آموزش‌ مهارت‌های زندگی

قهر با همسر ، آیا قهر با همسر خوب است ؟

قهر با همسر یکی از مسائل رایجی است که میان زوج ها وجود دارد. وقتی دو نفر با هم پیوند زناشویی می بندند و زندگی مشترکشان را آغاز می کنند ، طبیعتا راه طولانی پیش رو دارند. در این مسیر ممکن است تنش های گوناگونی ایجاد شوند و زن و مرد را دچار مشکلات کوچک و بزرگ کند. وقتی دو نفر با تربیت و شرایط خانوادگی مختلف زیر یک سقف می روند ، مطمئنا دچار اختلاف نظرهایی خواهند بود.

نحوه برخورد با این اختلاف نظر ها است که می تواند زوج را به سادگی از آن مرحله عبور دهد ، یا موجب ایجاد کشمکش هایی میان زوج شود. این اختلاف نظر ها ممکن است حتی موجب دعوا و بحث میان زن و مرد شود. واکنش بعضی از افراد بعد از وجود این بحث های کوچک و بزرگ قهر با همسر است که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم.

همانطور که پیش تر هم گفتیم ، وجود تعارضات گوناگون در زندگی زناشویی امری طبیعی است. اما مهم نحوه برخورد با این تعارضات و حل مشکلات زناشویی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به لینک مهارت های زندگی مراجعه کنید.

قهر یا همسر

هدف از قهر کردن

معمولا قهر با همسر زمانی به وجود می آید که یکی از طرفین کاری خلاف میل دیگری انجام داده باشد ، یا حاضر به کاری که طرف مقابل می خواهد نباشد. در این صورت است که سعی دارد با قهر کردن به خواست و میل خود برسد. البته ممکن است چندین بار هم به این هدف رسیده باشد. اما این رفتار همیشه کارامد نخواهد بود و از جایی به بعد همسر شما خسته خواهد شد.

قهر کردن ممکن است بعد از بروز یک دعوا و بحث میان زن و مرد باشد و یا ممکن است بدون پیش زمینه خاصی صورت بگیرد. بسیاری از افراد عادت کرده اند که با قهر کردن و جریحه دار کردن احساسات طرف مقابلشان به خواسته خود برسند.

تاثیر علاقه و عشق در کیفیت روابط زناشویی

اما زوج هایی که با عشق و علاقه زندگی می کنند و درک متقابل دارند معمولا خیلی کمتر این رفتار را از خود بروز می دهند ، چرا که خود را جای طرف مقابلشان قرار می دهند و مسائل را از دید او هم می بینند. این درک متقابل و عشق و علاقه یکدیگر را تقویت می کنند.

یعنی هر چقدر علاقه و عشق بیشتر باشد این درک متقابل هم بیشتر خواهد بود و هر چه درک متقابل بالاتر باشد عشق و علاقه را هم تقویت خواهد کرد. بعضی از افراد به قهر با همسر خود عادت کرده اند و گمان می کنند راه حل دیگری برای مشکلاتشان وجود ندارد. حتی به این رفتار خود افتخار می کنند.

پس بهتر است از همین ابتدا به شما بگویم ، قهر کردن یک رفتار کاملا نابالغانه است. اگر شما این رفتار را از خود بروز می دهید شاید بهتر باشد بدانید که در این موضوع عقل و منطق خود را به کار نگرفته اید.

تاثیر قهر با همسر در روابط زناشویی

قهر کردن مانند انگلی می ماند که از زیبایی های رابطه شما تغذیه می کند . هر چقدر مدت زمان طولانی تری با یکدیگر قهر کنید و به این انگل اجازه تنفس بدهید بیشتر از عشق و علاقه شما تغذیه خواهد کرد و موجب تخریب روابط شما خواهد شد. حتی ممکن است در طولانی مدت این رفتار موجب طلاق عاطفی شود.

قهر های کوتاه مدت ممکن است موجب قدردانی شود اما این در صورتی است که این کار بسیار کم انجام شود . متاسفانه در میان زوج های جوان قهر های کوتاه و بلند رواج یافته است. و دو طرف فقط زمانی راضی به آشتی می شوند که از وضعیت خسته شده باشند.

در این حالت مطلقا هیچ مشکلی حل نمی شود. ممکن است حتی با عذرخواهی یکی از طرفین این مسئله خاتمه یابد. اما این عذر خواهی معمولا از سر اجبار است و نه از ته دل. پس مشکل به وجود آمده نه تنها حل نمی شود بلکه یک لایه رسوب روی آن را میگیرد و حل کردنش را سخت تر می کند.

قهر با همسر

اگر قهر نکنیم پس چه کار کنیم؟

همانطور که تا اینجا گفتیم ، قهر کردن یک رفتار کاملا نابالغانه و نا درست است که نباید توسط زوج انجام شود. اما ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که رفتار مناسب جایگزین قهر با همسر چیست؟ در ادامه بهترین رفتار های جایگزین قهر کردن برای داشتن خانواده سالم را بررسی خواهیم کرد.

بهترین راه حل مشکلات زناشویی

برای دو فرد عاقل و بالغ که زندگی مشترکی دارند بهترین روش برای حل مشکلات صحبت کردن در رابطه آن مشکل و به توافق رسیدن است. صحبت جدی و منطقی ، بدون دعوا و مشاجره شما را به همدلی و نشاط خواهد رساند. اگر نمی توانید به طور مستقیم صحبت کنید باز هم قهر با همسر راه درستی نیست.

شمامی توانید با ارسال پیام و یا با نامه حرف هایتان را بنویسید. اما فراموش نکنید که لحن شما باید کاملا دوستانه و مسالمت آمیز باشد. در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داشت. چرا که تشخیص لحن صحبت در پیام های مکتوب سخت تر از صحبت مستقیم است.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *