بایست از افراد منفی دور بمانید :

از افراد منفی دوری کنید. به‌ دنبال دوستان خوش‌ بین باشید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. چهار حالت باعث ناآرامی ذهنی می‌شود. «فرّار بودن، عدم ‌قطعیت، پیچیدگی و ابهام.» برای رویارویی با آن‌ ها، تصویر واضحی از خواسته‌ های خود در ذهن حفظ کنید. با یادآورهای تصویری یعنی نشانه‌ هایی که سفر ذهنی جدید شما را به یادتان می‌آورند به خود کمک کنید.

می‌توانید به سادگی از روش «اتومبیل‌ های قرمز» استفاده کنید. بعضی افراد لباس قرمز می ‌پوشند تا تفکر مثبت را به خود یادآوری کنند. افراد دیگر اشیای قرمزی را به‌ عنوان یاد آوری ‌کننده در محل کار خود قرار می‌دهند.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *