آموزش‌ مهارت‌های زندگی

روش های کاهش استرس

روش های کاهش استرس – از راه های کاهش اضطراب و استرس بدانید!

روش های کاهش استرس متنوع می باشد و ما همه استرس را به طور منظم تجربه می کنیم، نوع و شدت استرس می تواند از چالش های جزئی تا بحران های بزرگ متفاوت باشد. زمانی که استرس بیش از حد فشرده، مزمن و مدیریت نشده باشد، می تواند بر سلامت و حال خوب ما تاثیر بگذارد به همین دلیل است که در احیای آرامش درونی و سلامت جسمی، رهایی استرس ضروری است.

استرس یکی از مهم ‌ترین علل بروز اختلالات جسمی و روانی است. بررسی‌ های گوناگون نشان دهنده این است که 70 تا 90 درصد بیماری‌ها با استرس ارتباط دارند؛ فهرست بیماری ‌های ناشی از استرس، سرطان، بیماری قلبی، آسم و میگرن را در برمیگیرد. دوره های مدیریت استرس، مدیریت اضطراب به شما در کم شدن استرس تان کمک خواهد کرد برای شروع کافیست کلیک کنید.

چه عواملی استرس ایجاد می‌کنند؟

عوامل ایجاد کننده استرس را می‌ توان به دو دسته بیرونی و درونی تقسیم کرد. مهم ‌ترین عوامل استرس زای بیرونی عبارتند از مشکلات زندگی (مشکلات اقتصادی، ناامنی شغلی، کار طاقت‌فرسا) و دگرگونی‌ های زندگی (مرگ همسر، فرزند یا والدین، ازدواج، طلاق و مهاجرت) اگر استرس از حد معینی فراتر رود به پریشانی تبدیل می‌شود و سلامتی و عملکرد فرد دچار اختلال می‌شوند.

روش های کاهش استرس

 

روش های کاهش استرس :

خودتان بیاموزید:

خودآموزی به شما این امکان را می دهد که فیزیولوژی خود را با ذهنتان تغییر دهید و واکنش استرس را به راحتی معکوس کنید.یاد بگیرید که چگونه می توان با استرس مبارزه کرد و این یک ابزار عالی برای مبارزه با استرس خواهد بود.

طرز فکر خود را تغییر دهید:

مهم‌ترین نکته راجع به استرس این است که در بسیاری از موارد، استرس مشکل را نشان نمی‌دهد بلکه در واکنش شما، استرس را نشان می‌دهد و نحوه درک شماست که موجب این واکنش می‌شود. اگر در کار خود با وظیفه دشواری روبرو شدید با تغییر عقیده آن را به فال نیک بگیرید که از این طریق مهارت‌های شما تقویت می‌شود. می‌توان یک زندگی پر از استرس و ناراحتی را به یک زندگی پر تکاپو و مهیج تبدیل کرد.

نوشتن:

نوشتن می تواند به روش های مختلفی استفاده شود، که همه آن ها می توانند استرس را کاهش دهند.از آنجا که نوشتن توسط تحقیقات انجام شده فواید سلامتی متعددی علاوه بر امدادرسانی استرس نیز دارد، پس این مسکن استرس به شدت توصیه می شود.

با یکی از دوستانتان صحبت کنید:

یکی از راههای کاهش استرس این است که همواره سعی کنید با یکی از دوستان خود درباره مشکلات، موانع و راه هایی که برای رفع آنها وجود دارد، مشورت کنید. به یاد داشته باشید که اوضاع را برای خود پیچیده نکنید زیرا این کار تنها سبب افزایش فشار روانی شما خواهد شد.

ورزش کنید:

ورزش یکی از بهترین روش های کاهش استرس است. شاید به نظر متناقض بیاید اما ایجاد استرس فیزیکی در بدن با استفاده از ورزش، باعث کاهش استرس ذهنی می‌شود. فواید ورزش برای کاهش استرس با تمرین منظم و روتین حتی بیشتر هم می‌شود. افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، به چند دلیل کمتر از کسانی که ورزش نمی‌کنند دچار اضطراب می‌شوند.

ذهن‌ تان را آرام کنید:

یک استراحت مختصر برای ذهن شما، روشی بسیار موفق در کاهش یا کنترل استرس می‌باشد. تصور کنید روی شن داغ ساحل باهاما دراز کشیده‌اید. باد خنکی از سمت اقیانوس به سوی شما می‌وزد و موج ساحلی در کنار شما غلت می‌خورد. اگر بدانید با این تصور چه آرامشی پیدا می‌کنید؟

تنفس عمیق:

تنفس یک فعالیت همیشگی است که به ندرت به آن توجه می‌شود. تنفس عمیق یکی از بهترین و قدرتمندترین راه‌های آرامش ذهن و روح است. وقتی که نفس عمیق می‌کشید و بر آن متمرکز می‌شوید، می‌توانید استرس خود را کنترل کنید و آرامش خود را بازیابید.

خواب کافی و مناسب:

خواب نامناسب بر همه‌ جنبه ‌های سلامت انسان تأثیر می‌گذارد. یک شب خواب ناکافی و نامناسب می‌تواند استرس زیادی در طول روز با خود به همراه داشته باشد. برای خواب، محیط مناسب و بدون صدایی انتخاب کنید. قبل از خواب از مصرف الکل و کافئین پرهیز کنید. برای خواب بهتر می‌توانید یک فنچان چای سبز یا شیر داغ بنوشید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

یک پاسخ

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *