آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ویدا فلاح

چگونه با انتقاد روبرو شویم؟

 

آدمهایی که انتقاد پذیری کمی دارند، ایرادگیری و انتقاد گری زیادی دارند. ممکن است در انتقاد پذیر نبودن، فرد مقابل با لحنی انتقاد می کند و یا در شرایطی انتقاد را مطرح می کند که قصد ندارد اشکال را در طرف مقابل رفع کند بلکه قصد دارد طرف مقابل را آزرده کند چون در جایی آزرده شده است.

شاید طرف مقابل متوجه ی این موضوع می شود که با لحن بدی می گوید، یا جلوی شخص دیگری این حرف را می زند و به خاطر این شرایط ناراحت می شود و نه واقعا در مورد موضوع خاصی که صحبت کرده است.

باز هم به هر دلیلی که ناراحت می شوید بررسی کنید و به خودتان بگوئید که اگر این آدم در این شرایط من را ناراحت می کند، من در کجا چنین رفتاری را داشتم.

به این معنا که مسئولیت پذیری را بالا ببرید. آدمها آئینه هایی هستند که در جاهای مختلف ما را انعکاس می دهند. ما در زندگی دائما با خودمان روبه و می شویم. انسانها عمیق و زنجیر وار به هم وصل هستند. مسئولیت پذیر باشیم.

اگر با چنین فردی روبه رو شدید که با بی احترامی با شما برخورد کرد، به جای اعتراض با خود بگوئید من کجا اینگونه عمل می کنم، ناسزا نمی گویم تا استحقاق درک پیام را داشته باشم، زمانی که به واقعیت اعتراض کنید استحقاق درک را ندارید.

هوشیار زندگی کنید و مراقب باشید بابت رویداد ها کسی را سرزنش نکنید.

 

برای اطلاعات بیشتر به دوره اصول گفتگو و دوره اصول تغییر مراجعه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *