آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تقویت اراده, چهارچوب های قدرت بخش, قدرت اراده

تقویت اراده و چهارچوب های قدرت بخش

تقویت اراده از طریق چهارچوب های قدرت بخش

در دنیایی با این همه فراوانی، که امکانات بیش از نیاز ما انسان ها است، ما می توانیم همیشه هر آنچه می خواهیم را بخریم، می توانیم هر چقدر که می خواهیم در اینترنت وقت بگذرانیم، و در هر زمان هرچه که می خواهیم را بخوریم و آنقدر که بدن مان به ما اجازه می دهد کار کنیم.

با این همه امکاناتی که در اختیار داریم، زندگی ما می تواند بسیار آشفته، ناسالم و نامتعادل شود. من در این جا می خواهم اعمال چند محدودیت مفید را به شما پیشنهاد کنم.

به جای اینکه زمانی نامحدود را صرف وقت گذرانی در اینترنت یا پشت تلفن کنید، چه می شود اگر این زمان را محدود به 2 ساعت در روز کنید، البته به غیر از زمان هایی که برای کارتان از تلفن یا اینترنت استفاده می کنید. در این صورت شما زمان هایی اضافی پیدا می کنید برای: ورزش کردن، مطالعه، مدیتیشن، پختن غذاهای سالم و سپری کردن زمان با عزیزان تان.

به جای اینکه هر چه دلتان خواست را در هر زمان از روز بخورید، چه می شود اگر فقط در زمان های مشخصی از روز بخورید؟ برای مثال، اگر شما خود را ملزم کنید که فقط بین ساعات 12-1 ظهر و 6-8 عصر چیزی بخورید، به احتمال زیاد در مجموع حجم غذایی که در طول روز مصرف کرده اید کم می شود. یا چه می شود اگر فقط غذاهای طبیعی و تازه بخورید، بدون شکر سفید و یا افزودنی های شیمیایی؟ به احتمال زیاد شما کمتر خواهید خورد و سلامتی تان بهبود می یابد.

یا به جای اینکه هر چیزی که می خواهید را در هر لحظه بخرید، چه می شود اگر فقط یک بار در ماه یا 2 بار در سال خرید کنید (البته به جز خرید مواد غذایی و بهداشتی)؟ در این صورت به احتمال زیاد حجم خرید ناهوشیارانه شما کاهش قابل توجهی پیدا می کرد و به مقدار بیشتری می توانستید پس انداز داشته باشید.

چه می شد اگر کارهای شخصی روزانه تان را به سه مورد کاهش می دادید؟ در این صورت به احتمال زیاد مهم ترین ها را انجام می دادید.

البته این محدودیت ها قراردادی هستند. و مستلزم آزمایش هستند تا بهترین ها را برای خودتان تعیین کنید. اما با این مثال ها متوجه می شوید که محدود کردن قدرت بخش است. محدودیت ها ما را وا می دارند تا انتخاب کنیم، تمرکز کنیم و از افراط به سمت میانه روی سالم قدم برداریم.

از سایت zenhabits.net

ترجمه مارال شیخ زاده

 

مطالب مرتبط:

چگونه اراده قوی داشته باشیم

راهکارهایی برای معنادارتر زندگی کردن

۱۰ لیستی که موفق شدن را برایتان آسان تر می سازند

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *