آموزش‌ مهارت‌های زندگی

بعد از دعوا با همسر چکنیم ؟ رفتار هایی که بعد از دعوا باید از آن بپرهیزیم

بعد از دعوا با همسر چکنیم ؟ دعوا با همسر در زندگی زناشویی امری است که نمی توان آن را نا دیده گرفت. یک مسئله مهم و حیاتی که وجود دارد این است که چگونه به حل تعارضات موجود در زندگی زناشویی بپردازیم. از آن جایی که اختلاف نظر در میان زوج ها امری کاملا طبیعی است ، نباید نادیده گرفته شود. چرا که این اختلاف نظر ها ممکن است منجر به ایجاد بحران در زندگی زناشویی شود.

لذا حل تعارضات زناشویی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در اسرع وقت در ارتباط با آن تصمیم گرفته شود. ما در دوره های غیر حضوری مهارت های زندگی که برای شما تهیه دیده ایم در ارتباط با حل مشکلات زناشویی هم آموزش هایی را ارائه داده ایم. شما همراهان گرامی می توانید از طریق لینک های مربوطه این دوره ها را مورد بررسی قرار دهید.

بعد از دعوا با همسر چکنیم

کارهای ممنوعه بعد از دعوای زن و شوهر

اگر برای شما هم این سوال وجود دارد که بعد از دعوا چکنیم و رفتارهایی را نباید بعد از دعوا با همسر انجام داد ، در ادامه این مطلب به برخی از این مسائل می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا دید بهتری در خصوص رفتار های درست و غلط در زمان ایجاد تنش در روابطتان بیابید‌.

خودتان را گول نزنید

بعضی از زوج ها بعد از این که شرایط نا مناسبی پیش می آید که موجب دعوا میان آن ها شده است، وا نمود می کنند که اتفاقی نیوفتاده و شرایط مثل قبل است. اما فراموش نکنید که این کار مثل این می ماند که از کودکی بخواهید اتاقش را مرتب کند و‌ او همه چیز را زیر تختش بریزد و بگوید مرتب شد. این کار شاید ظاهر قضیه را خوب کند اما اثراتی که بر باطن و روح و روان شما گذاشته شده از بین نخواهد رفت.

بهترین کار این است که از همسرتان بخواهید در ارتباط با موضوع مورد بحث با یکدیگر صحبت کنید. البته این صحبت نباید به گونه ای باشد که باعث به وجود آمدن یک دعوای دیگر شود. بلکه باید به صورت منطقی سعی بر حل مشکل شود.

بعد از دعوا با همسر چکنیم

 

دعوا را از خانه خارج نکنید

بعد از دعوا با همسر چکنیم ؟ با چه کسی صحبت کنیم ؟ یادتان باشد هر اتفاقی که میان شما و همسرتان می افتد نباید به خارج از خانه درز کند‌. حتی به نزدیک ترین افراد هم چیزی نگویید. اگر میان شما و همسرتان یک بحث و مجادله لفظی پیش آمده لازم نیست همه از آن خبر دار شوند. مشکل شما با همسرتان احتمالا دیر یا زود حل می شود اما معمولا به سادگی نمی توانید از قضاوت های اطرافیان رهایی یابید.

آنها فقط صحبت های شما را شنیده اند و هیچ دید دیگری نسبت به زندگی شما ندارند. آن ها جوانب خوب زندگی شما را ندیده اند و همسرتان را به اندازه شما نمی شناسند پس هیچ گاه نمی توانند قاضی خوبی باشند.

 اگر حس می کنید واقعا احتیاج دارید با فردی صحبت کنید ، کسی را انتخاب کنید که اولا شما و همسرتان را قضاوت نکند ، ثانیا مطمئن باشید که صحبت های شما به جای دیگری درز پیدا نمی کنید. پس شخصی را انتخاب کنید که کاملا قابل اعتماد شما باشد. اما ترجیحا این صحبت ها را میان خودتان نگه دارید.

مشکلات را سریع حل و فصل کنید

گذر زمان ممکن است برخی مسائل را از یاد شما ببرد. همچنین هر چه بیشتر بین دعوا و حل مشکل فاصله بیوفتد حل کردن آن مشکل تر خواهد شد. چرا که در این دوران شما در یک جدال درونی با خودتان خواهید بود و مدام به اشتباهات طرف مقابل خواهید افزود. چرا که از او ناراحت هستید و حتی ممکن است ناراحتی های کهنه را هم به یاد آورید.

لذا بعد از گذشت مدت کوتاهی برای کنترل خشم خود و کسب آرامش مجدد ، می توانید با همسرتان با منطق بیشتری صحبت کنید.

بعد از دعوا با همسر چکنیم

لجبازی را کنار بگذارید

اگر همسرتان صادقانه اشتباه خود را پذیرفت و از شما عذر خواهی کرد، عذرخواهی او را رد نکنید. او را ببخشید. این بخشش یک قدم مثبت در روابط زناشویی شما خواهد بود. فراموش نکنید که شما و همسرتان دشمن هم نیستید بلکه شما نزدیک ترین افراد به یکدیگرید و باید به حل مشکلاتتان بپردازید.

هر مشکل را یک بار حل کنید

وقتی مشکلی حل شد دیگر قرار نیست بعد ها باز هم به آن اشاره شود. انجام این کار به این معنی است که شما قصد دارید دوباره آن دعوا را پیش بکشید و همه تلاش ها و اعصاب خوردی های گذشته بی فایده بوده است. اصلا دلیلی ندارد مسئله ای که قبلا به حل آن پرداخته اید را دوباره باز کنید. در این صورت زندگی را یه کام خودتان و همسرتان تلخ خواهید کرد.

بعد از دعوا با همسر چکنیم

بهانه تراشی نشان دهنده بی مسئولیتی است

بعد از دعوا با همسر چکنیم ؟ چه توضیحاتی ارائه کنیم؟ اگر برای بحثی که پیش آمده به دنبال بهانه های جانبی باشید و مسائل کاری و ترافیک را بهانه کنید در واقع حل مشکل را به تعویق انداخته اید. اگر برای شما شرایطی پیش می آید که اعصابتان را بهم ریخته است بهتر است از قبل یه همسرتان بگویید.

اما در نظر بگیرید که این مسائل جزئی فقط بهانه هایی نباشند که شما برای تمام کردن بحث از آن ها استفاده می کنید.

در پایان فراموش نکنید که دعواهای مداوم بر سر مشکلات حل نشده ای هستند که تا تصمیم نگیرید به صورت بنیادی آن ها را حل کنید پایان نخواهند یافت. در نهایت این دعوا ها منجر به دلزدگی زوج نسبت به یک دیگر و طلاق عاطفی خواهد شد. پس بهتر است هر چه زود تر در صدد حل مشکل بر آیید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *