آموزش‌ مهارت‌های زندگی

بهترین سوال های قبل ازدواج

بهترین سوال های قبل ازدواج کدام است؟ آیا پرسیدن آن ها ملزم به داشتن مهارت است؟

بهترین سوال های قبل ازدواج چیست؟ آیا پرسیدن این پرسش ها نیازمند داشتن مهارت خاصی است؟ زمانی که در زندگی تصمیم به ازدواج می گیریم شناخت قبل ازدواج اهمیت ویژه ای پیدا می کند. اگر به شناخت درستی دست پیدا کنیم و اصول جذابیت در رابطه را بدانیم و در زمینه حل اختلافات زناشویی مهارت پیدا کنیم رابطه بدون خیانت و طلاق عاطفی را تجربه خواهیم کرد.

رابطه ما در ابعاد مختلف زندگی ما نقش دارد. اگر درگیر رابطه ای غلط باشیم عزت نفس ما نیز دچار مشکل خواهد شد و این موضوع آغاز پدید آمدن مشکلات مختلف خواهد بود. زندگی در ابعاد مختلف خود نیازمند مهارت است. مهارت ها به ما کمک می کنند تا از مسائل و چالش ها به سلامت عبور کنیم. برای شرکت در دوره مهارت های زندگی کلیک کنید.

برای موفقیت در ازدواج و آغاز زندگی مشترک  فاکتور های متعددی دخیل هستند. زن و مرد بایستی علاوه بر علاقه و احساس مثبت نسبت به یکدیگر ، در بسیاری از موارد نیز با یکدیگر تفاهم داشته باشند. به طور کلی زن و مرد باید اهداف مشخص و مشترکی از ازدواج داشته باشند. اهداف مشترک به منزله چسبی است که آن ها را در سخت ترین شرایط نیز در کنار یکدیگر نگه می دارد. در ادامه بیشتر در مورد بهترین سوال های قبل ازدواج صحبت می کنیم.

بهترین سوال های قبل ازدواج

مسائل مالی

پول پرستی ویژگی بسیار منفی است. اما فراموش نکنید مسائل مالی در زندگی مشترک از اهمیت بالایی برخوردارند. خوب است از همان ابتدای زندگی مشترک در مورد مسائل مالی و میزان درآمد شفاف سازی شود تا طرفین بتوانند تصمیم بگیرند که آیا می توانند با این شرایط سازش کنند یا خیر.

طبیعی است که در مورد مسائل مالی از یکدیگر سوال کنید. اگر خانم شاغل نیست بایستی بررسی کند که آیا آقا به تنهایی می تواند از پس مخارج زندگی بربیاید یا خیر. در شرایطی نیز ممکن است شاغل بودن خانم برای آقا اهمیت داشته باشد. گاهی ممکن است خانم شاغل باشد اما شغل او موقتی باشد یا تصمیم داشته باشد در صورت بچه دار شدن شغل خود را ترک کند در این شرایط نیز بایستی بررسی شود که آقا توانایی تامین مسائل مالی را دارد یا خیر.

از بهترین سوال های قبل ازدواج این است که بایستی بررسی کنید طرف مقابل شما دست و دلباز است یا حسابگر. در واقع شما در ابتدا بایستی به شناخت درستی از خود برسید و فاکتور های مورد نظر خود را مشخص کنید سپس پرسش ها را مطرح کنید.

در مورد محل زندگی خود و برنامه هایی که برای آن وجود دارد نیز بایستی از یکدیگر سوال کنید. از مسائل مهم دیگر این است که بایستی از شریک خود سوال کنید که معمولا درآمد خود را به چه شکل خرج می کند. آیا طرف مقابل شما به پس انداز معتقد است؟ به طور کلی پرسیدن در مورد مسائل مالی از بهترین سوال های قبل ازدواج است.

پیشرفت فردی

یکی از بهرین سوال های قبل ازدواج پرسش در خصوص مسائل مربوط به پیشرفت فرد و زندگی است. در مورد تحصیلات و شغل طرف مقابل سوال کنید. از او نظرش در مورد ادامه تحصیل خودش و شما و ارتقا یا تغییر شغلش بپرسید. اگر خانم هستید از او بپرسید که آیا با ادامه تحصیل و شاغل بودن شما مشکل دارد یا خیر.

بایستی آگاه شوید که طرف مقابل شما پیشرفت را در چه مسائلی خلاصه می کند. در مورد تقسیم کار های منزل ، تربیت فرزندان ، اصول صحیح تربیتی و … نیز از او سوال کنید. نظر طرف مقابل شما در مورد بچه دار شدن نیز مهم است. بایستی بدانید که اهمیت حضور فرزند در زندگی برای او چقدر است. پرسش در مورد مسائل فردی از مصادیق بهترین سوال های قبل ازدواج است.

آزادی فردی

یکی از مهم ترین مسائلی که لازم است در مورد آن بحث شود مسائل مربوط به آزادی در زمینه های مختلف است. زن و مرد هر دو نیازمند آزادی و استقلال فردی هستند از این رو خوب است که در این زمینه نیز از او سوالاتی بپرسید. از او بپرسید که با دوستانش زمان میگذارند یا خیر. آیا مشتاق است که شما نیز زمان هایی را با دوستان خود بگذرانید. در مورد مقدار زمانی که می توانید با دوستان خود باشید نیز از او سوال کنید. به طور کلی از او بپرسید چه محدودیت هایی برای همسر خود قائل است.

یکی دیگر از مسائل مهمی که بایستی با طرف مقابل خود در میان بگذارید پرسش در مورد عقاید مذهبی است. از او بپرسید تا چه میزان مذهبی و معتقد است. مسائل مربوط به حجاب را نیز از او سوال کنید. به طور کلی در ابتدا ملاک های خود را مشخص کنید و سپس ملاک های طرف مقابل را از او بپرسید و آن ها را با هم تطبیق دهید.

اگر نیازمند اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین سوال های قبل ازدواج و مسائل از این دست هستید می توانید از طریق لینک دوره های غیرحضوری زیر اقدام کنید.

دوره طلاق عاطفی

دوره حل اختلافات زناشویی

دوره عزت نفس

دوره رابطه بدون خیانت

دوره شناخت قبل ازدواج

دوره جذابیت در رابطه

بهترین سوال های قبل ازدواج

 

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *