آموزش‌ مهارت‌های زندگی

بازگشت به زندگی قبلی بعد از طلاق

بازگشت به زندگی قبلی بعد از طلاق تحت چه شرایطی ممکن است؟

بازگشت به زندگی قبلی بعد از طلاق یکی از مواردی است که اکثر افرادی که طلاق را تجربه کرده اند به دنبال آن هستند. زندگی مشترک با چالش های زیادی رو به رو است. زمانی که زندگی مشترک درگیر مشکل باشد این چالش ها عمیق تر و پیچیده تر می شوند. تلاش فرد برای حل اختلافات زناشویی ، طلاق عاطفی و لغزش عزت نفس مسائلی است که فرد در زندگی قبلی خود درگیر آن ها بوده است. در چنین شرایطی ممکن است بازگشت به زندگی قبلی کمی دشوار باشد.

البته راهکار هایی وجود دارد که بازگشت به زندگی قبلی را ممکن و آسان می کند. به طور کلی برای گذر از طلاق و دوره بعد از طلاق نیازمند یک سری مهارت هستیم. برای شرکت در دوره مهارت های زندگی کلیک کنید. در ادامه نیز با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص گفت و گو کنیم.

بازگشت به زندگی قبلی بعد از طلاق

ایجاد تغییرات

بعد از طلاق ما تجربه دو نوع زندگی را داریم: زندگی قبل از اردواج و زندگی بعد از ازدواج. هم تجربه تجرد هم تاهل. این تجارب به شما دید گسترده ای می دهد. در این شرایط می توانید تصمیمات بهتری بگیرید. تصور درست تری از صحیح و غلط دارید. در این حالت می توانید تغییرات زیادی در زندگی به وجود بیاورید.

از مسائلی که اشتباه هستند دوری کنید. اگر چیزی به شما احساس خوبی نمی دهد در خصوص تعویض یا کنار گذاشتن آن می توانید با دید باز تری تصمیم بگیرید. در مورد شغل خود می توانید تصمیم قطعی بگیرید. در مورد محل زندگی تان می توانید تغییر ایجاد کنید. البته شما حتی بعد از طلاق هم یک سری مسئولیت ها دارید که نباید از آن ها غافل شوید. در تصمیم های خود تمام جوانب را در نظر بگیرید و بی گدار به آب نزنید.

پذیرش تنهایی

تنهایی و تجرد به معنی انزوا و گوشه گیری نیست. گاهی تنهایی یعنی پذیرش عدم تاهل و زوجیت. با توجه به گسترش جوامع تجرد در بسیاری از فرهنگ ها پذیرفته شده است. ما بایستی بپذیریم که ازدواج یک انتخاب است. ازدواج یک مرحله از زندگی نیست که ناچار به عبور از آن باشیم.

یک انسان زمانی که نسبت به ازدواج خود احساس خوبی ندارد طلاق را انتخاب می کند و به تجرد باز می گردد. سعی کنیم از تنهایی قول نسازیم. اگر با زوجیت و تاهل احساس خوبی نداریم ناچار به ازدواج نیستیم. در تنهایی نیز می توانیم به اهداف خود برسیم و خوشبختی را تجربه کنیم.

انتخاب افراد مناسب

لازم نیست با افرادی که احساس خوبی نسبت به آن ها ندارید به صورت مکرر رابطه داشته باشیم. در واقع یکی از راه های بازگشت به زندگی قبلی بعد از طلاق برقراری روابط مثبت است. ما این حق را داریم که افرادی که معیار های نزدیک تری با ما دارند را انتخاب کنیم و به معاشرت بیشتری با آن ها بپردازیم. در این شرایط دوستی و ارتباط با افرادی که نسبت با آدم های قبلی زندگیتان متفاوت اند دید گسترده تری به شما می دهد.

پذیرش مسئولیت ها

یکی از مسائلی که در زندگی مشترک وجود دارد تقسیم کار است. بعد از طلاق ما معمولا بایستی اکثر مسئولیت ها را خودمان بر عهده بگیریم. از پذیرش مسئولیت های جدید هراسی نداشته باشید. مثلا اگر در گذشته به کاری مشغول نبوده اید و تامین مخارج زندگی شما برعهده همسر سابقتان بوده سعی کنید از نظر مالی استقلال پیدا کنید. در ابتدای این راه ممکن است با مسائل و چالش های جدیدی رو به رو شوید اما از آن ها نترسید و به چشم یک فرصت برای کسب تجربه های جدید به آن نگاه کنید.

عدم انکار

بعضا افرادی وجود دارند که بعد از طلاق ، جدایی را در ذهن خود انکار می کنند. آن ها اینطور می پندارند که در حال دیدن کابوس هستند و طلاق را انکار می کنند. اولین گام برای حل هر مشکل و عبور از آن پذیرش آن است.

نترسید!

از بروز چالش های جدید نهراسید. زندگی سراسر چالش است. بعد از طلاق نیز طبیعتا یک سری مشکلات و چالش ها پیش رو ما خواهد بود. برای مشکلات می توان راه حل پیدا کرد. هر چالش نیز یک تجربه جدید به ما اضافه می کند. برای بهره مندی از این تجربه و به کار گیری مهارت های که می آموزیم لازم است در قدم اول ترس را کنار بگذاریم به توانایی های خود ایمان بیاوریم و چالش ها را تبدیل به فرصت کنیم.

برای یافتن پاسخ ها و اطلاعات بیشتر در خصوص بازگشت به زندگی قبلی بعد از طلاق و سایر پرسش هایی که ممکن است ذهن شما را مشغول کرده باشد می توانید به لینک های دوره های غیرحضوری زیر مراجعه کنید و استفاده لازم را ببرید.

دوره حل اختلافات زناشویی

دوره طلاق عاطفی 

دوره عزت نفس

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *