آموزش‌ مهارت‌های زندگی

افزایش هوش هیجانی

افزایش هوش هیجانی با استفاده راهکارهای ساده و سریع

در این مقاله قصد داریم تا به ارائه راهکارهایی برای افزایش هوش هیجانی بپردازیم پس با ما همراه باشید. شرکت های بزرگ، آماری را جمع آوری کرده اند که نشان می دهد کارکنان با هوش هیجانی بالا بدون شک برروی خط اصلی تأثیر می گذارند. در حقیقت ، شرکت هایی با کارمندانی که از هوش هیجانی بالایی برخوردار هستند ، فروش و بهره وری بیشتری را مشاهده می کنند.

هوش هیجانی چیست؟

هوش هیجانی یا EQ درواقع توانایی درک و مدیریت احساسات خود و افراد اطراف شما است. افرادی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند می دانند چه احساسی دارند ، احساساتشان به چه معناست و این احساسات چگونه می توانند روی افراد دیگر تأثیر بگذارد.

برای رهبران، داشتن هوش هیجانی برای موفقیت ضروری است. در چنین حالتی چه کسی احتمال موفقیت بیشتری دارد؟ رهبری که وقتی تحت فشار قرار میگیرد بر سر تیم خود فریاد میکشد یا رهبری که احساست خود را حفظ می کند و با آرامش شرایط پیش آمده را ارزیابی می کند؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا راه های افزایش هوش هیجانی آشنا شوید.

افزایش هوش هیجانی

راه های افزایش هوش هیجانی :

به خوبی گوش فرا دهید

یکی از مولفه ‌ها‌ی رشد هوش هیجانی این است که یاد بگیریم به جای عجله کردن، یا گرفتن تصمیمی غیرقابل تغییر و عمل بر اساس آن، به پیام‌ها‌ی کلامی ‌و غیرکلامی ‌به روشی کارآمد توجه کنیم. باید بیاموزید که به پیام‌ها‌ی غیرکلامی ‌برای مثال به حرکات، حالت بدن و علامت‌ ها‌ی بدنی مرتبط با هر یک از احساسات (شادی، غم، بی‌حوصلگی و…) توجه کنید. مهم‌تر‌ از اینها تمرین کنید که با فروتنی به دیگران گوش فرا دهید.

فروتنی می‌تواند خصوصیت فوق‌ العاده ‌ای باشد. فروتنی این معنی را نمی ‌دهد که به خودتان اعتماد نداشته یا حرفی برای گفتن ندارید. این خصوصیت به شما کمک می‌کند تا به صحبت دیگران در سکوت و با اعتماد به نفس گوش فرا دهید. فروتن بودنِ شما به دیگران فرصت صحبت کردن و شنیده شدن می‌دهد، در این حالت به جای جلب‌ کردن توجه دیگران، روی آنها تمرکز می‌کنید تا از آنها بیاموزید.

نظرات خود را به چالش بکشید

درحالتی که نظرات شما توسط افرادی که دارای نظر های مشابه هستند، دائماً اعمال می شود و به راحتی می توان در یک «حباب نظر» قرار گرفت. وقت بگذارید و طرف دیگر موضوع مورد نظر را بررسی کنید و نظرات خود را به چالش بکشید حتی اگر هنوز احساس می کنید نظر شما درست است. به چالش کشیدن نظرات می تواند به شما کمک کند تا افراد دیگر را درک کنید و پذیرای ایده های جدید باشید.

انرژی مثبت ساطع کنید

شما می‌توانید منبعی سرشار از انرژی مثبت و الهام بخش برای اطرافیان خود باشید. وقتی در جمعی قرار دارید یا دیگران با خوشرویی و لبخند صحبت کنید. این می‌تواند به اطرافیانتان نشان دهد که شما کنترل دقیقی بر احساسات خود دارید و قادرید هیجاناتتان را کنترل کنید. معمولاً دیگران افرادی با این مشخصات را بیشتر دوست دارند. بیشتر به آنها اعتماد می‌کند و علاوه بر این بیشتر به آن ها احترام می گذارند‌.

مثبت اندیشی و انرژی مثبت داشتن علاوه بر اینکه و در اطرافیان شما تاثیرگذار است، می تواند تاثیر بسیار خوبی در زندگی شخصی خود شما نیز داشته باشد. مثبت اندیشی یک عامل مهم در تقویت هوش هیجانی است. ذهن شما را آرام کند، امید به زندگی شما را افزایش دهد و همین عوامل می‌تواند سبب موفقیت و رشد فردی و اجتماعی شما شوند.

مسئولیت احساسات و رفتارهایتان را بر عهده بگیرید

بدانید که به محض پذیرش مسئولیت احساس و رفتارتان، می توانید تأثیر مثبتی در تمام زمینه های زندگی تان بگذارید. افرادی که خود انگیخته هستند و نتایج تصمیم گیریشان را به عهده می گیرند، قابل اعتمادتر هستند. اگر کار اشتباهی انجام می دهید، آن را به عهده بگیرید و پاسخگوی رفتار خود باشید. در این حالت می توانید از منابع درونی و توانمندی های خود استفاده کنید. برخ افراد با زیرکی تمام سعی در سلب مسئولیت از خود هستند و دیگران را مقصر جلوه می دهند.

این افراد هیچگاه از نظر شخصیتی رشد نخواهند کرد و دائما بدنبال راهی برای فرار از مشکلات هستند. اما فردی که مسئولیت پذیر است، بخوبی می تواند در مورد اشتباهات خود صحبت کنید و میزان حمایت خود را از دیگران اعلام کند.

افزایش هوش هیجانی

خوش مشرب باشید

افرادی که دارای هوش هیجانی بالایی هستند، بخوبی می توانند در موقعیت های مختلف، روحیه و انگیزه خود را حفظ کنند. اگر در یک جمعی از یک مسئله ناراحت  شوند، به سرعت واکنش نشان نمی دهند و پس از مهمانی، آنرا با فرد مقابل مطرح می کنند. همچنین آنها لبخند و تبسمی بر لب دارند که حاکی از پذیرا بودنشان است. آنها با این کار به شما انرژی مثبت ارسال می کنند و اجازه می دهند تا با آنها ارتباط بهتری برقرار کنید.

به مدت چند روز تمرین کنید که با تبسم و خنده وارد جمع دوستان شوید. طبق اثر آینه ای، دیگران هم به صورت ناخودآگاه لبخند می زنند و روحیه شان تغییر خواهد کرد. همچنین می توانید از شرخی ها و لطیفه های مناسب برای بهبود رابطه استفاده کنید. افراد با هوش هیجانی بالا به دنبال مسخره کردن دیگران نیستند و سعی می کنند در روابط به دنبال بازی برد – برد باشند. همچنین به دیگران هم اجازه دهید تا شایستگی های خود را نشان دهند و ابراز وجود کنند. اگر به دیگران کمک کنید تا بهتر دیده شوند، از محبوبیت بالایی برخوردار خواهید شد.

خودآگاهی خود را بالا ببرید

افراد با هوش هیجانی بالا از نظر احساسی خودآگاه و شهودی هستند. آنها از احساسات خود و اینکه چگونه می توانند بر اطرافیان خود تأثیر بگذارند آگاه هستند.

افزایش هوش هیجانی فرآیندی است که درون شما اتفاق می‌افتد و در ابتدا با آگاهی ‌ای که نسبت به خودتان کسب می‌کنید آغاز می‌شود. شما پیش از آنکه بتوانید ارتباط موثر، پربار و قدرتمندی با سایرین برقرار کنید باید قادر باشید خودتان را درک کنید. پرورش خودآگاهی را با کار کردن روی درک احساسات خود آغاز کنید. نقاط ضعف خودتان را پیدا کنید. آیا می‌توانید نقص‌ها‌ی خود را بپذیرید و در همان حال روی تقویت آنها کار کنید؟ اگر قدرت این را داشته باشید که صادقانه به خودتان بنگرید، می‌توانید زندگی‌تان را دگرگون کنید. روند خودآگاهی به خصوص در مراحل اولیه می‌تواند دشوار و پراسترس باشد، اما به شما قدرت می‌دهد در موقعیت‌ ها‌ی دشوار کسب‌ و‌ کار یا خارج از آن آرام بمانید و بتوانید اوضاع را مدیریت کنید.

نتیجه گیری :

در این مقاله،‌ با راه های افزایش هوش هیجانی آشنا شدید و مواردی که می تواند به تقویت هوش هیجانی در شما کمک کند را شناختید. اگر مایلید به طور عمیق تری روی خودتان و هوش هیجانی تان کار کنید،‌ میتوانید از نکات و راهکارهای ارائه شده در دوره های هوش هیجانی و ذهن آگاهی در جهت افزایش هوش هیجانی تان استفاده نمایید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

26 پاسخ

  1. سلام و درود
    برام سوال شده بود که چگونه مثلا اینکه زود عصبی می‌شوم را بپذیرم و پس اگه بپذیرم چگونه تغییرش بدم یکم گیج شده بودم
    در این مقاله فهمیدم پیدا کردن نقاط ضعف و پذیرش نقص ها و در همان حال روی تقویتشون کار کنم می‌تواند موثر باشه
    سعی میکنم با لبخند باشم

  2. سلام
    در ابتدا بسیار متشکرم برای مطالب آموزشی که هر روز در لایوهای صبحگاهی به اشتراک می گذارید.
    نکاتی که در این مقاله از نظر من جالب بود:
    – تمرین کنید که با فروتنی به دیگران گوش فرا دهید.فروتن بودنِ شما به دیگران فرصت صحبت کردن و شنیده شدن می‌دهد، در این حالت به جای جلب‌ کردن توجه دیگران، روی آنها تمرکز می‌کنید تا از آنها بیاموزید.
    (به نظر من این نکته بسیار ارزشمند هست و علاوه بر این که کمک میکنه که روابط بهتری داشته باشیم از ما انسان رشدیافته تری می سازد که به جای جلب توجه به دنبال یادگیری هست.)
    -سعی می کنند در روابط به دنبال بازی برد – برد باشند. همچنین به دیگران هم اجازه دهید تا شایستگی های خود را نشان دهند و ابراز وجود کنند. اگر به دیگران کمک کنید تا بهتر دیده شوند، از محبوبیت بالایی برخوردار خواهید شد.
    (این نکته هم بسیار کلیدی هست و باعث می شود از خودمحوری فاصله بگیریم و یاد بگیریم که برای ساختن رابطه ی بهتر با دیگران لازم هست که ابتدا به آنها توجه کنیم و کمک کنیم که آنها هم حال بهتری تجربه کنند. )
    با تشکر فراوان از شما خانم دکتر فلاح که هر روز دانش خود را با ما به اشتراک می گذارید.

    1. افزایش هوش هیجانی فرآیندی است که در درون شما اتفاق میافتد و در ابتدابا آگاهی ای ‌که نسبت به خودتان کسب میکنیدو درک احساسات خودآغاز میشود
      مسئولیت پذیرباشید و نقاط ضعف خودرابه نقاط مثبت تغییر دهید.متشکرم

  3. باسلام و تشکر از مطالب مفید سایتتون
    در این مقاله من یاد گرفتم هوش هیجانی چیه و راههای افزایش آن :
    گوش دادن فعال، چالش کشیدن نظرات خود. ساطع کردن انرژی مثبت . بعهده گرفتن و پذیرفتن مسئولیت احساسات و رفتارهام. خوش مشرب و روی گشوده داشتن. بالا بردن خودآگاهی
    ممنونم. شاد، سلامت و موفق باشین

  4. سلام روزتلن با طراوت . بنظر بنده بعضی اوقات کنترول هیجان باعث تغیر افکار دیگران در ما میشود. واین کنترل باعث میشود که ما مورد قضاوت دیگران قرار بگیریم.البته فرهنگها در این موردبسیار تأثیرگذارند.

  5. این مقاله برای من خیلی عالی بود چونکه راهکارهایی رو جلوی پای من قرار داد تا بتونم با انجام دادن راهکارها هوش هیجانی خودم رو بالا ببرم مخصوصا در برابر افراد کنترل گر و سمی زندگیم. همچنین لبخند را باید یک عادت روزمره کرد تا همیشه اثرگذار باشه.

  6. هوش هیجانی قسمتی از ساختار هوش ماست کە تحت کنترل هیجانات ماست. بە هر اندازە هیجانات را طبقەبندی کردە و بشناسیم، امکان بە خدمت گرفتن این بخش، بیشتر میشود و امکان سرکوب شدن هیجانات را تا جایی کە بە اختیار و کنترل گری خودمان برمیگردد کاهش میدهیم. و البتە میزان کیفی ارتباطات مان را نیز افزایش میدهد.در این مقالە من تفاوت احساس با هیجان را بیشتر لمس کردم و ردە و ردیف واقعی شان را آگاهانەتر پذیرفتم.

  7. سلام
    از مقاله یادگرفتن که شنونده خوب بودن مهمه چون همون طور که قبلا گفتید در بحث ها یادگیری خیلی مهمه و برای یادگیری باید بیشتر شنونده بود و اینکه وقتی شنونده باشی نظرات بقیه رو خوب می فهمی و با مطرح کردن نظر خودمون پیش کسانی که ممکنه مخالف باشن یا نظر متفاوت داشته باشن خودمون رو به چالش بکشیم و اینکه مثبت نگر باشیم و بیان مثبتی هم داشته باشیم نسبت به مسائل در جمع با لبخند وارد بشیم و انرژی مثبت بدیم و اینکه زمانی که مشکلی پیش اومد مسئولیت وکار و یا تصمیم اشتباه خودمون رو به عهده بگیریم دنبال مقصر نگردیم با لحن درست و خوش صحبت کنیم و طوری که برای دیگران جذاب باشیم و از بحث و گفتگو کردن با ما لذت ببرند واینکه با شناخت خودمون و کم و کاستی ها و اینکه به چه چیزهایی حساس هستیم به خودآگاهی برسیم که بتونیم با توجه به جنبه و درک خودمان تصمیم درست بگیریم هدف درست انتخاب کنیم و با افرادی که با ما هماهنگی دارند بیشتر برخورد داشته باشیم که ما رو به هدفون نزدیکتر کنند و با برخورد خوب با خودمان و دوست داشتن خودمان یک آدم سالم رو در جامعه پرورش بدیم ه به دیگران هم در خوب شدن کمک کنیم که همه ی اینها با کمک خدای مهربان و تلاش خودمان انجام میشه

  8. سلام و روز بخیر. دقیقا این یکسال که با آموزش های انلاین و غیرحضوری شما و شرکت در دوره ها اشناشدم اگاهیم و خودشناختیم بالارفته و براحتی این رو توی روابطم نشون میدم و توی سازمانی که کارمیکنم انعطافم هرروز بیشتر و بیشتر میشه و شاهد تغییرات زیادی توی محیط کارم هستم و کلا هوش هیجانی ام بسیار بالا رفته.
    هر چقدر که برای خودت وقت بگذاری میتونی با دیگران ارتباطی سازنده برقرارکنی ….

  9. سلام. در این مقاله راهکارهای بالا بردن هوش هیجانی رو یاد گرفتم 1.به خوبی به حرکات و حالت وعلامت های بدنم مرتبط با هر احساس گوش کنم و فروتنی رو تمرین کنم چون به دیگرانفرصت صحبت کردن و شنیده شدن میده2.نظراتم رو به چالش بکشم چون می تونم افراد دیگر را درک کنم و پذیرای ایده های جدید باشم 3.انرژی مثبت بدم و با دیگران با خوشرویی و لبخند صحبت کنم واین می‌تواند به اطرافیانم نشان بده که من کنترل دقیقی بر احساسات خود دارم و هیجاناتم را مدیریت میکنم4.مسئولیت احساسات و رفتارهایتان را بر عهده بگیرم چون قابل اعتمادترم5.خوش مشرب باشم چون با این کار به دیگران انرژی مثبت میدم و اجازه می دم تا با من ارتباط بهتری برقرار کنند6.خوداگاهیم رو بالا ببرم و نقص های خودمو بپذیرم و روی تقویتشون کار کنم تا زندگمو دگرگون و مدیریت کنم.متشکرم

    1. سلام و تشکر خانم دکتر عزیزماین مقاله عالی بودهوش هیجانی در واقع توانایی درک و مدیریت احساسات خود و افراد اطراف ماست.راههای افزایش هوش هیجانی : با فروتنی به دیگران توجه و گوش کردن،نظرات خود را به چالش کشیدن،ساطع کردن انرژی مثبت ،مسئولیت احساسات و رفتارهایمان را بر عهده گرفتن ،خوش مشرب بودن،بالا بردن خود آگاهی

  10. هوش هیجانی توانایی درک و مدیریت احساسات خود و افراد اطراف شماست .افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند می دانند چه احساسی دارند و احساساتشان به چه معناست؟و این احساسات چگونه می توانند روی افراد دیگر تاثیر بگذارد .
    راههای افزایش هوش هیجانی :
    به خوبی گوش دهیم .به جای عجله کردن در تصمیم گیری به حالات بدن و احساسات ان مثل (شادی ،غم،بی حوصلگیو….)توجه کنیم.مهم تر اینکه با فروتنی صحبت کنیم یعنی در سکوت و با اعتماد بنفس به صحبت های دیگران گوش دهیم تا دیگران فرصت صحبت کردن و شنیده شدن داشته باشند .در این حالت به جای جلب توجه دیگران ،روی انها تمرکز کنیم تا از انها بیاموزیم .
    نظرات خودرا به چالش بکشیم حتی اگر مطمئن هستیم درست است .این کار کمک می کند تا دیگران را بهتر درک کنیم و پذیرش ایده های جدید را داشته باشیم .مثبت اندیش باشیم و لبخند بزنیم.
    مسئولیت احساسات و رفتارهایمان را به عهده بگیریم و مقصر یابی نکنیم و از مشکلات فرار نکنیم .
    تکانشی عمل نکنیم و به سرعت واکنش نشان ندهیم ،لبخند بزنیم چون باعث می شود دیگران هم به ما لبخند بزنند و روجیه اشان تغییر کند .مسخره نکنیم و در روابط به دنبال برد نباشیم .اجازه دهیم دیگران هم ابراز وجود کنند .این محبوبیت مارا بالا می برد .
    خود اگاهی خودرا بالا ببریم ،ابتدا خودو احساساتمان را شناخته و درک کنیم،نقاط ضعف خودرا بشناسیم و برای تقویت انها کار کنیم .در نتیجه می توانیم ارتباط بهتری با دیگران داشته باشیم .

  11. سلام از صمیم قلب اول ازتون سپاسگزارم. من روی دو مورد تقریبا خیلی وقته کار میکنم یکی خوب گوش کردن بدون عجله برای پاسخ و دوم مسئول بودن در مورد احساسات و رفتارهام.
    اینکه مسئولم و دنبال مقصر برای رویدادهای زندگیم نمیگردم خودش باعث آرامشم میشه چه برسه به اینکه بخوام تحلیل کنم و با منطقم اون وضعیت رو بپذریم و دنبال راه حل باشم.
    خوب گوش دادن و توجه به صورت فردی که داره صحبت میکنه گاهی استفاده از زبان بدن که دارم خوب گوش میدم باعث شده رابطم با دیگران بهتر بشه. تو محیط کارم آسوده ترم و با مدیرم دیگه مساله ی خاصی ندارم که باعث آزارم بشه. براتون طلب خیر و برکت میکنم

  12. “به چالش کشیدن نظرات خود”…به نظرم این کار خیلی تمرین جالبی می تواند باشد. من را یاد یکی از کلاسهایی که می رفتم اتداخت.
    سالها پیش در کلاسی از ما خواسته شد در مورد موضوعی بحث کنیم و کلاس را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه موافق بحث مورد نظر و گروهی دیگر مخالف.
    منتهی چون استاد قبلا نظر تک تک ما را پرسیده بود، گروهی را که قرار بود موافق موضوع مورد بحث صحبت کنند، از مخالفان موضوع و گروهی را که قرار بود در مخالفت با موضوع صحبت کنند از موافقان آن موضوع انتخاب کرد. تجربه بسیار جالبی بود چون افراد هر گروه می بایستی بر خلاف عقیده خودشان از موضوعی دفاع کنند.

  13. هوش هیجانی درواقع توانایی درک و مدیریت احساسات در ماست .داشتن هوش هیجانی برای موفقیت ما لازم است
    راه های بالا بردن هوش هیجانی :
    *خوب گوش دهیم
    *نظرات خود را به چالش بکشیم
    *منبعی سرشار از انرژی مثبت و الهام بخش برای اطرافیان خود باشیم
    *مسئولیت احساسات و رفتارهایتان را بر عهده بگیریم
    *در موقعیت های مختلف، روحیه و انگیزه خود را حفظ کنیم
    *خودآگاهی خود را بالا ببریم

  14. مقاله ای بسیار کاربردیست ،،ممنون از شما ،،ما با مکث کردن و استفاده از خردمون می تونیم بهترین عملکرد را در روابطمون داشته باشیم ،،با خود گویی های مثبت در هنگام چالش و همدردی با طرف مقابل ‌و کمی تامل می توانیم بهترین نتیجه را در روابط گرفت .

  15. هوش هیجانی یا EQ درواقع توانایی درک و مدیریت احساسات خود و افراد اطراف شما است. افرادی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند می دانند چه احساسی دارند ، احساساتشان به چه معناست و این احساسات چگونه می توانند روی افراد دیگر تأثیر بگذارد.
    برای رهبران، داشتن هوش هیجانی برای موفقیت ضروری است

  16. هوش هیجانی بالا یا داشتن EQ در اصل توانایی مدیریت بر هیجانات و احساساتی چون عصبانیت، خشم و ناراحتی و غیره هست که وقتی با رویداد یا اتفاقی روبرو میشویم قادر به کنترل آنها هستیم. وقتی ما به جای عکسالعمل بیرونی به رویدادهای محیط اطرافمون به درونمون و احساس بوجود اومده در بدنمون توجه و تمرکز میکنیم باعث میشیم که اون رویداد اثر کمتری بر روی ما بگزارد و ما قادر به کنترل اون رویداد باشیم و در نتیجه قدرت اثرگزاری بیشتری داشته باشیم. لازم هست که لبخند رو تمرین کنیم حتی اگر تنها هستیم. مثبت اندیشی و افکار سازنده به ما کمک میکنند. وقتی به این واقعیت واقف باشیم که ما مسئول هیجانات و احساساتمون هستیم و قدرت کنترل آنها در وجود ما هست دیگه از رویدادها، اتفاقات و حرف های دیگران زود ناراحت و هیجانی نمیشیم. اگر هم ناراحت بشیم شدتش خیلی کم و زود گذر هست. ممنون از الاعات عالی و سازنده و کاربردیتون.

  17. سلام و درود استاد جان من دوره هوش هیجانی رو تهیه کردم…اینکه در این مقاله نوشته بودید با فروتنی شنونده باشیم و به احساسات خودمون و طرف مقابلمون توجه کنیم و در هیجانات تصمیم نگیریم و کلی نکته دیگه عالین…فقط من گاهی که غم و غصه شدید دارم هر چی سعی میکنم توجهم رو به بدنم بیارم و براش اسم بذارم تا هیجانم فروکش کنه.. انگار نمیشه خیلی وقتا غصه باعث گریم میشه و مدتی ادامه پیدا میکنه… آیا باید اجازه بدم زمان بگذره تا با اون رویداد دردناک کنار بیام؟؟ به این میگن پذیرش؟؟

    1. سلام دوست عزیز همین که شما متوجه می شید غم و غصه دارید خیلی عالی است چون این نشان از توجه شما دارد. فقط در آن زمان خودتان را مشغول انجام کارها نکنید که از احساستان فرار نکنید.
      وقت بگذارید و غصه تون را به شکل گریه ابراز کنید چون این کار به کسی آسیب نمی زند. بر عکس اینکار بدین معنی است که هیجان می خواد خودش را نشان دهد و شما مقاومتی در این باره ندارید.
      البته بدانید که لزوما گذر زمان باعث کاهش هیجان می شود اما کمکی به حل مشکل نمی کند.
      حل مشکل زمانی اتفاق می افتد که شما نسبت به خودگویی هایتان نسبت به اتفاقات هوشیار باشید. چون خودگویی های منفی مشکل را در وجود ما تداوم می دهد.
      یادتون باشه
      که قصد ما از توجه کردن به هیجانات فروکش کردن یا از بین بردن هیجان نیست بلکه قصد اینه که بفمیم چه اوضاعی داریم و این اوضاع ناشی از چه گفته هایی در درون ماست.
      موفق باشید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *