آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تفاهم در زندگی زناشویی

تفاهم در زندگی زناشویی به چه معناست؟

تفاهم در زندگی زناشویی به معنی تناسب و اشتراک طرفینی در حیطه فکر و اخلاق و عمل نقش اساسی در زندگی مشترک دارد چون دو نفری که یک مقدار اشتراک دارند بهتر و با اختلاف کمتری می‌توانند با هم زندگی کنند. همه زوجین به دنبال تفاهم هستند و تمام جوان های دم بخت هم به دنبال فردی می گردند که با او تفاهم داشته باشند.

برای رسیدن به تفاهم در زندگی زناشویی عواملی دخیل است که یکی از آنها پذیرش همدیگر است به همسرتان اجازه بدهید همان که هست باشد نه آن طور که شما دوست دارید از او توقع نداشته باشید، نوع دیگری فکر کند و یا طوری باشد که با خود واقعیش هماهنگی ندارد. دوره های غیر حضوری روانشناسی چون طلاق عاطفی، جذابیت در رابطه ، رابطه بدون خیانت، شناخت قبل از ازدواج به شما در ایجاد و افزایش تفاهم در زندگی کمک خواهد کرد کافیست کلیک کنید.

تفاهم نداشتن در زندگی از کجا شروع می شود؟

مهم این است که درک کنیم زن و مرد متفاوت هستند و اختلاف از جایی شروع می‌شود که ما تفاوت ها را درک نکنیم، اینجاست که اختلافا‌ت شروع می‌شوند و افراد می گویند ما با هم تفاهم نداریم. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر از تفاهم در ازدواج کافیست کلیک کنید.

تفاهم در زندگی زناشویی چیست؟

تفاهم به معنی برابری در شدت نیازهای بنیادین است. تفاهم در ازدواج به معنای فهم مشترک یا فهم نزدیک همسران نسبت به یک موضوع است. به طور کلی همدیگر را فهمیدن و علت رفتارهای همدیگر را درک کردن و به دیگری در سلیقه ها و باورها و رفتارهای شخصی اش حق دادن. در زندگی برای رسیدن به تفاهم باید عوامل و شرایطی مهیا باشد که قبل از ادواج، زن و مرد با توجه و عنایت کافی به آنها تفاهم هر چه بیشتر را در زندگی فراهم آورند.

تفاهم در زندگی زناشویی

تفکرات اشتباه  در خصوص تفاهم در زندگی زناشویی :

  • باید کاملا شبیه به هم فکر کرد : این به معنی این است که زن و مرد انتظار دارند طرف مقابل کاملا شبیه به او فکر کند، همان باورها، ارزش ها و علایق او را داشته باشد.
  • تفاهم داشتن براساس طالع بینی : زن و مرد براساس طالع بینی ماه یا سال می خواهند همسر خود را انتخاب کنند، برای مثال گفته می شود که متولدین اسفند مناسب ازدواج با متولدین فروردین هستند. این برداشت از تفاهم بر اساس ماه تولد و شناخت شخصیت افراد قطعا بی پایه و اساس است
  • داشتن خود محوری در تفاهم : خود محوری یعنی افراد تصور کنند هر احساسی که خودشان دارند دیگران هم خواهند داشت
  • تفاهم به معنای نبود اختلاف نیست : زوجی وجود ندارند که هیچ اختلافی با هم نداشته باشند، تفاهم به کارآمدی شیوه حل این اختلافات گفته می شود.

راه افزایش تفاهم در زندگی زناشویی :

  • تلاش برای تغییر رفتار یک همسر ممکن است صمیمیت را به خطر بیندازد.
  • تشکر از همسر برای رفتارهای مثبت همسرتان نیاز است.
  • به همسر خود به طور مستقیم و با دقت نظر خواسته های خود را بگویید.
  • آگاهی خود را در رابطه با بهبود روابط با همسر خود افزایش دهید.
  • هدایای کوچک و با قیمت معقول را برای تقویت رفتار مثبت همسر فراموش نشود.
  • در کنار هم بودن گاهی ممکن است ضربه ای به فکر شما باشد پس گاهی تنها باشید و خلوت کنید.
  • مهارت های اصول گفتگو را انجام دهید.
  • در رابطه با چیزهایی که به ان ها علاقه دارید، با شوهر خود صحبت کنید.
  • توجه داشته باشید که عواملی مانند حجم کار، نگرانی و مشکلات خارج از خانه، به ویژه میل جنسی مردان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *