آموزش‌ مهارت‌های زندگی

خودگویی افراد با هوش هیجانی بالا

خودگویی افراد با هوش هیجانی بالا

ماهیت هوش هیجانی به توانایی درک، کنترل و ارزیابی احساسات اشاره دارد. برخی از محققان معتقدند که هوش هیجانی قابل یادگیری و تقویت است، در حالی که برخی دیگر ادعا می‌کنند که این یک ویژگی ذاتی است. توانایی بیان و کنترل احساسات ضروری است، اما توانایی درک، تفسیر و پاسخ به احساسات دیگران نیز ضروری است. دنیایی را تصور کنید که در آن شما نمی‌توانید درک کنید که یک دوست از چه چیزی ناراحت است؟! روانشناسان از این توانایی به عنوان هوش هیجانی یاد می‌کنند و حتی برخی از کارشناسان معتقدند که داشتن هوش هیجانی بالا در موفقیت کلی شما در زندگی می‌تواند از IQ مهمتر باشد.

مزایای داشتن هوش هیجانی بالا:

هوش هیجانی به شما کمک می کند تا روابط خود را کنترل کنید. این روزها همه، افرادی را که می‌توانند احساسات خود را مدیریت کنند و بر آن کنترل دارند، بیشتر می‌پسندند و ترجیح می‌دهند موقعیت‌های شغلی سازمان خود را در اختیار این افراد قرار دهند.

با داشتن هوش هیجانی بالا به راحتی می‌توانید پیام خود را به دیگران برسانید و در ارتباط موثر بسیار موفق عمل کنید. اصول گفتگو را بیاموزید و اطرافیان خود را بیشتر درک کنید. یکی دیگر از مزیت‌هایی که تقویت هوش هیجانی برای شما به ارمغان می‌آورد موفقیت در زندگی با همسر و خانواده است. وقتی شما بتوانید در لحظه احساس خود را کنترل کنید و بهترین رفتار خود را بروز دهید قطعاً روابط مفیدتری با اطرافیانتان نیز خواهید داشت. علاوه بر آن شما خواهید توانست احساسات مثبت را در خود حفظ کرده و منفی‌ها را از خود دور کنید.

کسی که هوش هیجانی بالایی دارد خودگویی‌ها (افکار) او چگونه است؟

او آگاه است که افکار و خودگویی‌هایش هیجاناتی را ایجاد می‌کند و می‌داند که این رویدادها نیستند که هیجانات او را شکل می‌دهند، بلکه شیوه‌ی تفکر در مورد آن رویداد، که از باورهای پیشین منشا می‌گیرد، تعیین کننده است. به همین منظور کمتر دچار رویدادهای هیجانی و شدید می‌شود. در این ویدیو داستانی جالب روایت می‌شود که بسیار آموزنده است.

برای شنیدن ادامه‌ی مطلب ویدیو را تا انتها تماشا کنید و نظرات ارزشمند خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

همچنین مطالعه مقاله افزایش هوش هیجانی با راهکارهای ساده می‌تواند در یافتن پاسخ سوالاتتان شما را یاری دهد.

دکتر ویدا فلاح، روانشناس، مدرس و مشاور دوره‌های روانشناسی و توسعه فردی همواره این نکته مهم را یادآور می‌شوند که

تمامی مهارت‌ها قابل یادگیری هستند، پس با مطالعه و آموزش دیدن، زندگی بهتری برای خودتان بسازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره آنلاین هوش هیجانی و دوره‌های زیر استفاده کنید.

دوره‌های مرتبط

بلوغ عاطفی
مهارت‌های ارتباطی
جذابیت در ارتباطات
شخصیت سالم (منِ متحول)
مهارت‌های ارتباطی در خانواده
هوش هیجانی، هوش عاطفی

 

*زندگی خوب ساختنی است، آن را آگاهانه بسازید*

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *